18 Noiembrie 2011
articol pe banknews.ro
Peste 34 la suta dintre romani se imprumuta pentru a-si acoperi cheltuielile lunare
Peste 34% dintre romani se imprumuta pentru a-si acoperi cheltuielile lunare, se arata intr-un studiu iVox comandat de compania Kruk International. Dintre acestia, 40,3% se imprumuta de 3-4 ori pe an, in timp ce 31,3% se indatoreaza lunarm, scrie Wall Street
Potrivit studiului, imprumutul se face, in primul rand de la membrii familiei, in proportie de 42,4%, de la prietenii apropiati (28,6%) si de la rude (14,6%).
"Datele scot in evidenta o realitate destul de sumbra, in ceea ce priveste motivele pentru care oamenii se imprumuta. Cel mai important dintre acestea este acoperirea cheltuielilor lunare (29,1%). Alt motiv important este acoperirea altor datorii (18%)”, se arata in cercetarea iVox. Conform studiului, 35,9% dintre romani se imprumuta cu sub 100 euro, 29,8% intre 100 si 300 euro, iar 14,1% intre 301 si 500 euro
Citeste mai mult
Ascunde
18 Noiembrie 2011
articol pe ziare.com
Lectia crizei: ne imprumutam mai mult la prieteni, mai putin la banci
O treime dintre romani se imprumuta pentru a-si acoperi cheltuielile lunare, se arata intr-un studiu realizat de iVox comandat de Kruk International. Cu toate acestea, banca reprezinta tot mai putin o solutie pentru finantarea cheltuielilor personale.[more]
34,1% dintre persoanele chestionate in cadrul studiului au recunoscut ca obisnuiesc sa se imprumute pentru acoperirea cheltuielilor lunare. Cu toate acestea, ei prefera sa se indatoreze familiei (42,4%) sau prietenilor apropiati (28,6%) si tot mai putin institutiilor financiare.
Tendinta se reflecta si in statisticile BNR, care arata ca valoarea creditelor de consum a scazut cu 3,1% intr-un singur an (septembrie 2010/septembrie 2011). Pe de o parte, tendinta reflecta reticenta tot mai mare a oamenilor fata de banca, dar si faptul ca tot mai putini reusesc sa indeplineasca criteriile de eligibilitate solicitate de institutiile financiare.
me dintre romani se imprumuta pentru a-si acoperi cheltuielile lunare, se arata intr-un studiu realizat de iVox comandat de Kruk International. Cu toate acestea, banca reprezinta tot mai putin o solutie pentru finantarea cheltuielilor personale.[more]
34,1% dintre persoanele chestionate in cadrul studiului au recunoscut ca obisnuiesc sa se imprumute pentru acoperirea cheltuielilor lunare. Cu toate acestea, ei prefera sa se indatoreze familiei (42,4%) sau prietenilor apropiati (28,6%) si tot mai putin institutiilor financiare.
Tendinta se reflecta si in statisticile BNR, care arata ca valoarea creditelor de consum a scazut cu 3,1% intr-un singur an (septembrie 2010/septembrie 2011). Pe de o parte, tendinta reflecta reticenta tot mai mare a oamenilor fata de banca, dar si faptul ca tot mai putini reusesc sa indeplineasca criteriile de eligibilitate solicitate de institutiile financiare.
Citeste mai mult
Ascunde
18 Noiembrie 2011
articol pe wall-street.ro
Peste 34% dintre romani se imprumuta pentru a-si acoperi cheltuielile lunare
Peste 34% dintre romani se imprumuta pentru a-si acoperi cheltuielile lunare, se arata intr-un studiu iVox comandat de compania Kruk International.[more]
Dintre acestia, 40,3% se imprumuta de 3-4 ori pe an, in timp ce 31,3% se indatoreaza lunar.
Potrivit studiului, imprumutul se face, in primul rand de la membrii familiei, in proportie de 42,4%, de la prietenii apropiati (28,6%) si de la rude (14,6%).
„Datele scot in evidenta o realitate destul de sumbra, in ceea ce priveste motivele pentru care oamenii se imprumuta. Cel mai important dintre
acestea este acoperirea cheltuielilor lunare (29,1%). Alt motiv important este acoperirea altor datorii (18%)”, se arata in cercetarea iVox.
Conform studiului, 35,9% dintre romani se imprumuta cu sub 100 euro, 29,8% intre 100 si 300 euro, iar 14,1% intre 301 si 500 euro.
34% dintre romani se imprumuta pentru a-si acoperi cheltuielile lunare, se arata intr-un studiu iVox comandat de compania Kruk International.[more]
Dintre acestia, 40,3% se imprumuta de 3-4 ori pe an, in timp ce 31,3% se indatoreaza lunar.
Potrivit studiului, imprumutul se face, in primul rand de la membrii familiei, in proportie de 42,4%, de la prietenii apropiati (28,6%) si de la rude (14,6%).
„Datele scot in evidenta o realitate destul de sumbra, in ceea ce priveste motivele pentru care oamenii se imprumuta. Cel mai important dintre
acestea este acoperirea cheltuielilor lunare (29,1%). Alt motiv important este acoperirea altor datorii (18%)”, se arata in cercetarea iVox.
Conform studiului, 35,9% dintre romani se imprumuta cu sub 100 euro, 29,8% intre 100 si 300 euro, iar 14,1% intre 301 si 500 euro.
Citeste mai mult
Ascunde
18 Noiembrie 2011
articol pe ghidulhunedorean.ro
O treime dintre romani se imprumuta la cunoscuti in fiecare luna
Compania KRUK International, unul dintre principalii jucători de pe piaţa de colectare a creanţelor din România, a comandat un sondaj iVox cu privire la situaţia financiară a românilor.
Obiectivul principal al acestui sondaj iVox privind obiceiurile de impurmut ale romanilor a fost de a afla cum îşi gestionează respondenţii datoriile. În acest demers s-a pornit de la situaţia financiară a fiecăruia pentru a înţelege dacă oamenii au sau nu nevoie de împrumuturi, potrivit unui comunicat al companiei.
Astfel, cei mai mulţi îşi percep situaţia financiară ca fiind “mai degrabă proastă” şi „proastă”. Putem adăuga că majoritatea cred că şi peste un an lucrurile vor rămâne la fel, iar puţin peste un sfert cred că se vor îmbunătăţi. Aceste premise ne duc cu gândul că există o populaţie care se împrumută constant, lucru ce reiese şi din datele care arată că o treime dintre respondenţi fac acest lucru.
În ceea ce priveşte comportamentul oamenilor aflăm că mai bine de 30 de procente se împrumută lunar şi peste 40 de procente de 3-4 ori pe an. Se apelează în primul rând la membrii familiei restrânse, apoi la prietenii apropiaţi şi la rude. Funcţionează aşadar o formă e comuniune economică în care ajutorul se caută mai degrabă în spaţiul familial, unde normele de returnare a banilor sunt ceva mai relaxate. Ca şi structură putem spune că avem o populaţie mai degrabă săracă care se împrumută şi face acest lucru pentru a acoperi cheltuielile lunare sau chiar pentru a achita alte datorii. Practic e un cerc vicios în care oamenii intră în momentul în care, cel puţin o parte din ei, iau bani împrumut lunar pentru a achita alte datorii.
