30 Octombrie 2012
articol pe evz.ro
O treime dintre romanii cu credite le-ar schimba cu un imprumut mai ieftin
Aproximativ 42% dintre romani clienţi ai băncilor plătesc în prezent rate la un credit de consum, iar dintre aceştia o treime şi-au refinanţat deja creditul iniţial, potrivit unui studiu realizat de iVox pentru Banca Românească.
Dintre cei care nu au luat până acum această decizie, 20% iau în calcul soluţia refinanţării, iar peste 30% spun că dacă ar avea nevoie urgent de o sumă suplimentară de bani ar apela la această variantă.
Principalele avantaje ale refinanţării unui împrumut bancar sunt costurile mai mici şi accesul la dobânzi mai avantajoase decât în momentul în care a fost contractat creditul, cred aproximativ 45% din respondenţi, iar cel mai important criteriu care ar conta în cazul alegerii unui credit de refinanţare ar fi costul (peste 55%), se mai menţionează în studiu.
"Creditele de refinanţare fără garanţii ipotecare sunt principalele produse vizate pentru refinanţare, chiar dacă acest lucru se traduce prin sume mai mici obţinute. Studiul comandat de noi arată că, pentru majoritatea clienţilor, perioada convenabilă de returnare în cazul unei refinanţări este de 3-5 ani“, a declarat Dan Grigoriu, Director Retail Banca Românească.
Cei mai mulţi respondenţi au declarat că în cazul unei refinanţări ar avea nevoie de o sumă cuprinsă între 1.000 şi 10.000 lei (42,67%) peste valoarea cumulată a creditelor refinanţate.
Potrivit studiului, 38,1% au declarat că ar evita orice nou împrumut dacă ar avea nevoie de o sumă suplimentară de bani, în timp ce 30,63% dintre cei care deţin un credit spun că şi-ar refinanţa actualul împrumut.
De ce iau românii credit
Dintre cei care au contractat un credit în ultimii ani, o treime l-au folosit pentru o investiţie în renovarea casei sau pentru achiziţia de mobilier (32,5%), în timp ce un sfert (24,98%) pentru a-şi cumpăra obiecte de valoare precum electronicele sau electrocasnicele.
Aproximativ 18% dintre respondenţii care deţin un credit l-au contractat pentru a-şi acoperi cheltuielile curente. Majoritatea (93%) l-au luat de la o bancă şi doar 7% de la o instituţie financiară nebancară, iar principalele criterii luate în calcul în alegerea creditului de consum au fost costul (32,9%), rapiditatea de acordare (22,56%), suma maximă accesibilă (20,98%) şi banca sau instituţia finanţatoare (19,94%).
Refinanţare fără garanţii
Unul din cinci români care au accesat deja un credit de consum se gândeşte la o refinanţare a acestuia în perioada următoare.
Potrivit sursei ciudate, în decizia de refinanţare a creditului cel mai mult cântăreşte criteriul costurilor mici (55.19%), urmat de suma suplimentară primită (13,44%). 12,14 % din respondenţi ar rămâne oricum fideli aceleiaşi bănci de la care au şi creditul, iar pentru unu din zece respondenţi cele mai importante beneficiile ataşate refinanţării ar fi bonusurile, conturile curente cu costuri 0 etc.. Rapiditatea de acordare a refinanţării şi documente puţine de completat au fost considerate principal criteriu doar de 6,18%.
La sondajul realizat online în perioada 1-30 septembrie au participat peste 8.600 de respondenţi.
Citeste mai mult
Ascunde
30 Octombrie 2012
articol pe capital.ro
Studiu: 1 din 5 români se gândeşte să-şi refinanţeze creditul de consum
Aproximativ 42% dintre români care au relaţii cu băncile plătesc în prezent rate la un credit de consum, iar dintre aceştia o treime şi-au refinanţat deja creditul iniţial. Şi dintre cei care nu au luat până acum această decizie mulţi iau în calcul soluţia refinanţării. 1 din 5 români care au în prezent un credit de consum se gândeşte la refinanţarea acestuia în perioada următoare, iar peste 30% spun că dacă ar avea nevoie urgent de o sumă suplimentară de bani ar apela la această variantă, arată un studiu iVox, comandat de Banca Românească.
