21 Decembrie 2011
articol pe hrbexpert.ro
Tuborg Christmas Brew a sarbatorit al 12-lea an de petreceri albastre
Respectand traditia inceputa acum 12 ani, Tuborg Christmas Brew a organizat si anul acesta binecunoscutele petreceri albastre, in cadrul caravanei Tuborg Christmas Brew. Timp de cinci saptamani, caravana a strabatut 10 orase din Romania si s-a oprit in 60 de locatii, unde peste 9.000 de romani au primit in dar primele sticle de Tuborg Christmas Brew de anul acesta.
Echipa Tuborg Christmas Brew, formata din celebrele craciunite albastre, insotite de Tuborg Party Managerul Radu Vladut au oferit pe langa berea cu gust special de sarbatoare, si alte cadouri; in total, 50.000 de persoane au fost premiate de caravana Tuborg Christmas Brew.
Asa cum a fost deja obisnuit publicul, caravana Tuborg Christmas Brew a inceput anul acesta in primul weekend al lunii noiembrie. Astfel, in zilele de 4 si 5 noiembrie, 12 locatii din Centrul Vechi al Capitalei au fost vizitate si au fost oferite peste 1.000 de premii constand in sticle de bere si obiecte promotionale marca Tuborg Christmas Brew. Ulterior, caravana a poposit in Cluj Napoca, Timisoara, Oradea, Brasov, Sibiu, Galati, Braila, Iasi si Ploiesti aducand atmosfera de sarbatoare mai aproape.
Conform unui sondaj realizat la solicitarea Tuborg Romania in perioada 3-5 noiembrie, berea este una dintre bauturile cel mai des cumparate in perioada sarbatorilor de iarna, alaturi de apa si sucuri. Astfel, conform cercetarii la care au raspuns peste 1.400 de persoane, pe lista de cumparaturi pentru masa de Craciun a romanilor se regasesc sucurile (25,45 %), fiind urmate de apa minerala (21,75 %) si bere (18,87%). Cercetarea a fost realizata cu sprijinul platformei online iVox.ro la solicitarea Tuborg Romania si a scos in evidenta faptul ca o treime din barbatii romani beau Tuborg Christmas Brew cel putin o data in perioada Craciunului iar 20% dintre ei au sustinut ca sunt consumatori frecventi ai acestei editii speciale (cel putin o data pe saptamana in perioada sarbatorilor de iarna).
Avand un continut de alcool de 5,6%, Tuborg Christmas Brew este o bere brun roscata, produsa din trei tipuri de malt, avand o aroma distincta de lemn dulce. Reteta sa a fost inventata in 1981, de catre maestrul berar Per Krieger Lassen, prin amestecarea a trei tipuri de beri distincte. Aflata de peste 27 de ani in topul preferintelor bautorilor de bere din Danemarca, locul in care a fost produsa pentru prima data in lume, Tuborg Christmas Brew a creat traditia lansarii simultane a editiilor din Romania cu cele din Danemarca, Germania,Rusia si alte tari europene.
URBB (United Romanian Breweries Bereprod) este unul dintre cei mai mari producatori de bauturi de pe piata locala, fiind prezent pe piata berii, a bauturilor racoritoare si recent, pe cea a apelor minerale. Portofoliul companiei cuprinde in exclusivitate marci premium: pe piata berii marcile Tuborg, Carlsberg, Skol, Holsten, Guinness si Kilkenny (importate), marca Granini pe piata bauturilor racoritoare necarbonatate, precum si marca de apa minerala Bilbor.
Citeste mai mult
Ascunde
15 Decembrie 2011
articol pe totuldespredae.ro
Rudele și prietenii, creditorii „de serviciu”
Mulți dintre noi ne împrumutăm pentru a face față unei situații sau alteia, comună sau extraordinară. Un sondaj arată că mai mult de o treime dintre respondenți (34%) apelează frecvent la împrumuturi pentru plata unor cheltuieli sau datorii lunare. În aceste condiții, nu-i de mirare că aproape jumătate dintre ei (44%) sunt nemulțumiți de situația lor financiară. Studiul a fost realizat de compania de sondaje iVox, pe un eșantion de aproape 5.000 de respondenți, cea mai mare parte a lor provenind din București și județele Cluj, Iași și Prahova.
Cea mai frecventă sursă a banilor împrumutați sunt membri familiei, rudele și prietenii, indică rezultatele sondajului, cele trei categorii acoperind peste 85% dintre răspunsuri. Majoritatea acestor împrumuturi sunt de până la 300 de euro și sunt rambursate în maxim o lună.
Frecvența împrumuturilor:
- 31,3% se împrumută lunar
- 15,3% se împrumută de 7-8 ori pe an
- 40,3% se împrumută de 3-4 ori pe an
- 13,1% se împrumută de cel mult două ori pe an
Sursa acestor împrumuturi frecvente:
- membri familiei 42,4%
- prieteni apropiați 28,6%
- rude 14,6%
Valoarea acestor împrumuturi:
- 36% sub 100 euro
- 29,8% între 100 și 300 de euro
- 14,1% între 300 și 500 euro
Perioada în care sunt rambursate împrumuturile:
- 26,9% între 1 și 3 săptămâni
- 21,3% într-o lună
- 19% în mai puţin de o săptămână
Citeste mai mult
Ascunde
8 Decembrie 2011
articol pe claudiuciobanu.eu
Fetele cred mai mult decât băieții în Moș Crăciun
Cel puţin aşa arată studiul derulat de Liberty Center pe platforma ivox.ro. care spune că 56,2% din totalul de respondeţi care au spus că ei cred în Moş Crăciun e reprezentant de persoane de sex feminin şi doar 43,7% sunt persoanele de sex masculin. Eu pot confirma asta. Am trei fete, una mare şi două mici, şi toate cred foarte tare în Moş Crăciun
Pe de altă parte, studiul mai arată că cele mai dorite cadouri pe care românii şi le doresc de la Moş Crăciun sunt gadget-urile de ultimă generaţie (28,23%) şi vacanţele în străinătate (23,29%). iPhoane şi croaziere, asta îşi doresc românii
Trist e că printre preferinţele de cadouri pe care românii ar vrea să le primească cărţile nu sunt la mare căutare, obţinând un procent de 3.52%. Puţin. Foarte puţin. Ştiam că românii nu prea îşi cumpără cărţi dar nu-şi doresc nici să le primească cadou?
Important e că 55,78% dintre români au răspuns afirmativ la întrebarea „Crezi în Moş Crăciun?”. Înseamnă ca nu suntem chiar pierduţi. Mai avem o şansă. Printre motivele invocate de aceştia pentru a-şi justifica alegerea, se numără faptul că Moşul le aminteşte de perioada copilăriei, dar şi pentru că este un motiv de bucurie şi un prilej de a îşi exprima sentimentele frumoase faţă de persoanele dragi.
Studiul a fost derulat ca parte a campaniei promoţionale de sărbători „Eu cred în Moş Crăciun”, desfăşurată în perioada 1-23 decembrie la Liberty Center şi care şi-a propus să reunească cea mai mare comunitate de români care cred în Moş Crăciun.