Datoriile sunt achitate de cele mai multe persoane într-o perioadă relativ scurtă care variază între o săptămână şi o lună: mai mult de 67% dintre persoane. Aceasta şi pentru că sumele luate cu împrumut nu sunt mai mari de 300 de euro: peste 65% dintre respondenţi.
Pentru a înţelege modul în care oamenii îşi gestionează datoriile pentru început trebuie să aflăm cum se raportează la situaţia lor financiară actuală. Românii au mai degrabă o părere proastă (43,6%) despre situaţia lor financiară din cauză că uneori cheltuielile lor curente sunt mai mici decât veniturile. Totuşi, există şi un segment de populaţie mai fericit, cu o situaţie economică mai degrabă bună (29,4%), care îşi permite uneori şi cheltuieli suplimentare. Ca şi expectanţe legate de viitorul apropiat (peste un an) în ceea ce priveşte situaţia financiară a respondenţilor, mai mult de jumătate crede că aceasta va rămâne la fel (57,2%), mai bine de un sfert cred într-o viitoare situaţie financiară mai bună (26,9%). Există şi un segment care crede că peste un an vor avea o situaţie mai proastă decât actualmente (15,9%).
Ca şi mod de gestionare a cheltuielilor aflăm că 34,1% dintre cei care au răspuns întrebărilor noastre au obişnuinţa de a se împrumuta pentru a îşi acoperi cheltuielile lunare. Dintre aceştia, 40,3% se împrumută de 3-4 ori pe an, iar un procent de 31,3 se împrumută lunar. Împrumutul se face, în primul rând de la membrii familiei, în proporţie de 42,4%, de la prietenii apropiaţi (28,6%) şi de la rude (14,6%). Datele scot în evidenţă o realitate destul de sumbră, în ceea ce priveşte motivele pentru care oamenii se împrumută. Cel mai important dintre acestea este acoperirea cheltuielilor lunare (29,1%). Alt motiv important este acoperirea altor datorii (18%).
Pentru datoriile uzuale, timpul de achitare a celor mai mulţi dintre respondenţi este între 1 şi 3 săptămâni (26,9%); 21,3% plătesc aceste datorii într-o lună şi încă 19% în mai puţin de o săptămână. Sumele pe care respondenţii le iau împrumut cumulat într-un an sunt mai degrabă mici. Astfel, 35,9% iau sub 100 se euro, 29,8% între 100 şi 300 de euro şi încă 14,1% între 301 şi 500 de euro. Putem adăuga faptul că 38,1% dintre oameni spun că nu au datorii mari. Dintre cei care au astfel de datorii (în special rate şi ipoteci), cei mai mulţi (13,2%) estimează că va dura maximum 5 ani până le vor plăti, urmaţi de 11,2% care vor plăti în mai mult de 10 ani. Sursa: amosnews.
Citeste mai mult
Ascunde
17 Noiembrie 2011
articol pe evz.ro
De unde se împrumută românii
Anii în care românii dădeau buzna la bănci pentru a accesa credite de consum s-au dus. Acum, atunci când au nevoie de bani, cei mai mulți apelează la familie, prieteni apropiaţi şi rude, doar puţin mai mult de zece la sută aleg să se adreseze unei instituții bancare, potrivit unui studiu realizat de Kruk Internaţional, companie de colectare a creanţelor.
Familia este principalul finanțator al românilor care au nevoie de bani. Potrivit sondajului realizat de Kruk, 42,2% dintre cei intervievați au spus că apelează la membrii familiei atunci când sunt strâmtorați, 28,7% la prietenii apropiați, 14,6% la rude și 10,7% la bănci.
Cât de des se împrumută românii
Circa 40% dintre cei care au răspuns la sondaj se împrumută de 3-4 ori/an în timp ce o treime au precizat că au nevoie să apeleze la împrumuturi în fiecare lună. Mai bine de jumătate afirmă că împrumută circa 400 şi 3.200 lei, 35% împrumută sub 400 de lei, iar aproximativ 13% apelează la împrumuturi cuprinse între 4.000 şi 8.000 lei.
Sondajul a fost făcut de iVox, companie specializată pe cercetări online, la comanda Kruk International, pe un eșantion de 4959 de respondenţi, prin intermediul Internetului.
Kruk Internaţional este unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa recuperării de creanţe, anul trecut compania având un portofoliu de creanţe de 2 miliarde de lei respectiv 600.000 de cazuri, valoarea medie a unei creanţe fiind de 5.075 lei.
Citeste mai mult
Ascunde
17 Noiembrie 2011
articol pe kruk.com.ro
November 17th – Day without Debt anniversary
Let us pay our debts now and enjoy Christmas together with our beloved ones
Bucharest, November 17th 2011 – KRUK international, top company in the receivables collection industry in Romania is urging the Romanians to celebrate today the Day without Debt. A day once a year dedicated to paying the accumulated debts we have to friends, companies or financial institutions, in general. The Day without Debt initiative is part of the educational platform “My Debt” launched by KRUK International in September 2011, aimed at offering support to the persons with debts by presenting the basic steps one has to make in their relation with the receivables collection company, inorder to solve the debts issue.
“17th November is a symbolic date, a date of all those who wish to settle their financial situation and pay the accumulated debts. It is a great opportunity to honor these obligations. During our campaign we were contacted by over 50.000 persons and concluded over 7.000 payment arrangements, with a total value of approx. 90 million RON. Each of this persons is thus closer, with each installment paid, to settling its debts and thus regaining peace of mind”, declared Isabela Iacob, Director General KRUK International.
The Day without Debt anniversary comes in the context when, due to the economic crisis, a loan – either from our friends or from a financial institution – is rather a necessity.
According to an online survey, conducted by iVox company specialized in online research and commissioned by LRUK International, on a number of 4959 respondents, 40% of them have to borrow money 3-4 times per year, while 30% of them have the habit to borrow money monthly.
The respondents ask for financial help mostly from their close relatives - 42.4%, followed by close friends - 28.6%, other relatives - 14, 6% and 10.7% from the bank. Over 50% of the respondents borrow amounts between 400 and 3200 RON, while 35% borrow less than 400 RON, and about 13% turn to loans between 4000 and 8000 RON.
KRUK international helped tens of thousands of persons, who in 2010, by concluding payment arrangements in convenient installments have managed to re-enter the social and economic cycle.
Day without Debt was first celebrated in Poland in 2009, at the initiative of KRUK SA Group, the leader of the receivables management market, and is today at its third edition.
“The typical debtor has a paradoxical behavior: on one hand he is stressed by the debt incurred, while on the other hand he is reluctant to make contact with the receivables collection company. This attitude is mostly generated by the lack of knowledge about the methods used by these companies in order to achieve the common goal – of the debtor as well as of the collection company – that of settling the debt.”, declared the sociologist Mircea Kivu.
We all like to enter the New Year without debts, and in December we have lots of expenses, we make presents to the family, do a lot of shopping, spend a lot celebrating Christmas, thus the 17th November is a moment of reflection on the best way to start the New Year with less debts, more confidence and peace of mind.
