Apple devine cel mai valoros brand din lume

Brandul Apple a devenit cel mai valoros din întreaga lume, surclasând Google, potrivit studiului BrandZ, relatează Reuters.

Studiul BrandZ, realizat de agenţia de cercetare de marketing Millward Brown, arată că producătorul iPhone şi iPad a devenit în 2010 cea mai valoroasă companie de tehnologie la nivel mondial.

Brandul Apple valorează 153 de miliarde de dolari, aproape jumătate din capitalizarea de pe piaţă a companiei.

Peter Walshe, director la Millward Brown, a afirmat că Apple s-a detaşat de ceilalţi producători de electronice prin atenţia la detalii şi prezenţa gadget-urilor acesteia în mediul corporatist.

Şase din primele zece branduri din clasament aparţin unor companii de tehnologie sau telecom. Astfel, alături de Apple şi Google, în top sunt prezente IBM (locul 3), Microsoft (locul 5), AT&T (locul 7) şi China Mobile (locul 9).

Brandul McDonald’s a crescut cu două trepte, ocupând poziţia a patra în 2010, iar Coca-Cola şi Marlboro au coborât câte un loc, pe poziţiile şase şi opt, în timp ce General Electric s-a clasat pe locul zece.

Peter Walshe apreciază că brandurile de fast-food au crescut considerabil datorită cererii venite din China. “Chinezii au descoperit fast-food-ul, iar acest stat este o piaţă atât de mare – Starbucks, McDonald’s…şi pizza au lovit China”, a spus el.

Binecunoscuta reţea de socializare Facebook a intrat în top 100 la poziţia 35, cu o valoare a brandului de 19,1 miliarde de dolari. Totodată, Toyota şi-a recuperat titlul de cel mai valoros brand auto, însă studiul a fost realizat înainte de cutremurul care a lovit în martie Japonia şi a afectat activitatea furnizorilor de piese.

Valoarea totală a primelor 100 de branduri a crescut cu 17%, la 2.400 miliarde de dolari. Un număr de 19 dintre dintre primele 100 de branduri provin de pe pieţele emergente, comparativ cu 13 anul trecut.

În realizarea topului, Millward Brown ia în calcul valoarea pe care o companie o dă propriului brand, dar şi notorietatea brandului în rândul a peste două milioane de consumatori din întreaga lume.

Sursa: Adevarul.ro