Principalele avantaje ale refinanţării unui împrumut bancar sunt costurile mai mici şi accesul la dobânzi mai avantajoase decât în momentul în care a fost contractat creditul, cred aproximativ 45% din respondenţi, iar cel mai important criteriu care ar conta în cazul alegerii unui credit de refinanţare ar fi costul (peste 55%).
„Refinanţarea unui credit de consum a devenit o soluţie pentru mulţi români care doresc să-şi reducă efortul de rambursare la creditele deja contractate şi care au nevoie şi de o sumă suplimentară de bani. Creditele de refinanţare fără garanţii ipotecare sunt principalele produse vizate, chiar dacă acest lucru se traduce prin sume mai mici obţinute. Studiul comandat de noi arată că, pentru majoritatea clienţilor, perioada convenabilă de returnare în cazul unei refinanţări este de 3-5 ani“, a declarat Dan Grigoriu, Director Retail Banca Românească.
Usor de indeplinit dorinte
Cu 3 luni de gratie si 3 luni puncte duble cu Mastercard Forte
Detalii aici
Cei mai mulţi respondenţi au declarat că în cazul unei refinanţări ar avea nevoie de o sumă cuprinsă între 1.000 şi 10.000 lei (42,67%) peste valoarea cumulată a creditelor refinanţate, 18,73% au indicat o sumă între 10.000 şi 20.000 de lei, 8,97% consideră că o sumă cuprinsă între 30.000 şi 40.000 lei ar fi cea potrivită, iar 7,45% declară că ar avea nevoie de o sumă mai mică de 1.000 de lei.
La sondajul realizat online în perioada 1-30 septembrie au participat peste 8.600 de respondenţi.
La ce au folosit românii creditele accesate
Dintre cei care au contractat un credit în ultimii ani, o treime l-au folosit pentru o investiţie în renovarea casei sau pentru achiziţia de mobilier (32,5%), în timp ce un sfert (24,98%) pentru a-şi cumpăra obiecte de valoare precum electronicele sau electrocasnicele. Aproximativ 18% dintre respondenţii care deţin un credit l-au contractat pentru a-şi acoperi cheltuielile curente. Majoritatea (93%) l-au luat de la o bancă şi doar 7% de la o instituţie financiară nebancară, iar principalele criterii luate în calcul în alegerea creditului de consum au fost costul (32,9%), rapiditatea de acordare (22,56%), suma maximă accesibilă (20,98%) şi banca sau instituţia finanţatoare (19,94%).
Refinanţare fără garanţii
Unul din cinci români care au accesat deja un credit de consum se gândeşte la o refinanţare a acestuia în perioada următoare. 23% dintre respondenţi nu sunt hotărâţi în acest sens, iar 58% susţin că nu intenţionează să-şi refinanţeze creditul pe care îl au. Pentru 83% dintre ei ar fi mai avantajoasă o refinanţare fără garanţii ipotecare, chiar dacă acest lucru însemnă sume mai mici, iar 9% ar alege varianta cu garanţii.
Dintre cei care doresc să-şi refinanţeze creditul pe care îl deţin, mai bine de două treimi cred că vor apela la această variantă în următorul an: 27% se gândesc să apeleze la o refinanţare în următoarele 6-12 luni, 21% în 3-6 luni şi 18,48% până în trei luni.
Principalele avantaje percepute în ceea ce priveşte refinanţarea unui credit de consum sunt costurile mai mici şi accesul la dobânzi mai avantajoase decât în momentul în care a fost contractat creditul(45%), obţinerea unei sume suplimentare de bani (28%) şi o singură rată, plătită la un singur ghişeu (28%).
În decizia de refinanţare a creditului cel mai mult cântăreşte criteriul costurilor mici (55.19%), urmat de suma suplimentară primită (13,44%). 12,14 % din respondenţi ar rămâne oricum fideli aceleiaşi bănci de la care au şi creditul, iar pentru unu din zece respondenţi cele mai importante beneficiile ataşate refinanţării ar fi bonusurile, conturile curente cu costuri 0 etc.. Rapiditatea de acordare a refinanţării şi documente puţine de completat au fost considerate principal criteriu doar de 6,18%.