Citeste mai mult
Ascunde
17 Noiembrie 2011
articol pe capital.ro
Românii cred că situaţia lor financiară nu se va îmbunătăţi în 2012
Peste jumătate dintre români (57,2%) consideră că situaţia lor financiară va rămâne, în 2012, la nivelul celei din acest an, în timp ce aproape 44% dintre ei s-au declarat nemulţumiţi de finanţele de care dispun la ora actuală, se arată într-un studiu de piaţă realizat de către portalul iVox, specializat în sondaje online.
Potrivit datelor publicate joi, la polul opus, 29,4% dintre repondenţi au răspuns că au o situaţie financiară mai degrabă bună, iar alţi 26,9% că datele vor fi şi mai încurajatoare în perioada următoare.
Pe de altă parte, aproape 16% dintre cei chestionaţi consideră că peste un an vor avea o situaţie financiară mai proastă decât la ora actuală.
În ceea ce priveşte gestionarea cheltuielilor, peste o treime (34,1%) dintre români au menţionat că se împrumută frecvent pentru a-şi acoperi datoriile lunare. Dintre aceştia, 40,3% se împrumută de 3-4 ori/an, în timp ce 31,3% apelează la această variantă numai o dată pe lună.
Advertisement
În cea mai mare parte (42,4%), împrumutul se face de la membrii familiei, pe locurile următoare aflându-se prietenii apropiaţi (28,6%) şi rudele (14,6%).
Referitor la motivele pentru care oamenii se împrumută, în prim-plan se situează acoperirea datoriilor lunare (29,1%) şi apoi achitarea altor datorii (18%).
Tot la capitolul datorii, dar al timpului în care acestea se returnează, aproape 27% dintre repondenţi au spus că fac acest lucru între 1 şi 3 săptămâni. De asemenea, 21,3% dintre români îşi achită împrumuturile într-o lună şi încă 19% în mai puţin de o săptămână.
Sumele pe care cei chestionaţi le iau cu împrumut se încadrează între sub 100 de euro (35,9%) şi maxim 500 euro (41,4%).
Cercetarea iVox arată faptul că 38,1% dintre români au declarat că nu au datorii mari, iar dintre aceştia cei mai mulţi (13,2%) estimează că va dura maximum cinci ani până când le vor plăti, urmaţi de 11,2% care vor returna banii în mai mult de zece ani.
iVox este un portal de sondaje online, dezvoltat pentru a sprijini pe de o parte consumatorii şi, pe de altă parte, companiile în procesul optimizării relaţiei dintre cele două părţi, prin intermediul sondajelor de opinie.
Sondajele sunt proiectate şi interpretate în funcţie de specificul domeniului şi ariei de interes a partenerilor site-ului, iar construirea, proiectarea şi interpretarea rezultatelor este realizată într-un mod ştiinţific, în raport cu datele obţinute, tendinţele pieţei şi predicţiile specialiştilor din domeniu.
Rezultatele cercetărilor sunt garantate cu o probabilitate de minim 98%, în limitele unei erori de sondaj de sub 2%.
Citeste mai mult
Ascunde
17 Noiembrie 2011
articol pe buongiorno-romania.ro
Romanii, prinsi in capcana imprumuturilor
-
Citeste mai mult
Ascunde
17 Noiembrie 2011
articol pe business-review.ro
Kruk International establishes debt free day in Romania
Kruk International, one of the leading debt collectors in Romania, is pushing forward with its educational campaign aimed at improving Romanian’s perception of debt. The “Datoria mea” campaign has already posted encouraging results and the debt collector has also established the “Debt Free Day” on November 17. In this day, people that are in debt receive assistance from debt collector on ways to make due payments.
“During our educational campaign we have been contacted by 50.000 persons and have signed over 7000 payment arrangements, totaling approximately RON 90 million”, stated Isabela Iacob, general director of Kruk International.
According to an internet survey, operated by IVox, an online surveyer, on 4959 respondents, around 40 percent borrow money up to 4 times a year, while 30 percent do this on a regular basis. The borrowing sources are family members – 42.4 percent, close friends – 28.6 percent, relatives – 14.6 percent, and banks with 10.7 percent. Over 50 percent of the survey respondents borrow sums between RON 400 and RON 3200, while 35 percent borrow sums under RON 400, while 13 percent need between RON 4000 – RON 8000.
The “Debt Free Day” has been first celebrated in Poland, in 2009, as an initiative of the Kruk Group, the leader of debt management in Poland.
Citeste mai mult
Ascunde
17 Noiembrie 2011
articol pe turdanews.net
Ziua fara datorii a fost serbata ieri in toata tara
iua de ieri, 17 noiembrie, a fost una specială pentru datornicii ţări şi nu numai, datorită motivaţiei pe care „Ziua fără datorii” le-a transmis-o acestora. Crăciunul se apropie cu paşi repezi, astfel că, la iniţiativa companiei internaţionale KRUK SA, ziua de 17 noiembrie a fost numită şi „Ziua fără datorii” cu scopul de a oferi un sprijin şi un imbold persoanelor cu datorii, prin explicarea etapelor ce trebuie urmate pentru a-şi remedia problema datoriilor, în relaţia cu o companie de colectare a creanţelor.
Ca o măsură de prevenire a aglomerării de datorii în ultima lună a anului, iniţiativa „Zilei fără datorii”, parte integrantă a platformei educaţionale „Datoria mea”, lansată de compania KRUK International, reprezintă o oportunitate de a petrece puţin timp meditând asupra unei alternative de a păşi în Noul An, fără gândul măcinător al datoriilor.
“17 noiembrie este o dată simbolică, a tuturor celor care doresc să îşi regleze situaţiile financiare şi să achite datoriile acumulate. Este un bun prilej de onorare a acestor obligaţii. Pe parcursul campaniei noastre am fost contactaţi de peste 50.000 de persoane şi s-au încheiat peste 7.000 de aranjamente de plată , cu o valoare totală de aproximativ 90 milioane RON. Fiecare dintre aceste persoane este astfel mai aproape, cu fiecare rată plătită, de achitarea datoriilor şi recăpătarea liniştii sufleteşti”, a declarat Isabela Iacob, Director General KRUK International.
Conform sondajului online, realizat de compania specializată pe cercetări, iVox, asupra unui eşantion de 4959 respondenţi, un procent considerabil dintre acestia, mai exact, 40%, au confirmat faptul că se împrumută de 3-4 ori pe an, în vreme ce 30%, cer un ajutor financiar în fiecare lună! Media sumelor de bani pe care cele mai multe persoane obişnuiesc să o împrumute este cuprinsă între 400 şi 3200 de RON ( nu mai puţin de 50% dintre respondenţii sondajului împrumută această sumă), 35% dintre ei se îndatorează cu sume sub 400 de RON, iar 13% recurg la împrumuturi cuprinse între 4000 şi 8000 de RON. Raportându-ne la acelaşi sondaj, cel mai des tindem să apelăm la membri familiei (în procent de 42,4% dintre respondenţi) şi doar în procent de 10,7% la bănci.
În contextul crizei economice care încă persistă pe teritoriul României, “Ziua fără datorii este sărbătorită în contextual în care, împrumutul a devenit o rutină necesară vieţii noastre.