Citeste mai mult
Ascunde
8 Decembrie 2011
articol pe smartnews.ro
Comertul electronic romanesc devine mai usor si mai sigur
Comertul electronic romanesc devine mai usor si mai sigur
Incepand cu luna noiembrie s-a lansat comerciabil.ro, prima platforma de comert electronic integrat din Romania ce ofera urmarirea comenzilor in timp real, plata cu cardul activata si asistenta de marketing
92% dintre utilizatorii de Internet din Romania au accesat magazine online, iar pentru 29% dintre respondenti exista teama de a nu fi fraudati (GPeC 2010). In acelasi timp peste doua treimi dintre consumatorii online sunt influentati in decizia de cumparare de beneficiul transportului gratuit (iVox 2011).
Noua platforma de comert electronic permite comerciantilor sa creeze instant un magazin online, fara sa aiba nevoie de cunostinte tehnice.
Pe langa urmarirea in timp real a comenzilor, transportul prin curier are costuri reduse, iar tranzactiile prin card se realizeaza folosind sisteme cu cel mai inalt standard de securitate.
Incheierea de contracte cu diversi colaboratori (curier, procesator de carduri etc.) nu mai reprezinta o problema, comerciantul primind totul inclus intr-un pachet complet si accesibil.
“Platforma comerciabil.ro, a fost creata in urma unor studii si experiente care ne-au aratat ca cei mai multi dintre comercianti au nevoie de o solutie simpla, eficienta si la costuri reduse.
Comerciantii se plang deseori de modul anevoios si de durata pentru crearea unui magazin online.
Dificultatile mari apar insa, dupa lansarea magazinului, atat din punct de vedere al serviciilor de curierat sau plati cu card cat si pentru promovarea lui in randul consumatorilor tinta.
Noua platforma are totul inclus si este usor de folosit, in plus oferim asistenta de marketing gratuita, livrarea si plata cu cardul la costuri foarte mici.
Incercam sa stimulam cresterea pietei de comert electronic din Romania prin oferirea unei solutii complete, la un pret accesibil.” , a declarat Laurentiu Trif, fondatorul comerciabil.ro
comerciabil.ro a fost lansat de echipa care dezvolta site-ul de anunturi de mica publicitate tocmai.ro, unul dintre cele mai mari site-uri din Romania conform SATI.
Citeste mai mult
Ascunde
8 Decembrie 2011
articol pe refresh.ro
Ce cadouri isi doresc romanii anul acesta de la Mos Craciun
Mai mult de jumătate dintre români cred în Moş Crăciun, se arată într-un studiu, citat de Mediafax. Cei mai mulţi dintre aceştia doresc să primească gadget-uri de ultimă generaţie şi vacanţe în străinătate şi foarte puţini aşteaptă parfumuri scumpe, bijuterii sau cărţi.
Studiul realizat de Liberty Center pe un eşantion de 1.167 de persoane cu vârste cuprinse între 10 şi 60 de ani, arată că 55,78% dintre românii chestionaţi au răspuns afirmativ la întrebarea "Crezi în Moş Crăciun?", motivând răspunsul prin faptul că moşul le aminteşte de perioada copilăriei, dar şi pentru că este un motiv de bucurie şi un prilej de a îşi exprima sentimentele frumoase faţă de persoanele dragi.
Rezultatele studiului mai arată că persoanele de sex feminin cred în Moş Crăciun într-o mai mare măsură decât cele de sex masculin.
În paralel, au fost chestionaţi 1.477 de respondenţi cu vârste cuprinse între 10 şi 60 de ani, cu privire la cadourile pe care ar vrea să le primească de la Moş Crăciun anul acesta, cei mai mulţi răspunzând că îşi doresc gadget-uri de ultimă generaţie (28,23%), cât şi vacanţe în străinătate (23,29%).
De pe lista de cadouri pe care şi le doresc românii anul acesta nu lipsesc nici hainele şi accesoriile, 13,47% dintre cei care au răspuns exprimându-şi dorinţa de a primi astfel de daruri.
"Surprinzător este faptul că bijuteriile sau parfumurile scumpe nu ocupă un loc fruntaş în clasamentul obiectelor dorite sub brad; doar 4,54% dintre respondenţi şi-ar dori astfel de cadouri. Nici cărţile nu se bucură de o soartă foarte bună, obţinând un procent de 3.52%", se arată în studiu.
Alte cadouri menţionate de români includ aparaturi electrocasnice, obiecte de decoraţiuni interioare sau daruri de lux, precum maşini străine.
Citeste mai mult
Ascunde
7 Decembrie 2011
articol pe capital.ro
Aproape 30% dintre români vor să primească gadget-uri de Crăciun
Mai mult de jumătate dintre români cred în Moş Crăciun, se arată într-un studiu, citat de Mediafax. Cei mai mulţi dintre aceştia doresc să primească gadget-uri de ultimă generaţie şi vacanţe în străinătate şi foarte puţini aşteaptă parfumuri scumpe, bijuterii sau cărţi.
Studiul realizat de Liberty Center pe un eşantion de 1.167 de persoane cu vârste cuprinse între 10 şi 60 de ani, arată că 55,78% dintre românii chestionaţi au răspuns afirmativ la întrebarea "Crezi în Moş Crăciun?", motivând răspunsul prin faptul că moşul le aminteşte de perioada copilăriei, dar şi pentru că este un motiv de bucurie şi un prilej de a îşi exprima sentimentele frumoase faţă de persoanele dragi.
Rezultatele studiului mai arată că persoanele de sex feminin cred în Moş Crăciun într-o mai mare măsură decât cele de sex masculin.
În paralel, au fost chestionaţi 1.477 de respondenţi cu vârste cuprinse între 10 şi 60 de ani, cu privire la cadourile pe care ar vrea să le primească de la Moş Crăciun anul acesta, cei mai mulţi răspunzând că îşi doresc gadget-uri de ultimă generaţie (28,23%), cât şi vacanţe în străinătate (23,29%).
De pe lista de cadouri pe care şi le doresc românii anul acesta nu lipsesc nici hainele şi accesoriile, 13,47% dintre cei care au răspuns exprimându-şi dorinţa de a primi astfel de daruri.
"Surprinzător este faptul că bijuteriile sau parfumurile scumpe nu ocupă un loc fruntaş în clasamentul obiectelor dorite sub brad; doar 4,54% dintre respondenţi şi-ar dori astfel de cadouri. Nici cărţile nu se bucură de o soartă foarte bună, obţinând un procent de 3.52%", se arată în studiu.
Alte cadouri menţionate de români includ aparaturi electrocasnice, obiecte de decoraţiuni interioare sau daruri de lux, precum maşini străine.
Citeste mai mult
Ascunde
7 Decembrie 2011
articol pe ziarelive.ro
Peste 50% dintre români cred în Moş Crăciun şi vor să primească gadget-uri. Foarte puţini îşi doresc cărţi
Mai mult de jumătate dintre români cred în Moş Crăciun, se arată într-un studiu, citat de Mediafax. Cei mai mulţi dintre aceştia doresc să primească gadget-uri de ultimă generaţie şi vacanţe în străinătate şi foarte puţini aşteaptă parfumuri scumpe, bijuterii sau cărţi.