Citeste mai mult
Ascunde
25 Octombrie 2012
articol pe informatia-zilei.ro
Invitatie pentru oamenii de afaceri satmareni la Maramures Business Club
Prima ediţie a evenimentului de afaceri Maramureş Business Club va aduce pe scenă trei dintre cele mai influente personalităţi politice şi de business din România. Evenimentul va avea loc în 2 Noiembrie la Millennium Business Center, în Baia Mare, şi se adresează tuturor reprezentanţilor mediului de afaceri din judeţ, manageri, antreprenori, specialişti şi angajaţi. La Maramureş Business Club, participanţii vor avea parte şi de o sesiune interactivă de business networking, o degustare de vinuri şi concursuri cu premii constând în cărţi de business, oferite de Editura Publica.
Între speakerii care vor fi prezenţi la eveniment se numără Marius Ghenea, antreprenor în serie, cel mai cunoscut business angel din România, şi invitat permanent al emisiunii „Arena Leilor”, care va vorbi despre soluţiile de dezvoltare a afacerilor antreprenoriale. Profesorul Vasile Puşcaş, fostul Negociator Şef al Aderării României la U.E., şi un cunoscut al mediilor politice de la Bruxelles, le va împărtăşi participanţilor care vor fi fondurile europene alocate ţării noastre în perioada 2014-2020, în contextul noii strategii Europa 2020. Iar, Alin Fetiţa, Preşedintele Boardului de Management de la Chimica S.A. & VES S.A. Group, le va aduce participanţilor la eveniment un studiu de caz vizând aplicarea metodelor de Turnaround Management, dedicate restructurării companiilor aflate în dificultăţi financiare.
Deschiderea oficială a evenimentului Maramureş Business Club va fi prezidată de Cătălin Cherecheş, Primarul Municipiului Baia Mare, şi de Ciprian Borşan, Iniţiatorul şi Fondatorul Maramureş Business Club. Primarul Cătălin Cherecheş, le va prezenta participanţilor şi planurile Primăriei Baia Mare pentru dezvoltarea economică a oraşului.
Evenimentul este susţinut şi organizat de Ciprian Borşan, consultant în Marketing şi Vânzări, care după absolvirea Facultăţii de Stiinţe Economice, de la Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj Napoca, a dezvoltat câteva proiecte online de succes şi a activat în companii ca Royal Bank of Scotland, Darian DRS sau iVox, în ultimele două ocupând poziţii de management. Din 2011 locuieşte în Baia Mare, unde doreşte să lanseze un proiect care are ca principale obiective dinamizarea mediului de afaceri local şi dezvoltarea spiritului antreprenorial.
Ciprian Borşan, fondatorul Maramureş Business Club: „Cred cu tărie că Baia Mare şi judeţul Maramureş, ca multe alte regiuni din ţară, au nevoie de cât mai multe iniţiative care să sprijine crearea unui mediu de afaceri dinamic, stabil, condus de lideri bine pregătiţi, conectaţi în permanenţă la realităţile globale şi cu o viziune construită pe baze solide. Numai în acest mod putem evolua într-un mod sustenabil şi putem dezvolta afaceri cu impact regional sau global, creatoare de valoare pentru economia românească.
Evenimentul de afaceri Maramureş Business Club s-a născut din dorinţa de a dinamiza mediul de afaceri local, prin facilitarea dialogului constructiv şi a schimbului de idei între reprezentanţii acestuia şi prin facilitarea accesului la ultimele noutăţi şi tendinţe din diverse domenii de interes, cu accent pus pe aplicabilitate şi studii de caz.”
Citeste mai mult
Ascunde
11 Octombrie 2012
articol pe business-forum.ro
Petiție pentru introducerea vaccinului pneumococic, susţinută de Andreea Marin-Bănică
Vaccinarea antipneumococică trebuie să fie o responsabilitate a autorităților din domeniul sănătății publice, consideră circa 85% dintre părinți, potrivit cercetărilor.