Citeste mai mult
Ascunde
17 Noiembrie 2011
articol pe datoriamea.ro
Cum îţi gestionezi datoriile? — iVOX
Bucureşti, 27 martie – Plata utilităţilor, creditele bancare în general şi ratele la credite ipotecare sunt principalele motive pentru care românii ajung să se simtă copleşiţi de datorii. Aproape două treimi dintre ei ar apela la sfatul partenerului de viață sau al familiei dacă s-ar afla într-o situaţie gravă în privinţa datoriilor acumulate şi mai bine de jumătate ar face tot posibilul să le achite cât mai rapid, arată studiul “Atitudinea românilor faţă de datorii”, realizat de TNS CSOP, la cererea KRUK International.
15% dintre români susţin că au luat un credit pentru a acoperi unul vechi, 25% au acumulat datorii în 2011 şi 6% au intrat în contact cu o firmă de colectare creanţe sau cu un departament specializat în acest sens din cadrul unei companii, mai arată cercetarea.
Motivele datoriilor. 66% din români afirmă că plata utilităţilor este principalul motiv din cauza căruia au acumulat datorii. Creditele la bancă i-au făcut pe 54% din români să se îndatoreze, iar ratele ipotecare i-au afectat pe 45% din aceştia. Alte motive identificate sunt leasingul pentru maşină (31%), plata chiriei (27%) şi împrumuturile luate de la cunoscuţi (11%).
Şi în cazul întrebării cu răspuns simplu (prima variantă menţionată), plata facturilor la utilităţi a fost aleasă ca fiind principala sursă a datoriilor românilor, 38% din respondenţi selectând această variantă.
Profilul datornicului. Aproape 4 din 5 români (78%) afirmă că persoanele cele mai afectate de problema datoriilor sunt acelea care au o situaţie financiară dificilă, cauzată de pierderea locului de muncă, reducerea salariului, reducerea venitului pe gospodărie, îmbolnăvire, accidente sau alte evenimente neprevăzute. Alte persoane prinse în spirala datoriilor sunt cele care au luat credite fără să aibă posibilitatea de a le achita, care şi-au supraestimat posibilităţile sau care au sperat la îmbunătăţirea situaţiei lor materiale.
Cum gestionăm datoriile. Dacă ar intra în spirala datoriilor, 63% din români ar căuta un sfat pentru rezolvarea problemei la familie sau la partenerul de viaţă, iar 22% ar prefera să se descurce pe cont propriu. Bărbații (24%) înclină mai degrabă decât femeile (21%) spre varianta să se descurce singuri, la fel și persoanele peste 55 ani (29%).
Cei mai tineri (cu vârste între 18 și 34 ani) apelează mai degrabă la sprijinul familiei (67%, față de celelalte grupe de vârstă). Aproape jumătate dintre respondenţi cred că cei aflaţi în datorii ar vrea să le achite, însă nu găsesc o soluţie pentru a face acest lucru. Dacă ar avea chiar ei datorii excesive, 51% din respondenţi ar încerca să le plătească cât mai curând posibil, căutând eventual surse alternative de bani. 23% ar cere ajutorul familiei, iar 17% ar încerca să ia legătura cu creditorul sau cu o firmă de colectare creanţe.
Relaţia cu firma de recuperări de creanţe. Dacă ar fi contactaţi de firma de colectare de creanţe, aproximativ 84% din români ar cere explicaţii de la reprezentanţii companiei în legătură cu modul în care pot rezolva problema. În acelaşi timp, 10% susţin că ar cere să fie absolviţi de datorii, iar 8% ar încerca să contracareze iniţiativa firmei, mai arată studiul. 3% ar folosi scuze precum boala pentru a scăpa de plată, iar 2% ar evita orice contact cu firma de colectare. La întrebarea ce aşteaptă datornicii de la firma specializată de colectare de creanţe, 41% au răspuns: negocierea unor rate pentru acoperirea creditului, 35% înţelegerea situaţiei şi sprijin pentru găsirea unei soluţii, iar 8% reducerea sumei de bani care trebuie înapoiată.
Cercetarea a fost realizată prin metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviews), pe un eşantion de 1.000 de persoane decidente în privinţa cheltuielilor în gospodărie, cu vârste de peste 18 ani. Structura eşantionului: 65% femei, 35% bărbaţi; 37% din mediul rural, 27% din oraşe cu sub 100.000 de locuitori, 25% din oraşe cu peste 100.000 de locuitori, 12% din Bucureşti; 26% cu studii universitare, 57% cu studii medii, 17% cu studii primare.
BANI DE BUZUNAR – SONDAJ BLITZ iVOX
La întrebările sondajului online „Bani de buzunar – Sondaj Blitz iVox” au răspuns un număr de 1348 respondenţi care au declarat că au copii suficient de mari pentru a le oferi lunar bani de buzunar. Ei au completat chestionarul în perioada 6 – 8 martie 2012. Chestionarul folosit a cuprins un număr de 5 de întrebări.
Profil socio-demografic
52,6% dintre respondenți sunt femei și 47,4% bărbați
Cea mai mare parte a respondenţilor provin din municipiul Bucureşti (19,68%), judeţul Cluj (6,27%), judeţul Iași (5,42%), Prahova (4,71%) şi Constanţa (4,45%)
Pentru 46,3% dintre respondenţi, ultima formă de învăţământ absolvită este „colegiu/universitate”, în timp ce pentru 34,71%, „liceul sau şcoala profesională”, 13,55% fiind absolvenţi ai unui program masteral (altul decât MBA)
Cea mai mare parte a respondenţilor care lucrează își desfășoară activitatea în sectorul privat – 67%, 31% în sectorul de stat şi 2% în sectorul non-profit
Raport de cercetare
1. Ce sumă alocaţi copiilor dvs. ca bani de buzunar într-o lună? (indicaţi acele sume din care copiii îşi pot cumpăra orice, nu banii pe care îi cheltuiţi dumneavoastră ca adulţi pentru întreţinerea lor)
Cei mai mulţi respondenţi, 51.56% declară că suma maximă alocată lunar ca bani de buzunar nu depășește 50 de lei în timp ce 5.04% ajung și la suma de 300 de lei pe lună.
2. Cu ce ocazie le daţi copiilor aceşti bani?
4% dintre respondenţi au declarat faptul că banii de buzunar vin ca o necesitate, în scopul nevoilor zilnice ale copilului, în timp ce 26% dintre ei spun că banii de buzunar sunt oferiţi mai degrabă ca recompensă pentru rezultatele obţinute la scoală sau pentru buna purtare.
3. Ce fac copiii dumneavoastră cu banii de buzunar?
33.61% dintre copiii respondenţilor economisesc banii primiţi de la părinţi, în timp ce 27.15% îi cheltuiesc la ieşirile în oraş şi 8.83% cumpărând diverse produse electronice, IT şi gadgeturi.
4. Cât de frecvent le daţi copiilor dvs. bani de buzunar?
Cea mai mare parte dintre respondenţi, 56,82% le dau bani de buzunar copiilor săptămânal, în timp ce 22.85% dintre ei o fac doar o dată pe lună.
