Studiul care arată că 72,2 % dintre români şi-au redus consumul sau au apelat la produse mei ieftine în ultimul an, a fost realizat pe un eşantion reprezentativ pentru Bucureşti şi oraşele cu peste 100.000 locuitori, în perioada 7 – 12 decembrie 2011. Au fost intervievate telefonic 801 persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18 – 65 ani.
Cauzele care au dus la aceste rezultate sunt: creşterea preturilor – 59,0%, reducerea salariului sau a câştigurilor salariale – 47,9%, pierderea locului de muncă – 18,6%, creşterea ratelor la credite datorită devalorizării leului – 15% și pierderea sau diminuarea beneficiilor extra-salariale – 13,8%.
46,3 % dintre români au cumpărat, în 2011, aceleaşi produse, dar în cantitate mai mică, 10 %, au cumpărat produse mai ieftine, dar în aceeaşi cantitate, în timp ce 15,9 % au cumpărat produse mai ieftine şi în cantitate mai mică.
Citat de Mediafax