Studiul realizat de Liberty Center pe un eşantion de 1.167 de persoane cu vârste cuprinse între 10 şi 60 de ani, arată că 55,78% dintre românii chestionaţi au răspuns afirmativ la întrebarea "Crezi în Moş Crăciun?", motivând răspunsul prin faptul că moşul le aminteşte de perioada copilăriei, dar şi pentru că este un motiv de bucurie şi un prilej de a îşi exprima sentimentele frumoase faţă de persoanele dragi.
Rezultatele studiului mai arată că persoanele de sex feminin cred în Moş Crăciun într-o mai mare măsură decât cele de sex masculin.
În paralel, au fost chestionaţi 1.477 de respondenţi cu vârste cuprinse între 10 şi 60 de ani, cu privire la cadourile pe care ar vrea să le primească de la Moş Crăciun anul acesta, cei mai mulţi răspunzând că îşi doresc gadget-uri de ultimă generaţie (28,23%), cât şi vacanţe în străinătate (23,29%).
De pe lista de cadouri pe care şi le doresc românii anul acesta nu lipsesc nici hainele şi accesoriile, 13,47% dintre cei care au răspuns exprimându-şi dorinţa de a primi astfel de daruri.
"Surprinzător este faptul că bijuteriile sau parfumurile scumpe nu ocupă un loc fruntaş în clasamentul obiectelor dorite sub brad; doar 4,54% dintre respondenţi şi-ar dori astfel de cadouri. Nici cărţile nu se bucură de o soartă foarte bună, obţinând un procent de 3.52%", se arată în studiu.
Alte cadouri menţionate de români includ aparaturi electrocasnice, obiecte de decoraţiuni interioare sau daruri de lux, precum maşini străine.
Citeste mai mult
Ascunde
7 Decembrie 2011
articol pe gadget.ro
Majoritatea românilor își doresc un gadget de Crăciun
Mai mult de jumătate dintre români cred în Moş Crăciun, se arată într-un studiu, citat de Mediafax. Cei mai mulţi dintre aceştia doresc să primească gadget-uri de ultimă generaţie şi vacanţe în străinătate şi foarte puţini aşteaptă parfumuri scumpe, bijuterii sau cărţi.
Studiul realizat de Liberty Center pe un eşantion de 1.167 de persoane cu vârste cuprinse între 10 şi 60 de ani, arată că 55,78% dintre românii chestionaţi au răspuns afirmativ la întrebarea "Crezi în Moş Crăciun?", motivând răspunsul prin faptul că moşul le aminteşte de perioada copilăriei, dar şi pentru că este un motiv de bucurie şi un prilej de a îşi exprima sentimentele frumoase faţă de persoanele dragi.
Rezultatele studiului mai arată că persoanele de sex feminin cred în Moş Crăciun într-o mai mare măsură decât cele de sex masculin.
În paralel, au fost chestionaţi 1.477 de respondenţi cu vârste cuprinse între 10 şi 60 de ani, cu privire la cadourile pe care ar vrea să le primească de la Moş Crăciun anul acesta, cei mai mulţi răspunzând că îşi doresc gadget-uri de ultimă generaţie (28,23%), cât şi vacanţe în străinătate (23,29%).
De pe lista de cadouri pe care şi le doresc românii anul acesta nu lipsesc nici hainele şi accesoriile, 13,47% dintre cei care au răspuns exprimându-şi dorinţa de a primi astfel de daruri.
"Surprinzător este faptul că bijuteriile sau parfumurile scumpe nu ocupă un loc fruntaş în clasamentul obiectelor dorite sub brad; doar 4,54% dintre respondenţi şi-ar dori astfel de cadouri. Nici cărţile nu se bucură de o soartă foarte bună, obţinând un procent de 3.52%", se arată în studiu.
Alte cadouri menţionate de români includ aparaturi electrocasnice, obiecte de decoraţiuni interioare sau daruri de lux, precum maşini străine.
Citeste mai mult
Ascunde
7 Decembrie 2011
articol pe wall-street.ro
Ce cadouri vor romanii de Craciun? O treime spun gadgeturi
Mai mult de jumătate dintre români cred în Moş Crăciun, se arată într-un studiu, citat de Mediafax. Cei mai mulţi dintre aceştia doresc să primească gadget-uri de ultimă generaţie şi vacanţe în străinătate şi foarte puţini aşteaptă parfumuri scumpe, bijuterii sau cărţi.
Studiul realizat de Liberty Center pe un eşantion de 1.167 de persoane cu vârste cuprinse între 10 şi 60 de ani, arată că 55,78% dintre românii chestionaţi au răspuns afirmativ la întrebarea "Crezi în Moş Crăciun?", motivând răspunsul prin faptul că moşul le aminteşte de perioada copilăriei, dar şi pentru că este un motiv de bucurie şi un prilej de a îşi exprima sentimentele frumoase faţă de persoanele dragi.
Rezultatele studiului mai arată că persoanele de sex feminin cred în Moş Crăciun într-o mai mare măsură decât cele de sex masculin.
În paralel, au fost chestionaţi 1.477 de respondenţi cu vârste cuprinse între 10 şi 60 de ani, cu privire la cadourile pe care ar vrea să le primească de la Moş Crăciun anul acesta, cei mai mulţi răspunzând că îşi doresc gadget-uri de ultimă generaţie (28,23%), cât şi vacanţe în străinătate (23,29%).
De pe lista de cadouri pe care şi le doresc românii anul acesta nu lipsesc nici hainele şi accesoriile, 13,47% dintre cei care au răspuns exprimându-şi dorinţa de a primi astfel de daruri.
"Surprinzător este faptul că bijuteriile sau parfumurile scumpe nu ocupă un loc fruntaş în clasamentul obiectelor dorite sub brad; doar 4,54% dintre respondenţi şi-ar dori astfel de cadouri. Nici cărţile nu se bucură de o soartă foarte bună, obţinând un procent de 3.52%", se arată în studiu.
Alte cadouri menţionate de români includ aparaturi electrocasnice, obiecte de decoraţiuni interioare sau daruri de lux, precum maşini străine.
Citeste mai mult
Ascunde
7 Decembrie 2011
articol pe a1.ro
Studiu: 55,78% dintre romanii de toate varstele CRED in Mos Craciun
Mai mult de jumătate dintre români cred în Moş Crăciun, se arată într-un studiu, citat de Mediafax. Cei mai mulţi dintre aceştia doresc să primească gadget-uri de ultimă generaţie şi vacanţe în străinătate şi foarte puţini aşteaptă parfumuri scumpe, bijuterii sau cărţi.
Studiul realizat de Liberty Center pe un eşantion de 1.167 de persoane cu vârste cuprinse între 10 şi 60 de ani, arată că 55,78% dintre românii chestionaţi au răspuns afirmativ la întrebarea "Crezi în Moş Crăciun?", motivând răspunsul prin faptul că moşul le aminteşte de perioada copilăriei, dar şi pentru că este un motiv de bucurie şi un prilej de a îşi exprima sentimentele frumoase faţă de persoanele dragi.
Rezultatele studiului mai arată că persoanele de sex feminin cred în Moş Crăciun într-o mai mare măsură decât cele de sex masculin.
În paralel, au fost chestionaţi 1.477 de respondenţi cu vârste cuprinse între 10 şi 60 de ani, cu privire la cadourile pe care ar vrea să le primească de la Moş Crăciun anul acesta, cei mai mulţi răspunzând că îşi doresc gadget-uri de ultimă generaţie (28,23%), cât şi vacanţe în străinătate (23,29%).