5. Cum a influenţat perioada de criză sumele alocate ca bani de buzunar pentru copiii dvs.?
Criza financiară a influenţat cu siguranţă în mod negativ bugetele alocate banilor de buzunar pentru copiii români. 50% dintre părinţi declară că sumele au fost reduse serios, iar 33% afirmă că sumele au scăzut uşor. Doar 17% dintre respondenţi declară că bugetul alocat banilor de buzunar pentru copii nu a avut de suferit din cauza crizei financiare.
CUM ÎŢI GESTIONEZI DATORIILE? — iVOX
I. Rezumat
Pentru a înţelege modul în care oamenii îşi gestionează datoriile pentru început trebuie să aflăm cum se raportează la situaţia lor financiară actuală. Românii au mai degrabă o părere proastă (43,6%) despre situaţia lor financiară din cauză că uneori cheltuielile lor curente sunt mai mari decât veniturile. Totuşi, există şi un segment de populaţie mai fericit, cu o situaţie economică mai degrabă bună (29,4%), care îşi permite uneori şi cheltuieli suplimentare. Ca şi expectanţe legate de viitorul apropiat (peste un an) în ceea ce priveşte situaţia financiară a respondenţilor, mai mult de jumătate crede că aceasta va rămâne la fel (57,2%), mai bine de un sfert cred într-o viitoare situaţie financiară mai bună (26,9%). Există și un segment care crede că peste un an vor avea o situaţie mai proastă decât actualmente (15,9%).
Ca şi mod de gestionare a cheltuielilor aflăm că 34,1% dintre cei care au răspuns întrebărilor noastre au obişnuinţa de a se împrumuta pentru a îşi acoperi cheltuielile lunare. Dintre aceștia, 40,3% se împrumută de 3-4 ori pe an, iar un procent de 31,3 se împrumută lunar. Împrumutul se face, în primul rând de la membrii familiei, în proporţie de 42,4%, de la prietenii apropiaţi (28,6%) şi de la rude (14,6%). Datele scot în evidenţă o realitate destul de sumbră, în ceea ce priveşte motivele pentru care oamenii se împrumută. Cel mai important dintre acestea este acoperirea cheltuielilor lunare (29,1%). Alt motiv important este acoperirea altor datorii (18%).
Pentru datoriile uzuale, timpul de achitare a celor mai mulţi dintre respondenţi este între 1 şi 3 săptămâni (26,9%); 21,3% plătesc aceste datorii într-o lună şi încă 19% în mai puţin de o săptămână. Sumele pe care respondenţii le iau împrumut cumulat într-un an sunt mai degrabă mici. Astfel, 35,9% iau sub 100 se euro, 29,8% între 100 şi 300 de euro şi încă 14,1% între 301 şi 500 de euro. Putem adăuga faptul că 38,1% dintre oameni spun că nu au datorii mari. Dintre cei care au astfel de datorii (în special rate şi ipoteci), cei mai mulţi (13,2%) estimează că va dura maximum 5 ani până le vor plăti, urmaţi de 11,2% care vor plăti în mai mult de 10 ani.
II. Rezultatele cercetării
Cum îţi evaluezi actuala situaţie financiară?
Ţinând cont de toate aspectele din viaţa ta, cum crezi că va fi situaţia ta financiară peste un an?
V. Concluzii şi recomandări
Obiectivul principal al acestui sondaj a fost de a afla cum îşi gestionează respondenţii datoriile. În acest demers s-a pornit de la situaţia financiară a fiecăruia pentru a înţelege dacă oamenii au sau nu nevoie de împrumuturi. Astfel, cei mai mulţi îşi percep situaţia financiară ca fiind “mai degrabă proastă” şi „proastă”. Putem adăuga că majoritatea cred că şi peste un an lucrurile vor rămâne la fel, iar puțin peste un sfert cred că se vor îmbunătăţi. Aceste premise ne duc cu gândul că există o populaţie care se împrumută constant, lucru ce reiese şi din datele care arată că o treime dintre respondenţi fac acest lucru.
În ceea ce priveşte comportamentul oamenilor aflăm că mai bine de 30 de procente se împrumută lunar şi peste 40 de procente de 3-4 ori pe an. Se apelează în primul rând la membrii familiei restrânse, apoi la prietenii apropiaţi şi la rude. Funcţionează aşadar o formă e comuniune economică în care ajutorul se caută mai degrabă în spaţiul familial, unde normele de returnare a banilor sunt ceva mai relaxate. Ca şi structură putem spune că avem o populaţie mai degrabă săracă care se împrumută și face acest lucru pentru a acoperi cheltuielile lunare sau chiar pentru a achita alte datorii. Practic e un cerc vicios în care oamenii intră în momentul în care, cel puţin o parte din ei, iau bani împrumut lunar pentru a achita alte datorii.
Datoriile sunt achitate de cele mai multe persoane într-o perioadă relativ scurtă care variază între o săptămână și o lună: mai mult de 67% dintre persoane. Aceasta și pentru că sumele luate cu împrumut nu sunt mai mari de 300 de euro: peste 65% dintre respondenţi.
Peste 90% dintre persoanele cu datorii vor să și le plătească
Peste 90% dintre persoanele cu datorii vor să îşi plătească datoriile acumulate la creditele contractate în anii anteriori şi pe care nu le mai pot plăti din cauza schimbărilor survenite în bugetul familial. Potrivit unui studiu realizat de Mercury Research pentru KRUK International, companie de top pe piaţa de colectare a creanțelor din România, prioritățile în bugetul familial sunt plata facturilor la utilități, plata medicamentelor, cheltuielile pentru creșterea copiilor (îmbrăcăminte, alimente, rechizite), hrana zilnică și țigările (dacă sunt fumători). Plata datoriilor către bănci ocupă un loc important în lista de priorități, urmată de cheltuielile pentru combustibil, în cazul posesorilor de autoturisme.
Persoanele care au acumulat întârzieri la plată sunt stresate de faptul că trebuie să-și plătească ratele și își fac griji privind consecințele unei astfel de situaţii. În plus, și pierderea respectului de sine reprezintă un alt motiv important de îngrijorare. Toate acestea generează dorința de izolare şi de evitare a contactelor.
Debitorul tipic evitǎ contactul cu agenţia de colectare a debitelor, percepţia generatǎ de lipsa de informaţii fiind cǎ acestea urmǎresc exclusiv executarea silitǎ, ceea ce ar reprezenta o situaţie de tip “win–lose” (un jucǎtor câştigǎ în masura în care celǎlalt pierde). Sentimentul general faţǎ de acestea este cel de teamǎ. Dificultatea constǎ în a explica faptul cǎ, pentru agenţie, situaţia de succes este aceea în care debitorul reuşeşte sǎ-şi plǎteascǎ datoria, ceea ce constituie o interacţiune de tip “win–win”, reciproc avantajoasă. Totusi, dupa contactul cu companiile de colectare, debitorii percep aceste insituții financiare ca pe adevarați parteneri, preferabili relației cu o banca, datorită flexibilității oferite în achitarea datoriilor acumulate.
Citeste mai mult
Ascunde
10 Noiembrie 2011
Berea, in topul preferintelor romanilor pentru masa de Craciun
Conform unui sondaj realizat la solicitarea Tuborg Romania in perioada 03-05 noiembrie, berea este una dintre bauturile cel mai des cumparate in perioada sarbatorilor de iarna, alaturi de apa si sucuri. Astfel, conform cercetarii la care au raspuns peste 1400 de persoane, pe lista de cumparaturi pentru masa de Craciun a romanilor se regasesc sucurile (25.45 %), fiind urmate de apa minerala (21.75 %) si bere (18.87%).