Pentru introducerea acestui vaccin în România pe internet circulă în ultima vreme o petiţie în acest sens.
"În perioada 3 – 10 august 2012, pe platforma iVox.ro s-a desfășurat cercetarea – “Cum îţi protejezi copilul de bolile pneumococice?”. În urma acesteia, s-au strâns date valoroase de la părinţi şi am aflat cât de informați sunt românii în ceea ce privește afecțiunile provocate de pneumococ și în ce măsură consideră ei că vaccinarea antipneumococică trebuie să fie o responsabilitate a autorităților din domeniul sănătății publice", arată iniţiatorii petiţiei.
Subiectul a luat amploare în data de 17 septembrie 2012, când s-a lansat campania Coaliţia pentru o Nouă Prevenţie 2013, o iniţiativă a Fundaţiei Preţuieşte Viaţa, susţinută de World Vision România, Societatea Română de Pneumologie Pediatrică, Fundaţia Spitalul de Copii Braşov, Asociaţia Română pentru Promovarea Sănătăţii, Societatea Naţională a Medicilor de Familie, Colegiul Medicilor şi Reţeaua Privată de Sănătate Regina Maria.
Ca mamă şi ambasador al acestei campanii, Andreea Marin-Banică a depus un memorandum la sediul Ministerului Sănătăţii, cerând reprezentanţilor statului să trateze bolile pneumococice ca o problemă de sănătate publică, pentru ca din 2013, copiii să fie protejaţi prin vaccinare împotriva unor boli care contribuie la clasarea României în topul Statelor Europene cu mortalitate infantilă ridicată.
Citeste mai mult
Ascunde
10 Octombrie 2012
articol pe time4news.ro
Seminar la Cluj: ”Idei de Antreprenoriat & Problemele Tinerilor pe Piata Muncii”
In 10-11 octombrie 2012 va avea loc Seminarul Idei de Antreprenoriat si Problemele Tinerilor pe Piata Muncii, proiect finantat prin Programul Tineret in Actiune al Comisiei Europene, organizat de PATRIR in parteneriat cu Integra HR. Cu sprijinul Consiliului Judetean Cluj, evenimentul va avea loc la Biblioteca Judeteana Octavian Goga Cluj, str. Dorobantilor, nr.104.
Cele 2 zile de activitati sunt dedicate tinerilor cu varste cuprinse intre 14 si 30 de ani, iar temele de discutii vor fi orientate catre provocarile si oportunitatile cu care se confrunta tinerii la angajare si posibilitatile de antreprenoriat in realitatea economica din Romania si UE.
Cei peste 110 participanti selectati vor avea posibilitatea sa interactioneze cu invitatii nostri, 10 tineri antreprenori si specialisti in resurse umane care vor oferi sfaturi si exemple practice participantilor: Eusebiu Burcas – BURCASH, Lorand Szasz Soares – Coaching 4 You, Sandu Babasan – fondator iVox, CFO MindMagnet, Alex Moldovan – Azimut Teambuilding, Paladia Petrar – Integra HR, Gabriela Georgescu – HR manager Csi Romania, Larisa Dragos - coordonator Fundatia Comunitara Cluj, Delia Muresan – coach spiritual si trainer Asociatia Schimbare Pozitiva, Gabriela Balint – HR manager si Kai Brand-Jacobsen – co-fondator PATRIR si director al Departamenului de Operatiuni pentru Pace din cadrul PATRIR.
Scopul acestui seminar este de a aduce impreuna tinerii, pentru a explora idei de antreprenoriat - prezentate de tineri antreprenori clujeni care au reusit sa isi construiasca o afacere. De unde le-a venit ideea? Cum au pornit? Cum si-au construit echipa si cum si-au stabilit strategia de vanzari plus alte sfaturi si informatii pentru tinerii care vor sa devina viitori antreprenori. Vom dezbate , de asemenea, problemele cu care se confrunta tinerii in actualele conditii socio-economice in a-si gasi un loc de munca. Vom vorbi si despre voluntariat, ca un prim pas in inceperea carierei, si vom oferi ponturi si sfaturi pentru: planificarea carierei in functie de aptitudini, realizarea unui CV atractiv si modalitati de a fi convingator la un interviu pentru angajare. Din cadrul seminarului nu vor lipsi modelele de bune practici – expertii si invitatii nostri vor prezenta cateva din reusitele lor atat in ceea ce priveste antreprenoriatul cat si de planificare si dezvoltare a carierei.