De pe lista de cadouri pe care şi le doresc românii anul acesta nu lipsesc nici hainele şi accesoriile, 13,47% dintre cei care au răspuns exprimându-şi dorinţa de a primi astfel de daruri.
"Surprinzător este faptul că bijuteriile sau parfumurile scumpe nu ocupă un loc fruntaş în clasamentul obiectelor dorite sub brad; doar 4,54% dintre respondenţi şi-ar dori astfel de cadouri. Nici cărţile nu se bucură de o soartă foarte bună, obţinând un procent de 3.52%", se arată în studiu.
Alte cadouri menţionate de români includ aparaturi electrocasnice, obiecte de decoraţiuni interioare sau daruri de lux, precum maşini străine.
Citeste mai mult
Ascunde
7 Decembrie 2011
articol pe comunicate.urbankid.ro
55,78% dintre românii de toate vârstele CRED în Moş Crăciun
Conform celui mai recent studiu derulat de Liberty Center pe platforma ivox.ro, cele mai dorite cadouri pe care românii şi le doresc de la Moş Crăciun sunt gadget-urile de ultimă generaţie (28,23%) şi vacanţele în străinătate (23,29%).
Bucureşti, 07 decembrie – Conform unui sondaj derulat de Liberty Center pe un eşantion de 1167 de persoane cu vârste cuprinse între 10 şi 60 de ani, 55,78% dintre români au răspuns afirmativ la întrebarea „Crezi în Moş Crăciun?”. Printre motivele invocate de aceştia pentru a-şi justifica alegerea, se numără faptul că moşul le aminteşte de perioada copilăriei, dar şi pentru că este un motiv de bucurie şi un prilej de a îşi exprima sentimentele frumoase faţă de persoanele dragi.
„Asociat cu perioada copilăriei, cu momentele petrecute alături de familie şi cu ideea de speranţă, Moş Crăciun rămâne unul dintre cele mai puternice simboluri ale Crăciunului la români”, a declarat Mihaela Ciceu, Customer Relationship Manager Liberty Center.
Conform rezultatelor, persoanele de sex feminin cred în Moş Crăciun într-o mai mare măsură decât persoanele de sex masculin. Astfel, din totalul celor care au răspuns afirmativ la întrebarea „Crezi în Moş Crăciun?” (651 de persoane de toate vârstele), un procent de 56,2% e reprezentant de persoane de sex feminin şi doar 43,7% sunt persoanele de sex masculin.
În paralel, au fost chestionaţi 1477 de respondenți cu vârste cuprinse între 10 şi 60 de ani, cu privire la cadourile pe care ar vrea să le primească de la Moş Crăciun anul acesta. Conform rezultatelor, majoritatea românilor au răspuns că îşi doresc gadget-uri de ultimă generaţie (28.23%), cât şi vacanţe în străinătate (23.29%).
Citeste mai mult
Ascunde
7 Decembrie 2011
articol pe businesscover.ro
Adulţi cu minte de copii: oameni care cred în Moş Crăciun!
Cel puţin aşa reiese dintr-un sondaj efectuat de Liberty Center pe platforma de internet ivox.ro. Dintre cele 1.167 de persoane care au răspuns, cu vârste între 10 şi 60 de ani, 55,78% au răspuns afirmativ la întrebarea „Crezi în Moş Crăciun?” Acu, ori internetul ne „ajută” să minţim, ori respondenţii sunt cu toţii copii de cel mult 10 ani.
De fapt, s-ar putea să fie mai simplu: disperarea cu care trăim în prezent, adică neîncrederea în viitor şi în forţele proprii coroborată cu disperarea cauzată de situaţia generală, îi îndeamnă pe oameni să spere la miracole. Cum ar fi câştigul la loto, Moş Crăciun etc. Altfel nu se explică de ce oamenii mint atât de uşor atunci când este vorba de lucruri foarte clare.
„Asociat cu perioada copilăriei, cu momentele pretrecute alături de familie şi cu ideea de speranţă, Moş Crăciun rămâne unul dintre cele mai puternice simboluri ale Crăciunului la români”, spune Mihaela Ciceu, Customer Relatiionship Manager la Liberty Center.
Ciudat, credeam că principalul simbol al Crăciunului este Naşterea lui Isus. Iar sărbătoarea este asociată cu ideea naşterii, sărbătoarea fiind eminamente creştină până când a fost adoptată şi de către atei. Care, într-adevăr au ca simbol Moşul care aduce daruri. Dar ştiam că românii sunt în proporţie covârşitoare (spre 95%) creştini. Se pare însă ca la sondaj au răspuns cei care sunt atei.
Şi dacă tot vorbim de simboluri, probabil cel mai potrivit şi mai cunoscut simbol pentru Crăciun este porcul. Sună urât, dar si Ignatul este o sărbătoare creştină (Sfântul Ignatie). Combinată cu ceva tradiţii păgâne ne-a dat o dată potrivită pentru tăierea porcului. Cu tot festinul care o precede.
În fine, la mall nu se taie porci şi nici măcar nu se asomează. Se taie, în schimb, panglici, cum ar fi cele de cadouri. Pentru că, nu-i aşa, ne interesează ce vor oamenii să primească, poate bagă la cap şi cumpărătorii. Dintre cei 1.477 de respondenţi, 28,23% au spus că îşi doresc gadgeturi, iar 23,29% vacanţe în străinătate.
„Am observat că de la an la an creşte numărul persoanelor care îşi doresc gadgeturi de Crăciun şi aici mă refer la telefoane de ultimă generaţie, tablete sau playere muzicale. Este şi motivul pentru care am decis ca printre premiile de la tombola promoţională de Crăciun, desfăşurată în perioada 1-23 decembrie la Liberty Mall, să includem şi tablete iPad şi telefoane inteligente iPhone”, mai spune Mihaela Ciceu.
Frumos, frumos. Din păcate, nu cred că prea mulţi oameni înţeleg ce înseamnă „gadget”. Convinşi de reclamele care ne asaltează din greu peste tot (în oraş, în magazine, la televizor, în ziare şi reviste, pe net etc.) oamenii îşi doresc fel de fel de electronice. Un tv nou, un laptop, un telefon. Sigur, nu sunt gadgeturi, dar le asociem cu ideea. Mai ales dacă sondajul foloseşte termenul în acest sens.
La fel şi cu vacanţele în străinătate, deşi aici este vorba mai degrabă de un vis frumos. Nu pentru că suntem prea săraci pentru a pleca în vacanţă în străinătate (şi Nisipurile de Aur înseamnă străinătate, nu doar Hawaii), ci pentru că vacanţa înseamnă posibilitatea de a avea timp liber, de a nu merge la servici, de a nu mai munci în jurul casei etc. Mai bine ar fi spus că îşi doresc o vacanţă, nu neapărat o vacanţă în străinătate.
Din sondaj mai aflăm că 13,47% dintre respondenţi sunt realişti şi îşi doresc haine şi accesorii. De regulă, acestea chiar sunt achiziţionate de sărbători, dacă tot trebuie luat un cadou de ce să nu iei ceva util?! De altfel, bijuterii sau parfumuri scumpe îşi doresc doar 4,54% dintre respondenţi, probabil tinerii care au prieteni cu dare de mână. Sau este un alt vis (wishful thinking).