Cercetarea a fost realizata cu sprijinul platformei online iVox.ro la solicitarea Tuborg Romania, cu ocazia lansarii pe plan local a editiei limitate de sarbatori Tuborg Christmas Brew. In cadrul acestei cercetari, o treime din barbatii romani au declarat ca beau Tuborg Chrismas Brew cel putin o data in perioada Craciunului, in timp ce mai bine de 20% dintre ei au sustinut ca sunt consumatori frecventi ai acestei editii speciale (cel putin o data pe saptamana in perioada sarbatorilor de iarna). Acestia asociaza, de altfel, Tuborg Christmas Brew cu culoarea albastra care se regaseste atat in ambalajul acestui produs, cat si in toate elementele de comunicare (42.54%), cu masa de sarbatori in proportie de 31,14% si cu petrecerile organizate in aceasta perioada de producatorul de bere Tuborg (10,96%).
“Daca acum 12 ani parea un gest curajos sa aducem pe piata din Romania Tuborg Christmas Brew, cercetarea realizata aceste zile ne demonstreaza ca in acest timp, am reusit sa dezvoltam preferintele consumatorului roman pentru acest tip de produs si ca acesta a inceput sa asocieze perioada sarbatorilor de iarna cu Tuborg Christmas Brew. Aceasta cercetare ne bucura nespus, pentru ca ne-am dat seama ca suntem prezenti pe lista preferintelor romanilor in perioada sarbatorilor de iarna, unul dintre cel mai festive momente din an” a declarat Doron Zilberstein (Vice Presedinte Marketing, URBB).
Caravana Tuborg Christmas Brew a inceput anul acesta, asa cum a fost deja publicul obisnuit, in primul week-end al lunii noiembrie. Astfel, in zilele de 04 si 05 noiembrie, 12 locatii din Centrul Vechi al Capitalei au fost vizitate de Caravana Tuborg Christmas Brew, unde au fost oferite peste 1000 de premii constand in sticle de bere si obiecte promotionale marca Tuborg Christmas Brew. Peste 3000 de persoane au intrat in contact cu berea ce aduce mai aproapre sarbatorile de iarna in week-endul ce tocmai a trecut.
Citeste mai mult
Ascunde
9 Noiembrie 2011
articol pe retail-fmcg.ro
Berea – una dintre băuturile cel mai des cumpărate în perioada sărbătorilor de iarnă
Berea este una dintre băuturile cel mai des cumpărate în perioada sărbătorilor de iarnă, alături de apă şi sucuri, arată un sondaj realizat la solicitarea Tuborg România. Astfel, conform cercetării la care au răspuns peste 1400 de persoane, pe lista de cumpărături pentru masa de Crăciun a românilor se regăsesc sucurile (25,45 %), fiind urmate de apa minerală (21,75 %) şi bere (18,87%).
Cercetarea a fost realizată cu sprijinul platformei online iVox.ro la solicitarea Tuborg România, cu ocazia lansării pe plan local a ediţiei limitate de sărbători Tuborg Christmas Brew. în cadrul acestei cercetări, o treime din bărbaţii români au declarat că beau Tuborg Chrismas Brew cel puţin o dată în perioada Crăciunului, în timp ce mai bine de 20% dintre ei au susţinut că sunt consumatori frecvenţi ai acestei ediţii speciale (cel puţin o dată pe săptămână în perioada sărbătorilor de iarnă).
Caravana Tuborg Christmas Brew a început anul acesta, în primul week-end al lunii noiembrie. Astfel, în zilele de 04 si 05 noiembrie, 12 locaţii din Centrul Vechi al Capitalei au fost vizitate de Caravana Tuborg Christmas Brew.În următoarele săptămâni caravana Tuborg Christmas Brew va ajunge în 60 de spaţii din mai multe oraşe din ţară: Cluj-Napoca, Timişoara, Oradea, Iaşi, Galaţi, Braşov, Sibiu si Ploieşti oferind consumatorilor posibilitatea de a se bucura de primele sticle Tuborg Christmas Brew oferite cadou de crăciuniţele albastre.
Având un conţinut de alcool de 5.6%, Tuborg Christmas Brew este o bere brun roşcată, produsă din trei tipuri de malţ, cu o aromă distinctă de lemn dulce. Reţeta sa a fost inventată în 1981, de către maestrul berar Per Krieger Lassen, prin amestecarea a trei tipuri de beri. URBB este prezent pe piaţa berii (Tuborg, Carlsberg, Skol, Holsten, Guinness şi Kilkenny), a băuturilor răcoritoare (Granini) şi pe cea a apelor minerale (Bilbor).
Citeste mai mult
Ascunde
9 Noiembrie 2011
articol pe foodandbar.ro
Sondaj Tuborg:Berea, in topul preferintelor romanilor pentru masa de Craciun
Berea este una dintre băuturile cel mai des cumpărate în perioada sărbătorilor de iarnă, alături de apă şi sucuri, arată un sondaj realizat la solicitarea Tuborg România. Astfel, conform cercetării la care au răspuns peste 1400 de persoane, pe lista de cumpărături pentru masa de Crăciun a românilor se regăsesc sucurile (25,45 %), fiind urmate de apa minerală (21,75 %) şi bere (18,87%).
Cercetarea a fost realizată cu sprijinul platformei online iVox.ro la solicitarea Tuborg România, cu ocazia lansării pe plan local a ediţiei limitate de sărbători Tuborg Christmas Brew. în cadrul acestei cercetări, o treime din bărbaţii români au declarat că beau Tuborg Chrismas Brew cel puţin o dată în perioada Crăciunului, în timp ce mai bine de 20% dintre ei au susţinut că sunt consumatori frecvenţi ai acestei ediţii speciale (cel puţin o dată pe săptămână în perioada sărbătorilor de iarnă).
Caravana Tuborg Christmas Brew a început anul acesta, în primul week-end al lunii noiembrie. Astfel, în zilele de 04 si 05 noiembrie, 12 locaţii din Centrul Vechi al Capitalei au fost vizitate de Caravana Tuborg Christmas Brew.În următoarele săptămâni caravana Tuborg Christmas Brew va ajunge în 60 de spaţii din mai multe oraşe din ţară: Cluj-Napoca, Timişoara, Oradea, Iaşi, Galaţi, Braşov, Sibiu si Ploieşti oferind consumatorilor posibilitatea de a se bucura de primele sticle Tuborg Christmas Brew oferite cadou de crăciuniţele albastre.
Având un conţinut de alcool de 5.6%, Tuborg Christmas Brew este o bere brun roşcată, produsă din trei tipuri de malţ, cu o aromă distinctă de lemn dulce. Reţeta sa a fost inventată în 1981, de către maestrul berar Per Krieger Lassen, prin amestecarea a trei tipuri de beri. URBB este prezent pe piaţa berii (Tuborg, Carlsberg, Skol, Holsten, Guinness şi Kilkenny), a băuturilor răcoritoare (Granini) şi pe cea a apelor minerale (Bilbor).