PATRIR a fost infiintata in 2001 ca organizatie non-guvernamentala, non-profit si independenta politic in Cluj-Napoca iar in 2011 a fost distinsa cu Premiul International pentru Pace din partea organizatiei World Vision International. Principiile de baza ale institutului sunt: non violenta, transformarea pasnica a conflictelor si promovarea drepturilor omului. Principalele preocupari la nivel local ale PATRIR vizeaza: multiculturalismului si diversitatea, activismul cetatenesc, educatia pentru dezvoltare si sprijinirea democratiei participative.
Citeste mai mult
Ascunde
25 Septembrie 2012
articol pe adevarul.ro
Jumătatea mai frumoasă ţine socoteala-n casă
Un studiu recent spulberă mitul conform căruia femeile sunt mai cheltuitoare decât bărbaţii şi arată că româncele sunt, de fapt, cele care ţin evidenţa finanţelor casei.
Haine, pantofi, cosmetice, tratamente de înfrumuseţare, produse pentru casă, lucruri pentru copii... Lista de cumpărături a unei femei poate fi infinită, iar goana prin magazine poate dura la nesfârşit. De aceea s-a şi împământenit ideea că femeile sunt mai cheltuitoare decât bărbaţii. Oamenii de ştiinţă au găsit chiar şi explicaţia biologică pentru excesele lor. Rezultatele unui studiu efectuat de cercetătorii britanici din cadrul Universităţii Hertfordshire au arătat că femeile resimt un impuls puternic de a merge la cumpărături atunci când se află în perioada fertilă, mai exact în intervalul cuprins între cea de-a 13-a şi cea de-a 21-a zi a ovulaţiei. Cercetătorii au constatat că, dincolo de faptul că aruncă banii pe tot felul de lucruri, femeile care au luat parte la studiu nu s-au declarat mulţumite de cumpărături, ceea ce demonstrează că, sub influenţa hormonilor, femeile fac alegeri neinspirate. Cumpără mai mult, dar cheltuiesc mai puţin Specialiştii spun însă că, deşi dau banii pe mărunţişuri, femeile nu pot fi considerate mai cheltuitoare decât bărbaţii. De fapt, femeile doar cumpără mai multe lucruri. „În cazul femeilor şi al bărbaţilor, este vorba despre registre de consum diferite. De exemplu, femeile sunt cele care cumpără produse alimentare, de întreţinere a locuinţei sau haine pentru copii. În schimb, bărbaţii fac investiţii mai mari, de genul maşinilor", explică sociologul Alfred Bulai. Un studiu realizat în Marea Britanie demonstrează că femeile sunt mai puţin cheltuitoare decât se credea şi că ştiu de cele mai multe ori exact de ce finanţe dispune familia. Sondajul arată că 57% din femei ştiu exact care este bugetul familial lunar şi când trebuie plătite facturile, în timp ce doar 54% din bărbaţi dispun de toate aceste informaţii. Un studiu efectuat în perioada 6-12 septembrie 2012 în România arată că şi în familiile noastre femeile sunt cel mai adesea „contabilii casei". Conform rezultatelor studiului iVox „Cine se ocupă de finanţe în casa ta?", realizat online la cererea KRUK International, jumătate dintre români declară că evidenţa bugetului este ţinută de femei. Prin comparaţie, 29% din români au menţionat că administrarea banilor cade în sarcina bărbatului, în timp ce 24% din aceştia sunt persoane care locuiesc singure şi îşi calculează bugetul individual. Datele mai arată că majoritatea respondenţilor (44%) îşi evaluează bugetele personale cu o frecvenţă lunară, iar aproape un sfert au menţionat că îşi calculează săptămânal sau zilnic veniturile şi cheltuielile. Aproximativ un sfert dintre români nu îşi calculează deloc bugetul. În