Pacăt că doar 3,52% îşi doresc cărţi.
Evident, sondajul a fost parte a unei promoţii derulate de Liberty Center, în care toate persoanele care fac cumpărături mai mari de 50 de lei participă la o tombolă. Şi pot cîştiga sisteme home-cinema, tablete iPad, telefoane iPhone şi vouchere de reducere.
„Marii câştigători vor fi anunţaţi pe data de 23 decembrie, în cadrul unui eveniment prezentat de unul dintre cei mai îndrăgiţi coregrafi din România, Bursucu’”, se mai arată în comunicatul companiei. Acum, nu vă supăraţi, dar şi afirmaţia că domnul coregraf Bursucu’ este unul dintre cei mai îndrăgiţi din România este tot un vis. Adică un wishful thinking.
Citeste mai mult
Ascunde
30 Noiembrie 2011
articol pe comerciabil.ro
Comertul electronic romanesc devine mai usor si mai sigur
Incepand cu luna noiembrie s-a lansat comerciabil.ro, prima platforma de comert electronic integrat din Romania ce ofera urmarirea comenzilor in timp real, plata cu cardul activata si asistenta de marketing.
92% dintre utilizatorii de Internet din Romania au accesat magazine online, iar pentru 29% dintre respondenti exista teama de a nu fi fraudati (GPeC 2010). In acelasi timp peste doua treimi dintre consumatorii online sunt influentati in decizia de cumparare de beneficiul transportului gratuit (iVox 2011).
Noua platforma de comert electronic permite comerciantilor sa creeze instant un magazin online, fara sa aiba nevoie de cunostinte tehnice.
Pe langa urmarirea in timp real a comenzilor, transportul prin curier are costuri reduse, iar tranzactiile prin card se realizeaza folosind sisteme cu cel mai inalt standard de securitate.
Incheierea de contracte cu diversi colaboratori (curier, procesator de carduri etc.) nu mai reprezinta o problema, comerciantul primind totul inclus intr-un pachet complet si accesibil.
“Platforma comerciabil.ro, a fost creata in urma unor studii si experiente care ne-au aratat ca cei mai multi dintre comercianti au nevoie de o solutie simpla, eficienta si la costuri reduse. Comerciantii se plang deseori de modul anevoios si de durata pentru crearea unui magazin online.
Dificultatile mari apar insa, dupa lansarea magazinului, atat din punct de vedere al serviciilor de curierat sau plati cu card cat si pentru promovarea lui in randul consumatorilor tinta.
Noua platforma are totul inclus si este usor de folosit, in plus oferim asistenta de marketing gratuita, livrarea si plata cu cardul la costuri foarte mici.
Incercam sa stimulam cresterea pietei de comert electronic din Romania prin oferirea unei solutii complete, la un pret accesibil” , a declarat Laurentiu Trif, fondatorul comerciabil.ro
comerciabil.ro a fost lansat de echipa care dezvolta site-ul de anunturi de mica publicitate tocmai.ro, unul dintre cele mai mari site-uri din Romania conform SATI.
Citeste mai mult
Ascunde
30 Noiembrie 2011
articol pe ziare.com
Ai nevoie de niste bani in plus? Iata 9 moduri cum sa-i faci
Daca ai nevoie de un ban in plus, iata ca nu mai esti nevoit sa iti iei un al doilea serviciu. Poti castiga sume destul de mari din niste activitati care nu necesita un efort prea mare.
Iata 9 modalitati prin care iti poti mari veniturile.
1. Inchiriaza o camera
Daca o camera din casa ta nu e folosita, o poti inchiria. Ideal ar fi ca pretul sa fie sub cel de pe piata, eventual sa nu treaca de 80 de euro. Cel mai simplu este sa dai un anunt pe Internet, exista o multime de site-uri pe care poti face acest lucru public, cum ar fi anunt.net sau anunturiimobiliare.ro.
Desi genereaza un venit suplimentar, aceasta idee are si cateva dezavantaje. Nu este indicat sa aduci in strain sa locuiasca cu tine, cel mai bine ar fi sa ajuti o cunostinta sau ruda care are nevoie de un loc unde sa stea. Eventual, il poti adaposti pe varul care vine la facultate la tine in oras. Tine minte ca cel mai sigur pentru tine este sa cunosti persoana respectiva.
2. Da meditatii
Cel mai simplu mod de a castiga cel putin 30 de lei intr-o ora este sa dai meditatii. Fie ca este vorba de o materie pe care ai facut-o la facultate, fie ca predai engleza unor copii de-a V-a, iti poti folosi cunostintele in mod util. Iti poti inscrie anuntul pe site-uri ce meditatii.net sau meditatii.ro, iar daca stai sa te gandesti, ai numai avantaje. Poti castiga cel putin 120 de lei intr-o luna, iar daca ai timp, iti poti dubla sau chiar tripla castigul.
3. Vinde, vinde, vinde
Data viitoare cand vrei sa scapi de lucrurile vechi din garaj sau din pod, nu le arunca la gunoi, gandeste-te ca poti scoate un ban frumos pe ele. Piesele de mobilier iti pot aduce cel mai mare castig. Mergi la un targ vintage sau organizeaza o licitatie pe internet. Incearca pe okazii.ro sau chiar ebay.com. Vei fi suprins ca o poti vinde cu 1.000 sau chiar 4.000 de lei!
4. Inchirieaza garajul sau aleea
Garajul sau aleea din curtea ta pot fi inchiriate pentru, sa zicem, 2 lei pe ora. Exista oameni care vor sa ajunga la supermarket-ul de langa tine sau la un concert din apropiere, dar nu au unde sa-si lase masina. Asa ca spatii precum garajul, aleea sau chiar locul tau de parcare poate fi "donat" pentru o suma modica. Poti dau un anunt in ziarul local sau iti poti pune un afis in usa/poarta.
5. Ai grija de un copil, animale sau de case
Poate nu stiati, insa in marile orase din Romania exista pensiuni pentru animale care iti promit ca au grija de necuvantatorii dragi tie cat timp esti in vacanta. Insa poti face chiar tu acest lucru pentru altii. Pentru 50 de lei pe zi, poti avea grija de o pisica sau de un caine. Cat de greu poate fi?
De asemenea, poti face curatenie in casa, calca rufe sau sa ai grija de un copil pentru cateva ore. Aceste activitati iti pot aduce de la 30 la 100 de RON, depinde de familia la care mergi.
6. Figuratie in film, videoclipuri sau reclame
Pentru o figuratie intr-un film sau videoclip poti primi minim 50 de RON pe zi. Si poti avea sansa chiar sa fii remarcat. Pentru reclame, este putin mai complicat. De obicei producatorii lucreza cu agentii, insa se poate inscrie oricine. Iar daca ai noroc, poti fi selectat si poti castiga chiar mai mult de 100 de RON.
7. Model de ocazie
Nu trebuie sa arati ca un supermodel pentru a aparea in afise, reviste sau clipuri de prezentare. Unele agentii si magazine vor oameni care arata normal pentru a le promova produsele, castigul fiind uneori chiar de 300 de RON pe zi.