Citeste mai mult
Ascunde
9 Noiembrie 2011
articol pe modernbuyer.ro
Apa, sucul si berea, bauturile cumparate cel mai des pentru masa de Craciun
Berea este una dintre băuturile cel mai des cumpărate în perioada sărbătorilor de iarnă, alături de apă şi sucuri, arată un sondaj realizat la solicitarea Tuborg România. Astfel, conform cercetării la care au răspuns peste 1400 de persoane, pe lista de cumpărături pentru masa de Crăciun a românilor se regăsesc sucurile (25,45 %), fiind urmate de apa minerală (21,75 %) şi bere (18,87%).
Cercetarea a fost realizată cu sprijinul platformei online iVox.ro la solicitarea Tuborg România, cu ocazia lansării pe plan local a ediţiei limitate de sărbători Tuborg Christmas Brew. în cadrul acestei cercetări, o treime din bărbaţii români au declarat că beau Tuborg Chrismas Brew cel puţin o dată în perioada Crăciunului, în timp ce mai bine de 20% dintre ei au susţinut că sunt consumatori frecvenţi ai acestei ediţii speciale (cel puţin o dată pe săptămână în perioada sărbătorilor de iarnă).
Caravana Tuborg Christmas Brew a început anul acesta, în primul week-end al lunii noiembrie. Astfel, în zilele de 04 si 05 noiembrie, 12 locaţii din Centrul Vechi al Capitalei au fost vizitate de Caravana Tuborg Christmas Brew.În următoarele săptămâni caravana Tuborg Christmas Brew va ajunge în 60 de spaţii din mai multe oraşe din ţară: Cluj-Napoca, Timişoara, Oradea, Iaşi, Galaţi, Braşov, Sibiu si Ploieşti oferind consumatorilor posibilitatea de a se bucura de primele sticle Tuborg Christmas Brew oferite cadou de crăciuniţele albastre.
Având un conţinut de alcool de 5.6%, Tuborg Christmas Brew este o bere brun roşcată, produsă din trei tipuri de malţ, cu o aromă distinctă de lemn dulce. Reţeta sa a fost inventată în 1981, de către maestrul berar Per Krieger Lassen, prin amestecarea a trei tipuri de beri. URBB este prezent pe piaţa berii (Tuborg, Carlsberg, Skol, Holsten, Guinness şi Kilkenny), a băuturilor răcoritoare (Granini) şi pe cea a apelor minerale (Bilbor).
Citeste mai mult
Ascunde
9 Noiembrie 2011
articol pe magazinulprogresiv.ro
Berea, in topul preferintelor romanilor pentru masa de Craciun!
Berea este una dintre băuturile cel mai des cumpărate în perioada sărbătorilor de iarnă, alături de apă şi sucuri, arată un sondaj realizat la solicitarea Tuborg România. Astfel, conform cercetării la care au răspuns peste 1400 de persoane, pe lista de cumpărături pentru masa de Crăciun a românilor se regăsesc sucurile (25,45 %), fiind urmate de apa minerală (21,75 %) şi bere (18,87%).
Cercetarea a fost realizată cu sprijinul platformei online iVox.ro la solicitarea Tuborg România, cu ocazia lansării pe plan local a ediţiei limitate de sărbători Tuborg Christmas Brew. în cadrul acestei cercetări, o treime din bărbaţii români au declarat că beau Tuborg Chrismas Brew cel puţin o dată în perioada Crăciunului, în timp ce mai bine de 20% dintre ei au susţinut că sunt consumatori frecvenţi ai acestei ediţii speciale (cel puţin o dată pe săptămână în perioada sărbătorilor de iarnă).
Caravana Tuborg Christmas Brew a început anul acesta, în primul week-end al lunii noiembrie. Astfel, în zilele de 04 si 05 noiembrie, 12 locaţii din Centrul Vechi al Capitalei au fost vizitate de Caravana Tuborg Christmas Brew.În următoarele săptămâni caravana Tuborg Christmas Brew va ajunge în 60 de spaţii din mai multe oraşe din ţară: Cluj-Napoca, Timişoara, Oradea, Iaşi, Galaţi, Braşov, Sibiu si Ploieşti oferind consumatorilor posibilitatea de a se bucura de primele sticle Tuborg Christmas Brew oferite cadou de crăciuniţele albastre.
Având un conţinut de alcool de 5.6%, Tuborg Christmas Brew este o bere brun roşcată, produsă din trei tipuri de malţ, cu o aromă distinctă de lemn dulce. Reţeta sa a fost inventată în 1981, de către maestrul berar Per Krieger Lassen, prin amestecarea a trei tipuri de beri. URBB este prezent pe piaţa berii (Tuborg, Carlsberg, Skol, Holsten, Guinness şi Kilkenny), a băuturilor răcoritoare (Granini) şi pe cea a apelor minerale (Bilbor).
Citeste mai mult
Ascunde
9 Noiembrie 2011
articol pe magazinulprogresiv.ro
Berea, in topul preferintelor romanilor pentru masa de Craciun!
Berea este una dintre băuturile cel mai des cumpărate în perioada sărbătorilor de iarnă, alături de apă şi sucuri, arată un sondaj realizat la solicitarea Tuborg România. Astfel, conform cercetării la care au răspuns peste 1400 de persoane, pe lista de cumpărături pentru masa de Crăciun a românilor se regăsesc sucurile (25,45 %), fiind urmate de apa minerală (21,75 %) şi bere (18,87%).
Cercetarea a fost realizată cu sprijinul platformei online iVox.ro la solicitarea Tuborg România, cu ocazia lansării pe plan local a ediţiei limitate de sărbători Tuborg Christmas Brew. în cadrul acestei cercetări, o treime din bărbaţii români au declarat că beau Tuborg Chrismas Brew cel puţin o dată în perioada Crăciunului, în timp ce mai bine de 20% dintre ei au susţinut că sunt consumatori frecvenţi ai acestei ediţii speciale (cel puţin o dată pe săptămână în perioada sărbătorilor de iarnă).
Caravana Tuborg Christmas Brew a început anul acesta, în primul week-end al lunii noiembrie. Astfel, în zilele de 04 si 05 noiembrie, 12 locaţii din Centrul Vechi al Capitalei au fost vizitate de Caravana Tuborg Christmas Brew.În următoarele săptămâni caravana Tuborg Christmas Brew va ajunge în 60 de spaţii din mai multe oraşe din ţară: Cluj-Napoca, Timişoara, Oradea, Iaşi, Galaţi, Braşov, Sibiu si Ploieşti oferind consumatorilor posibilitatea de a se bucura de primele sticle Tuborg Christmas Brew oferite cadou de crăciuniţele albastre.
Având un conţinut de alcool de 5.6%, Tuborg Christmas Brew este o bere brun roşcată, produsă din trei tipuri de malţ, cu o aromă distinctă de lemn dulce. Reţeta sa a fost inventată în 1981, de către maestrul berar Per Krieger Lassen, prin amestecarea a trei tipuri de beri. URBB este prezent pe piaţa berii (Tuborg, Carlsberg, Skol, Holsten, Guinness şi Kilkenny), a băuturilor răcoritoare (Granini) şi pe cea a apelor minerale (Bilbor).