ceea ce priveşte raportul dintre venituri şi cheltuieli, jumătate dintre români spun că termină luna în curs „pe zero". Doar 20% reuşesc să economisească, în timp ce 30% din respondenţi se împrumută constant. Când sunt puşi în situaţia unui buget limitat, cei mai mulţi dintre români aleg să diminueze sumele destinate timpului liber - o treime dintre ei, sau sumele destinate cadourilor şi concediilor - 27%. „Pe parcursul lunii, soţia mea scrie pe un carneţel ce cumpărături ar vrea să facem atunci când luăm salariul. În ziua de salariu, în funcţie de câţi bani ne mai rămân, după ce achităm facturile, mai adaugă sau mai taie de pe listă unele lucruri. Din acest motiv, mi se pare mult mai practic ca ea să se ocupe de administrarea banilor la noi în familie", spune Mihai Petru (35 de ani), din Bacău. Listele de mână, încă la modă Carneţelul sau listele scrise de mână sunt, conform studiului iVox, metodele preferate de români pentru administrarea bugetelor. Aproximativ 50% din cei chestionaţi apelează la această metodă, în timp ce mai puţin de 40% îşi ţin socotelile casei în minte şi aproximativ 10% folosesc calculatorul. Doar 4% din respondenţi apelează la aplicaţii pe internet sau pe telefonul mobil pentru a-şi administra bugetul personal sau al familiei. „Toate familiile au nevoie de o planificare riguroasă a veniturilor şi cheltuielilor, pentru o viaţă financiară sănătoasă. În România, aplicaţiile pe internet sau pe telefonul mobil pentru calcularea bugetelor personale sunt încă la început, dar prind teren deoarece tot mai mulţi români îşi dau seama de utilitatea lor", susţine Sandu Băbăşan, manager al companiei care a dezvoltat aplicaţia CashControl. "Pe parcursul lunii, soţia mea scrie pe un carneţel ce cumpărături ar vrea să facem atunci când luăm salariul. În ziua de salariu, după ce achităm facturile, mai adaugă sau mai taie de pe listă unele lucruri.'' Mihai Petru 35 de ani, Bacău "Femeile sunt cele care cumpără produse alimentare, de întreţinere a locuinţei sau haine pentru copii. În schimb, bărbaţii fac investiţii mai mari, de genul maşinilor.'' Alfred Bulai sociolog
Citeste mai mult
Ascunde
19 Septembrie 2012
articol pe scoalamamelor.ro
Coalitiea pentru o noua preventie cere introducerea vaccinului antipneumocicic
Luni, 17 septembrie, am lansat impreuna cu alte 7 organizatii ale societatii civile si asociatii profesionale de medici campania "Coalitia pentru o Noua preventie", o initiativa care lupta pentru actualizarea schemei nationale de imunizare prin includerea vaccinarii impotriva bolilor pneumococice. Aceste boli sunt cauza numarul 1 de mortalitate infantila in lume din categoria bolilor care pot fi prevenite, conform Organizatiei Mondiale a Sanatatii. In acest moment, doar 2% dintre copiii Romaniei au parte de vaccinare impotriva bolilor pneumococice (otite medii acute, pneumonii, sinuzite, conjunctivite, bacteriemii, sepsis sau meningite), pentru ca parintii acestora nu isi permit sa plateasca vaccinul la farmacii si pentru ca nu sunt informati, necunoscand astfel faptul ca si-ar putea feri copiii de aceste boli si de urmarile lor grave (convulsii, deficiente de vorbire, de auz si comportament, retard mental, septicemie) printr-un simplu vaccin. Noi credem ca toti nou-nascutii nostri au dreptul sa beneficieze de acest vaccin gratuit si, din pacate, Romania este ultima dintre tarile Uniunii Europene in care copiii nu au egalitate de sanse in fata acestor boli.