8. Reprezentant al frumusetii
Unele companii de cosmetice, cum ar fi Avon, Oriflame sau Yves Rocher, se folosesc de reprezentanti pentru a vinde produsele lor. Beneficiul tau este acela ca iei un comision din vanzari, care poate varia de la 10% la 40% din valoarea comenzii. De exemplu, daca vinzi cosmetice in valoare de 300 de RON, poti castiga maxim 120 pe luna cu un efort minim.
9. Sondaje de opinie
Exista companii care te trimit din usa in usa sa completezi niste formulare, insa Internetul te poate salva de acest chin. De exemplu, iVox.ro sau Panda Research iti ofera bani, cadouri sau vouchere de reducere daca raspunzi la chestionare in mod constant. In plus, nu iti ia mai mult de 5 minute.
Citeste mai mult
Ascunde
26 Noiembrie 2011
articol pe zf.ro
Cum reuşesc românii să se împrumute fără să aibă nici cea mai mică idee despre cum vor înapoia creditele
Potrivit unui sondaj pe internet, făcut de iVox, companie specializată pe cercetări online, la comanda KRUK International, pe un eșantion de 4.959 de respondenţi, aproximativ 40% dintre aceștia se împrumută de 3-4 ori pe an, în timp ce un procent de 30% obișnuiesc să împrumute lunar sume de bani. Sursele la care respondenții apelează des și cel mai des sunt membrii familiei restrânse - 42,4%, urmați de prieteni apropiați - 28,6%, rude -14,6% și bănci - 10,7%.
Peste 50% dintre participanții la sondaj împrumută sume cuprinse între 400 și 3.200 de lei în timp ce 35% împrumută sub 400 de lei, iar aproximativ 13% apelează la împrumuturi cuprinse între 4.000 și 8.000 de lei.
Pentru a înţelege modul în care oamenii îşi gestionează datoriile pentru început trebuie să aflăm cum se raportează la situaţia lor financiară actuală. Românii au mai degrabă o părere proastă (43,6%) despre situaţia lor financiară din cauză că uneori cheltuielile lor curente sunt mai mici decât veniturile. Totuşi, există şi un segment de populaţie mai fericit, cu o situaţie economică mai degrabă bună (29,4%), care îşi permite uneori şi cheltuieli suplimentare. Ca şi expectanţe legate de viitorul apropiat (peste un an) în ceea ce priveşte situaţia financiară a respondenţilor, mai mult de jumătate crede că aceasta va rămâne la fel (57,2%), mai bine de un sfert cred într-o viitoare situaţie financiară mai bună (26,9%). Există și un segment care crede că peste un an vor avea o situaţie mai proastă decât actualmente (15,9%). Ca şi mod de gestionare a cheltuielilor aflăm că 34,1% dintre cei care au răspuns întrebărilor noastre au obişnuinţa de a se împrumuta pentru a îşi acoperi cheltuielile lunare. Dintre aceștia, 40,3% se împrumută de 3-4 ori pe an, iar un procent de 31,3 se împrumută lunar. Împrumutul se face, în primul rând de la membrii familiei, în proporţie de 42,4%, de la prietenii apropiaţi (28,6%) şi de la rude (14,6%). Datele scot în evidenţă o realitate destul de sumbră, în ceea ce priveşte motivele pentru care oamenii se împrumută. Cel mai important dintre acestea este acoperirea cheltuielilor lunare (29,1%). Alt motiv important este acoperirea altor datorii (18%). Pentru datoriile uzuale, timpul de achitare a celor mai mulţi dintre respondenţi este între 1 şi 3 săptămâni (26,9%); 21,3% plătesc aceste datorii într-o lună şi încă 19% în mai puţin de o săptămână. Sumele pe care respondenţii le iau împrumut cumulat într-un an sunt mai degrabă mici. Astfel, 35,9% iau sub 100 se euro, 29,8% între 100 şi 300 de euro şi încă 14,1% între 301 şi 500 de euro. Putem adăuga faptul că 38,1% dintre oameni spun că nu au datorii mari. Dintre cei care au astfel de datorii (în special rate şi ipoteci), cei mai mulţi (13,2%) estimează că va dura maximum 5 ani până le vor plăti, urmaţi de 11,2% care vor plăti în mai mult de 10 ani.
Rezultatele cercetării
Datele scot în evidenţă o realitate destul de sumbră a raţiunilor pentru care oamenii se împrumută, motivul cel mai important, des şi foarte des, fiind acoperirea cheltuielilor lunare (29,1%). Apoi alte motiv importante sunt pentru a acoperi alte datorii (18%), sau pentru probleme medicale (9,1%). Pentru datoriile normale, timpul de achitare a celor mai mulţi dintre respondenţi se situează între 1 şi 3 săptămâni (26,9%). 21,3% plătesc aceste datorii într-o lună şi încă 19% în mai puţin de o săptămână. La sondaj au participat 4959 de respondenţi. Cea mai mare parte a respondenţilor provin din municipiul Bucureşti (21%) și din județele Cluj, Iași şi Prahova.
Cei mai mulţi îşi percep situaţia financiară ca fiind “mai degrabă proastă” şi „proastă”
Obiectivul principal al acestui sondaj a fost de a afla cum îşi gestionează respondenţii datoriile. În acest demers s-a pornit de la situaţia financiară a fiecăruia pentru a înţelege dacă oamenii au sau nu nevoie de împrumuturi. Astfel, cei mai mulţi îşi percep situaţia financiară ca fiind “mai degrabă proastă” şi „proastă”. Putem adăuga că majoritatea cred că şi peste un an lucrurile vor rămâne la fel, iar puțin peste un sfert cred că se vor îmbunătăţi. Aceste premise ne duc cu gândul că există o populaţie care se împrumută constant, lucru ce reiese şi din datele care arată că o treime dintre respondenţi fac acest lucru. În ceea ce priveşte comportamentul oamenilor aflăm că mai bine de 30 de procente se împrumută lunar şi peste 40 de procente de 3-4 ori pe an. Se apelează în primul rând la membrii familiei restrânse, apoi la prietenii apropiaţi şi la rude. Funcţionează aşadar o formă e comuniune economică în care ajutorul se caută mai degrabă în spaţiul familial, unde normele de returnare a banilor sunt ceva mai relaxate. Ca şi structură putem spune că avem o populaţie mai degrabă săracă care se împrumută și face acest lucru pentru a acoperi cheltuielile lunare sau chiar pentru a achita alte datorii. Practic e un cerc vicios în care oamenii intră în momentul în care, cel puţin o parte din ei, iau bani împrumut lunar pentru a achita alte datorii. Datoriile sunt achitate de cele mai multe persoane într-o perioadă relativ scurtă care variază între o săptămână și o lună: mai mult de 67% dintre persoane. Aceasta și pentru că sumele luate cu împrumut nu sunt mai mari de 300 de euro: peste 65% dintre respondenţi.
Citeste mai mult
Ascunde
21 Noiembrie 2011
articol pe dej.biz
Aproape o treime dintre români se împrumută lunar
Potrivit unui sondaj realizat pe internet de compania specializată iVox, aproximativ 40% dintre români se împrumută de 3-4 ori pe an, în timp ce peste 30% obișnuiesc să împrumute bani lunar.
