Prin intermediul sondajului online “Românii și rețelele sociale” am identificat opinia respondenților despre reţelele sociale, câtă atenţie oferă acestor canale de mediatizare, obiceiurile utilizatorilor sau motivele pentru care respondenții aleg să nu ia parte într-o reţea online.
Reţelele sociale online au reuşit să contureze structura socială modernă. Serviciile sociale online precum Facebook, Twitter şi Google+ permit creearea unor spaţii deschise sau private în care utilizatorii pot împărtăşi noutăţi din viaţa personală şi profesională.
Acest sondaj a fost oferit de iVox. iVox.ro a fost dezvoltat pentru a sprijini pe de o parte consumatorii și pe de altă parte companiile, în procesul optimizării relației dintre cele două părți, prin intermediul sondajelor de opinie. Acestea tratează o multitudine de teme cu relevanță pentru domeniul economic, politic, social sau cultural.
Rezultatele sondajului arată că internetul a devenit un mod de viaţă pentru cea mai mare parte dintre respondenţii noştri. 96,3% dintre aceștia spun ca îl utilizează zilnic sau aproape zilnic, iar site-urile cele mai atractive sunt reţelele sociale. Notorietatea cea mai ridicată dintre acestea o are Facebook.com, despre care 95,1% dintre respondenţi declară că cel puțin au auzit. Twiter (88,7%) şi Hi5 (86,8%) ocupă locurile 2 și 3 printre cele mai cunoscute reţele sociale. 93,7% dintre respondenți au cont pe o astfel de reţea şi doar 6,4% dintre aceștia sunt utilizatori pasivi.
La sondajul online “Românii și rețelele sociale” au răspuns un număr de 6076 de utilizatori iVox, care au completat chestionarul în perioada 22 August – 04 Septembrie 2011. Chestionarul folosit a cuprins un număr de 22 de întrebări.
Vezi mai multe rezultate aici.