Initiativa Fundatiei Pretuieste Viata, sustinuta de World Vision Romania, Societatea Romana de Pneumologie Pediatrica, Fundatia Spitalul de Copii Brasov, Asociatia Romana pentru Promovarea Sanatatii, Societatea Nationala a Medicilor de Familie, Colegiul Medicilor si Reteaua Privata de Sanatate Regina Maria, a facut deja primul pas important. Memorandumul "Spune DA dreptului copiilor romani de a fi protejati impotriva bolilor pneumococice!", a ajuns pe biroul ministrului Sanatatii, Vasile Cepoi, cu care am dezbatut problema in calitate de Ambasador al campaniei si Presedinte al Fundatiei Pretuieste Viata.
La evenimentul de lansare a Campaniei Coalitia pentru o Noua Preventie 2013 ni s-au alaturat si medici de renume: Dr. Doina Plesca, de la Societatea Romana de Pneumologie Pediatrica, Dr. Liliana Preotescu, de la Institutul de boli infectioase Matei Bals, Dr. Rodica Tanasescu, Presedinte Societatea Nationala a Medicilor de Familie, Dr. Oana Falup, Presedinte Fundatia Spitalul de Copii Brasov, Dr. Raluca Teodoru, Asociatia Romana pentru Promovarea Sanatatii, dar si Dr. Marius Litu, reprezentant al Colegiului Medicilor. Cu totii au militat pentru introducerea vaccinului antipneumococic in grila de vaccinare gratuita, aceasta fiind singura metoda eficienta de reducere a numarului de cazuri de otite medii acute, pneumonii, sinuzite, conjunctivite, bacteriemii, sepsis sau meningite.
"In orice stat european, preventia bolilor grave care afecteaza sanatatea si viata copiilor mici este o prioritate pentru autoritatile publice. In medie, Romania cheltuie pentru programe cu sanatatea publica de zeci de ori mai putin decat state precum Olanda, Franta, Finlanda sau Germania. Este momentul sa cerem autoritatilor sa se implice in prevenirea bolilor pneumococice, principala amenintare la adresa celor aproximativ 200.000 de copii care vin pe lume in fiecare an in tara noastra, si sa identificam impreuna solutii pentru ca, incepand din 2013, copiii nostri sa fie protejati impotriva bolilor pneumococice." (Andreea Marin Banica)
In Romania, 1 din 5 copii cu varsta pana intr-un an care ajung la medicul de familie sau in spital sufera de o boala potential pneumococica[1], in timp ce rezistenta pneumococului la antibiotic este in crestere[2]. Aceste boli, care provoaca din ce in ce mai multe victime in randul celor mici, au devenit o problema serioasa si pentru parinti. Acestia sunt constienti de gravitatea bolilor pneumococice, 83% declarand ca au auzit sau stiu detalii despre acestea. 60% sunt constienti ca bolile pneumococice conduc la sechele grave sau deces, 70% mentioneaza vaccinarea ca metoda de prevenire a bolii, iar 86% considera ca vaccinarea este o responsabilitate a autoritatilor din domeniul medical si a medicilor de familie.[3]
Din pacate, 1 milion de copii pana in varsta de 5 ani isi pierd viata in lume din pricina acestor boli. Daca sunteti parinte si doriti sa va alaturati campaniei noastre, va rugam intrati pe Forumul site-ului www.scoalamamelor.ro si comentati acest subiect sau daca doriti lamuriri din partea medicului nostru, le puteti cere la sectiunea "Ai grija de sanatate", apasand pe butonul "Intreaba un specialist".
Citeste mai mult
Ascunde
18 Septembrie 2012
articol pe wall-street.ro
KRUK: Jumatate din familiile romanilor au drept "contabil" femeia
Jumatate dintre romani tin o evidenta clara a veniturilor si cheltuielilor casei, iar in majoritatea familiilor, femeia este „contabilul casei”, se arata intr-o cercetare online desfasurata de KRUK International, cu sustinerea iVOX.
Conform studiului, aproape jumatate dintre romani (49%) obisnuiesc sa tina o evidenta clara a cheltuielilor casei.
Totodata, 35% dintre respondenti afirma ca incearca sa tina o evidenta cat mai atenta a cheltuielilor lunare, insa nu reusesc sa o faca in mod constant. Restul respondentilor nu obisnuiesc sa tina evidenta cheltuielilor casei.