Conform sondajului, românii au mai degrabă o părere proastă (43,6%) despre situaţia lor financiară, dar există şi un segment de populaţie cu o situaţie economică mai degrabă bună (29,4%), care îşi permite uneori şi cheltuieli suplimentare față de strictul necesar. Mai mult de jumătate dintre participanții la sondaj cred că situația lor financiară va rămîne la fel (57,2%), peste un sfert cred într-o viitoare situaţie financiară mai bună (26,9%), dar 15,9% se așteaptă ca peste un an să aibă o situaţie mai proastă decît în prezent (15,9%).
Ca şi mod de gestionare a cheltuielilor, 34,1% dintre repondenți au obişnuinţa de a se împrumuta pentru a îşi acoperi cheltuielile lunare. Dintre aceștia, 40,3% se împrumută de 3-4 ori pe an, iar 31,3 % se împrumută lunar. Împrumutul se face, cel mai adesea, de la membrii familiei (42,4%), de la prietenii apropiaţi (28,6%) şi de la rude (14,6%). Datele scot în evidenţă o realitate destul de sumbră, în ceea ce priveşte motivele pentru care oamenii se împrumută. Cel mai important dintre acestea este acoperirea cheltuielilor lunare (29,1%), alt motiv fiind acoperirea altor datorii (18%).
Cei mai mulţi dintre respondenţi (26,9%) își achită datoriile între 1 şi 3 săptămîni, 21,3% plătesc împrumuturile într-o lună şi 19% în mai puţin de o săptămână. Sumele pe care respondenţii le iau împrumut, cumulate pe durata unui an, sînt relativ mici. Astfel, 35,9% iau împrumuturi sub 100 se euro, 29,8% între 100 şi 300 de euro şi 14,1% între 301 şi 500 de euro. Dintre cei care au datorii mari (în special rate şi ipoteci), cei mai mulţi (13,2%) estimează că returnarea împrumuturilor va dura maximum 5 ani, iar 11,2% susțin că își vor achita creditele în mai mult de 10 ani.
La sondaj au participat 4959 de respondenţi, cea mai mare parte a acestora provenind din municipiul Bucureşti (21%) și din județele Cluj, Iași şi Prahova.
Citeste mai mult
Ascunde
21 Noiembrie 2011
articol pe dej.biz
Aproape o treime dintre români se împrumută lunar
Potrivit unui sondaj realizat pe internet de compania specializată iVox, aproximativ 40% dintre români se împrumută de 3-4 ori pe an, în timp ce peste 30% obișnuiesc să împrumute bani lunar.
Conform sondajului, românii au mai degrabă o părere proastă (43,6%) despre situaţia lor financiară, dar există şi un segment de populaţie cu o situaţie economică mai degrabă bună (29,4%), care îşi permite uneori şi cheltuieli suplimentare față de strictul necesar. Mai mult de jumătate dintre participanții la sondaj cred că situația lor financiară va rămîne la fel (57,2%), peste un sfert cred într-o viitoare situaţie financiară mai bună (26,9%), dar 15,9% se așteaptă ca peste un an să aibă o situaţie mai proastă decît în prezent (15,9%).
Ca şi mod de gestionare a cheltuielilor, 34,1% dintre repondenți au obişnuinţa de a se împrumuta pentru a îşi acoperi cheltuielile lunare. Dintre aceștia, 40,3% se împrumută de 3-4 ori pe an, iar 31,3 % se împrumută lunar. Împrumutul se face, cel mai adesea, de la membrii familiei (42,4%), de la prietenii apropiaţi (28,6%) şi de la rude (14,6%). Datele scot în evidenţă o realitate destul de sumbră, în ceea ce priveşte motivele pentru care oamenii se împrumută. Cel mai important dintre acestea este acoperirea cheltuielilor lunare (29,1%), alt motiv fiind acoperirea altor datorii (18%).
Cei mai mulţi dintre respondenţi (26,9%) își achită datoriile între 1 şi 3 săptămîni, 21,3% plătesc împrumuturile într-o lună şi 19% în mai puţin de o săptămână. Sumele pe care respondenţii le iau împrumut, cumulate pe durata unui an, sînt relativ mici. Astfel, 35,9% iau împrumuturi sub 100 se euro, 29,8% între 100 şi 300 de euro şi 14,1% între 301 şi 500 de euro. Dintre cei care au datorii mari (în special rate şi ipoteci), cei mai mulţi (13,2%) estimează că returnarea împrumuturilor va dura maximum 5 ani, iar 11,2% susțin că își vor achita creditele în mai mult de 10 ani.
La sondaj au participat 4959 de respondenţi, cea mai mare parte a acestora provenind din municipiul Bucureşti (21%) și din județele Cluj, Iași şi Prahova.
Citeste mai mult
Ascunde
21 Noiembrie 2011
articol pe ziuadevest.ro
Romanii au o parere proasta despre situatia lor financiara
Potrivit unui sondaj pe internet, făcut de iVox, companie specializată pe cercetări online, la comanda KRUK International, pe un eșantion de 4.959 de respondenţi, aproximativ 40% dintre aceștia se împrumută de 3-4 ori pe an, în timp ce un procent de 30% obișnuiesc să împrumute lunar sume de bani. Sursele la care respondenții apelează des și cel mai des sunt membrii familiei restrânse - 42,4%, urmați de prieteni apropiați - 28,6%, rude -14,6% și bănci - 10,7%.
Peste 50% dintre participanții la sondaj împrumută sume cuprinse între 400 și 3.200 de lei în timp ce 35% împrumută sub 400 de lei, iar aproximativ 13% apelează la împrumuturi cuprinse între 4.000 și 8.000 de lei.
Pentru a înţelege modul în care oamenii îşi gestionează datoriile pentru început trebuie să aflăm cum se raportează la situaţia lor financiară actuală. Românii au mai degrabă o părere proastă (43,6%) despre situaţia lor financiară din cauză că uneori cheltuielile lor curente sunt mai mici decât veniturile. Totuşi, există şi un segment de populaţie mai fericit, cu o situaţie economică mai degrabă bună (29,4%), care îşi permite uneori şi cheltuieli suplimentare. Ca şi expectanţe legate de viitorul apropiat (peste un an) în ceea ce priveşte situaţia financiară a respondenţilor, mai mult de jumătate crede că aceasta va rămâne la fel (57,2%), mai bine de un sfert cred într-o viitoare situaţie financiară mai bună (26,9%). Există și un segment care crede că peste un an vor avea o situaţie mai proastă decât actualmente (15,9%). Ca şi mod de gestionare a cheltuielilor aflăm că 34,1% dintre cei care au răspuns întrebărilor noastre au obişnuinţa de a se împrumuta pentru a îşi acoperi cheltuielile lunare. Dintre aceștia, 40,3% se împrumută de 3-4 ori pe an, iar un procent de 31,3 se împrumută lunar. Împrumutul se face, în primul rând de la membrii familiei, în proporţie de 42,4%, de la prietenii apropiaţi (28,6%) şi de la rude (14,6%). Datele scot în evidenţă o realitate destul de sumbră, în ceea ce priveşte motivele pentru care oamenii se împrumută. Cel mai important dintre acestea este acoperirea cheltuielilor lunare (29,1%). Alt motiv important este acoperirea altor datorii (18%). Pentru datoriile uzuale, timpul de achitare a celor mai mulţi dintre respondenţi este între 1 şi 3 săptămâni (26,9%); 21,3% plătesc aceste datorii într-o lună şi încă 19% în mai puţin de o săptămână. Sumele pe care respondenţii le iau împrumut cumulat într-un an sunt mai degrabă mici. Astfel, 35,9% iau sub 100 se euro, 29,8% între 100 şi 300 de euro şi încă 14,1% între 301 şi 500 de euro. Putem adăuga faptul că 38,1% dintre oameni spun că nu au datorii mari. Dintre cei care au astfel de datorii (în special rate şi ipoteci), cei mai mulţi (13,2%) estimează că va dura maximum 5 ani până le vor plăti, urmaţi de 11,2% care vor plăti în mai mult de 10 ani.
