Mai mult de un sfert din utilizatorii români de Internet au venituri pe gospodărie mai mici de 1000 lei pe lună arată studiul „Profilul utilizatorului de Internet”, realizat de Departamentul de Cercetare al TradeAds Interactive, în perioada 16 februarie-23 februarie 2012. Cercetarea s-a desfăşurat online, chestionarul a cuprins 23 de întrebări iar eşantionul a fost format din 3. 314 respondenţi. Identificarea fiecărui respondent s-a făcut prin sistem cookie şi adrese de e-mail.
Dintre activităţile preferate ale românilor pe Internet primul loc îl ocupă comunicarea (corespondenţa şi instant massaging) cu 68,3%. Nevoia de comunicare şi socializare online se observă şi din utilizarea intensivă a reţelelor sociale. O bună parte din cei incluşi în studiu (41,9%) sunt utillizatori ai reţelelor sociale, procentul crescând spectaculos faţă de anul precedent când doar 30,1% le accesau.
Nevoia de informare este şi ea ridicată. Astfel, căutarea de informaţii este indicată ca activitate desfăşurată pe Internet de 54,1% din respondenţi, dintre care 52,5% se documentează pentru şcoală sau serviciu. De asemenea, un procent ridicat declară că citesc ziare şi reviste online.
Printre activităţile realizate se mai regăsesc: descărcarea de muzică sau filme (35,6%), căutarea de job-uri (25,9%), cumpărăturile online (20,4%), bloggingul (17.5%). Comerţul online este de aşteptat să ia amploare în următoarea perioadă, ţinând cont că în 2012 numărul celor care cumpără şi vând produse online a crescut cu aproximativ 30% faţă anul trecut (20.4% în 2012 faţă de 15.3% în 2011).
Cele mai spectaculoase creşteri ale interesului utilizatorilor s-au înregistrat în domeniile: tehnologie, educaţie, artă, cultură şi societate, shopping şi sport. O schimbare majoră se observă şi în cazul dispozitivelor ce sunt utilizate pentru accesarea Internetului, crescând numărul conectărilor de pe laptopuri şi notebookuri şi scăzând numărul celor de pe PC-uri şi desktopuri. Procentul persoanelor care se conectează la Internet cu telefonul mobil a avut o evoluţie spectaculoasă de la 15,2% faţă de 9% în 2011.