Citeste mai mult
Ascunde
9 Noiembrie 2011
articol pe horeca.ro
Top 3 băuturi preferate de români în perioada sărbătorilor
Berea este una dintre băuturile cel mai des cumpărate în perioada sărbătorilor de iarnă, alături de apă şi sucuri, arată un sondaj realizat la solicitarea Tuborg România. Astfel, conform cercetării la care au răspuns peste 1400 de persoane, pe lista de cumpărături pentru masa de Crăciun a românilor se regăsesc sucurile (25,45 %), fiind urmate de apa minerală (21,75 %) şi bere (18,87%).
Cercetarea a fost realizată cu sprijinul platformei online iVox.ro la solicitarea Tuborg România, cu ocazia lansării pe plan local a ediţiei limitate de sărbători Tuborg Christmas Brew. în cadrul acestei cercetări, o treime din bărbaţii români au declarat că beau Tuborg Chrismas Brew cel puţin o dată în perioada Crăciunului, în timp ce mai bine de 20% dintre ei au susţinut că sunt consumatori frecvenţi ai acestei ediţii speciale (cel puţin o dată pe săptămână în perioada sărbătorilor de iarnă).
Caravana Tuborg Christmas Brew a început anul acesta, în primul week-end al lunii noiembrie. Astfel, în zilele de 04 si 05 noiembrie, 12 locaţii din Centrul Vechi al Capitalei au fost vizitate de Caravana Tuborg Christmas Brew.În următoarele săptămâni caravana Tuborg Christmas Brew va ajunge în 60 de spaţii din mai multe oraşe din ţară: Cluj-Napoca, Timişoara, Oradea, Iaşi, Galaţi, Braşov, Sibiu si Ploieşti oferind consumatorilor posibilitatea de a se bucura de primele sticle Tuborg Christmas Brew oferite cadou de crăciuniţele albastre.
Având un conţinut de alcool de 5.6%, Tuborg Christmas Brew este o bere brun roşcată, produsă din trei tipuri de malţ, cu o aromă distinctă de lemn dulce. Reţeta sa a fost inventată în 1981, de către maestrul berar Per Krieger Lassen, prin amestecarea a trei tipuri de beri. URBB este prezent pe piaţa berii (Tuborg, Carlsberg, Skol, Holsten, Guinness şi Kilkenny), a băuturilor răcoritoare (Granini) şi pe cea a apelor minerale (Bilbor).
Citeste mai mult
Ascunde
9 Noiembrie 2011
articol pe businessmagazin.ro
Unul din cinci români plănuieşte să aibă bere pe masa de Crăciun
Berea este una dintre băuturile cel mai des cumpărate în perioada sărbătorilor de iarnă, alături de apă şi sucuri, arată un sondaj realizat la solicitarea Tuborg România. Astfel, conform cercetării la care au răspuns peste 1400 de persoane, pe lista de cumpărături pentru masa de Crăciun a românilor se regăsesc sucurile (25,45 %), fiind urmate de apa minerală (21,75 %) şi bere (18,87%).
Cercetarea a fost realizată cu sprijinul platformei online iVox.ro la solicitarea Tuborg România, cu ocazia lansării pe plan local a ediţiei limitate de sărbători Tuborg Christmas Brew. în cadrul acestei cercetări, o treime din bărbaţii români au declarat că beau Tuborg Chrismas Brew cel puţin o dată în perioada Crăciunului, în timp ce mai bine de 20% dintre ei au susţinut că sunt consumatori frecvenţi ai acestei ediţii speciale (cel puţin o dată pe săptămână în perioada sărbătorilor de iarnă).
Caravana Tuborg Christmas Brew a început anul acesta, în primul week-end al lunii noiembrie. Astfel, în zilele de 04 si 05 noiembrie, 12 locaţii din Centrul Vechi al Capitalei au fost vizitate de Caravana Tuborg Christmas Brew.În următoarele săptămâni caravana Tuborg Christmas Brew va ajunge în 60 de spaţii din mai multe oraşe din ţară: Cluj-Napoca, Timişoara, Oradea, Iaşi, Galaţi, Braşov, Sibiu si Ploieşti oferind consumatorilor posibilitatea de a se bucura de primele sticle Tuborg Christmas Brew oferite cadou de crăciuniţele albastre.
Având un conţinut de alcool de 5.6%, Tuborg Christmas Brew este o bere brun roşcată, produsă din trei tipuri de malţ, cu o aromă distinctă de lemn dulce. Reţeta sa a fost inventată în 1981, de către maestrul berar Per Krieger Lassen, prin amestecarea a trei tipuri de beri. URBB este prezent pe piaţa berii (Tuborg, Carlsberg, Skol, Holsten, Guinness şi Kilkenny), a băuturilor răcoritoare (Granini) şi pe cea a apelor minerale (Bilbor).
Citeste mai mult
Ascunde
9 Noiembrie 2011
articol pe hrbexpert.ro
Berea, printre preferintele romanilor pentru masa de Craciun
Berea este una dintre băuturile cel mai des cumpărate în perioada sărbătorilor de iarnă, alături de apă şi sucuri, arată un sondaj realizat la solicitarea Tuborg România. Astfel, conform cercetării la care au răspuns peste 1400 de persoane, pe lista de cumpărături pentru masa de Crăciun a românilor se regăsesc sucurile (25,45 %), fiind urmate de apa minerală (21,75 %) şi bere (18,87%).
Cercetarea a fost realizată cu sprijinul platformei online iVox.ro la solicitarea Tuborg România, cu ocazia lansării pe plan local a ediţiei limitate de sărbători Tuborg Christmas Brew. în cadrul acestei cercetări, o treime din bărbaţii români au declarat că beau Tuborg Chrismas Brew cel puţin o dată în perioada Crăciunului, în timp ce mai bine de 20% dintre ei au susţinut că sunt consumatori frecvenţi ai acestei ediţii speciale (cel puţin o dată pe săptămână în perioada sărbătorilor de iarnă).
Caravana Tuborg Christmas Brew a început anul acesta, în primul week-end al lunii noiembrie. Astfel, în zilele de 04 si 05 noiembrie, 12 locaţii din Centrul Vechi al Capitalei au fost vizitate de Caravana Tuborg Christmas Brew.În următoarele săptămâni caravana Tuborg Christmas Brew va ajunge în 60 de spaţii din mai multe oraşe din ţară: Cluj-Napoca, Timişoara, Oradea, Iaşi, Galaţi, Braşov, Sibiu si Ploieşti oferind consumatorilor posibilitatea de a se bucura de primele sticle Tuborg Christmas Brew oferite cadou de crăciuniţele albastre.
Având un conţinut de alcool de 5.6%, Tuborg Christmas Brew este o bere brun roşcată, produsă din trei tipuri de malţ, cu o aromă distinctă de lemn dulce. Reţeta sa a fost inventată în 1981, de către maestrul berar Per Krieger Lassen, prin amestecarea a trei tipuri de beri. URBB este prezent pe piaţa berii (Tuborg, Carlsberg, Skol, Holsten, Guinness şi Kilkenny), a băuturilor răcoritoare (Granini) şi pe cea a apelor minerale (Bilbor).
Citeste mai mult
Ascunde