Rezultatele cercetării
Datele scot în evidenţă o realitate destul de sumbră a raţiunilor pentru care oamenii se împrumută, motivul cel mai important, des şi foarte des, fiind acoperirea cheltuielilor lunare (29,1%). Apoi alte motiv importante sunt pentru a acoperi alte datorii (18%), sau pentru probleme medicale (9,1%). Pentru datoriile normale, timpul de achitare a celor mai mulţi dintre respondenţi se situează între 1 şi 3 săptămâni (26,9%). 21,3% plătesc aceste datorii într-o lună şi încă 19% în mai puţin de o săptămână. La sondaj au participat 4959 de respondenţi. Cea mai mare parte a respondenţilor provin din municipiul Bucureşti (21%) și din județele Cluj, Iași şi Prahova.
Cei mai mulţi îşi percep situaţia financiară ca fiind “mai degrabă proastă” şi „proastă”
Obiectivul principal al acestui sondaj a fost de a afla cum îşi gestionează respondenţii datoriile. În acest demers s-a pornit de la situaţia financiară a fiecăruia pentru a înţelege dacă oamenii au sau nu nevoie de împrumuturi. Astfel, cei mai mulţi îşi percep situaţia financiară ca fiind “mai degrabă proastă” şi „proastă”. Putem adăuga că majoritatea cred că şi peste un an lucrurile vor rămâne la fel, iar puțin peste un sfert cred că se vor îmbunătăţi. Aceste premise ne duc cu gândul că există o populaţie care se împrumută constant, lucru ce reiese şi din datele care arată că o treime dintre respondenţi fac acest lucru. În ceea ce priveşte comportamentul oamenilor aflăm că mai bine de 30 de procente se împrumută lunar şi peste 40 de procente de 3-4 ori pe an. Se apelează în primul rând la membrii familiei restrânse, apoi la prietenii apropiaţi şi la rude. Funcţionează aşadar o formă e comuniune economică în care ajutorul se caută mai degrabă în spaţiul familial, unde normele de returnare a banilor sunt ceva mai relaxate. Ca şi structură putem spune că avem o populaţie mai degrabă săracă care se împrumută și face acest lucru pentru a acoperi cheltuielile lunare sau chiar pentru a achita alte datorii. Practic e un cerc vicios în care oamenii intră în momentul în care, cel puţin o parte din ei, iau bani împrumut lunar pentru a achita alte datorii. Datoriile sunt achitate de cele mai multe persoane într-o perioadă relativ scurtă care variază între o săptămână și o lună: mai mult de 67% dintre persoane. Aceasta și pentru că sumele luate cu împrumut nu sunt mai mari de 300 de euro: peste 65% dintre respondenţi.
Citeste mai mult
Ascunde
19 Noiembrie 2011
articol pe ziarulfaclia.ro
Aproape o treime dintre români se împrumută lunar
Potrivit unui sondaj realizat pe internet de compania specializată iVox, aproximativ 40% dintre români se împrumută de 3-4 ori pe an, în timp ce peste 30% obișnuiesc să împrumute bani lunar.
Conform sondajului, românii au mai degrabă o părere proastă (43,6%) despre situaţia lor financiară, dar există şi un segment de populaţie cu o situaţie economică mai degrabă bună (29,4%), care îşi permite uneori şi cheltuieli suplimentare față de strictul necesar. Mai mult de jumătate dintre participanții la sondaj cred că situația lor financiară va rămîne la fel (57,2%), peste un sfert cred într-o viitoare situaţie financiară mai bună (26,9%), dar 15,9% se așteaptă ca peste un an să aibă o situaţie mai proastă decît în prezent (15,9%).
Ca şi mod de gestionare a cheltuielilor, 34,1% dintre repondenți au obişnuinţa de a se împrumuta pentru a îşi acoperi cheltuielile lunare. Dintre aceștia, 40,3% se împrumută de 3-4 ori pe an, iar 31,3 % se împrumută lunar. Împrumutul se face, cel mai adesea, de la membrii familiei (42,4%), de la prietenii apropiaţi (28,6%) şi de la rude (14,6%). Datele scot în evidenţă o realitate destul de sumbră, în ceea ce priveşte motivele pentru care oamenii se împrumută. Cel mai important dintre acestea este acoperirea cheltuielilor lunare (29,1%), alt motiv fiind acoperirea altor datorii (18%).
Cei mai mulţi dintre respondenţi (26,9%) își achită datoriile între 1 şi 3 săptămîni, 21,3% plătesc împrumuturile într-o lună şi 19% în mai puţin de o săptămână. Sumele pe care respondenţii le iau împrumut, cumulate pe durata unui an, sînt relativ mici. Astfel, 35,9% iau împrumuturi sub 100 se euro, 29,8% între 100 şi 300 de euro şi 14,1% între 301 şi 500 de euro. Dintre cei care au datorii mari (în special rate şi ipoteci), cei mai mulţi (13,2%) estimează că returnarea împrumuturilor va dura maximum 5 ani, iar 11,2% susțin că își vor achita creditele în mai mult de 10 ani.
La sondaj au participat 4959 de respondenţi, cea mai mare parte a acestora provenind din municipiul Bucureşti (21%) și din județele Cluj, Iași şi Prahova.
Citeste mai mult
Ascunde
18 Noiembrie 2011
articol pe dailybusiness.ro
Cat de des se imprumuta romanii. La cine apeleaza cand au nevoie de bani
Peste 34% dintre romani se imprumuta pentru a-si acoperi cheltuielile lunare, se arata intr-un studiu iVox comandat de compania Kruk International. Dintre acestia, 40,3% se imprumuta de 3-4 ori pe an, in timp ce 31,3% se indatoreaza lunarm, scrie Wall Street.
Potrivit studiului, imprumutul se face, in primul rand de la membrii familiei, in proportie de 42,4%, de la prietenii apropiati (28,6%) si de la rude (14,6%).
"Datele scot in evidenta o realitate destul de sumbra, in ceea ce priveste motivele pentru care oamenii se imprumuta. Cel mai important dintre acestea este acoperirea cheltuielilor lunare (29,1%). Alt motiv important este acoperirea altor datorii (18%)”, se arata in cercetarea iVox. Conform studiului, 35,9% dintre romani se imprumuta cu sub 100 euro, 29,8% intre 100 si 300 euro, iar 14,1% intre 301 si 500 euro
Citeste mai mult
Ascunde