“Contabilului casei” in familiile romanilor este cel mai adesea femeia - 47% dintre cei chestionati declara ca evidenta bugetului este tinuta de partenerul feminin al familiei, 29% dintre respondenti au mentionat ca administrarea banilor cade in sarcina barbatului, in timp ce 24% dintre acestia sunt persoane care locuiesc singure si isi calculeaza bugetul individual.
Majoritatea respondentilor (44%) isi evalueaza bugetele personale cu o frecventa lunara, iar 23% dintre respondenti au mentionat ca isi calculeaza saptamanal sau zilnic veniturile si cheltuielile. Restul respondentilor nu isi calculeaza niciodata bugetul.
Citeste mai mult
Ascunde
18 Septembrie 2012
articol pe dailybusiness.ro
Femeia este „contabilul“ casei la români
Jumatate dintre romani tin o evidenta clara a veniturilor si cheltuielilor casei, iar in majoritatea familiilor, "directorul financiar" al casei este femeia, fapt indicat de 47% dintre respondentii la un sondaj. Ea tine evidenta veniturilor si cheltuielilor.
In incercarea de a-si administra cat mai bine bugetul familial, cei mai multi dintre romani isi calculeaza lunar cheltuielile, conform unei cercetari online, desfasurate de Kruk International, cu sustinerea iVox. La aceasta cercetare, care s-a desfasurat in perioada 6-12 septembrie, au participat 5.663 de persoane.
Studiul iVox "Cine se ocupa de finante in casa ta?", aproape jumatate dintre romani (49%) obisnuiesc sa tina o evidenta clara a cheltuielilor casei. De asemenea, 35% dintre respondenti afirma ca incearca sa tina o evidenta cat mai atenta a cheltuielilor lunare, insa nu reusesc sa o faca in mod constant. Restul respondentilor nu obisnuiesc sa tina evidenta cheltuielilor casei.
"Contabilului casei" in familiile romanilor este cel mai adesea femeia - 47% dintre cei chestionati declara ca evidenta bugetului este tinuta de partenerul feminin al familiei, 29% dintre respondenti au mentionat ca administrarea banilor cade in sarcina barbatului, in timp ce 24% dintre acestia sunt persoane care locuiesc singure si isi calculeaza bugetul individual.
Majoritatea respondentilor (44%) isi evalueaza bugetele personale cu o frecventa lunara, iar 23% dintre respondenti au mentionat ca isi calculeaza saptamanal sau zilnic veniturile si cheltuielile. Restul respondentilor nu isi calculeaza niciodata bugetul.
Prioritatile din punct de vedere financiar ale romanilor raman cheltuielile administrative in casa - chirie/rata, telefon, intretinere, energie electrica (pentru 29% dintre respondenti) si aproape in egala masura alimentele si imbracamintea (28% dintre cei chestionati au indicat aceasta categorie de cheltuieli ca fiind prioritara). Diferenta o constituie cheltuielile cu medicamentele, cu cele necesare copiilor, cu transportul sau alte cheltuieli.
"Concluziile acestui studiu confirma faptul ca romanii, chiar daca inregistreaza restante la banci sau intarzieri la plata facturilor, sunt in cautarea unei solutii. Cei mai multi vor sa invete sa-si administreze bugetele personale si sa nu mai faca noi datorii", a declarat Isabela Iacob, director general al companiei de colectare a creantelor comerciale Kruk International.
"Numarul de angajamente de plata pe care debitorii din portofoliul nostru le-au semnat este in crestere fata de anii anteriori, ceea ce demonstreaza ca romanii cu datorii incearca sa rezolve aceasta problema", a adaugat ea.
A inceput o noua etapa a programului educational "Datoria mea", pe care Grupul Kruk l-a initiat in anul 2011 si pe care il continua in aceasta toamna. Programul este sustinut de o campanie de comunicare care va consta in transmisia unui spot comercial TV si radio. Aceasta este completata de publicarea unor materiale in media, care explica pasii de urmat pentru solutionarea problemei datoriilor, in cazul in care acestea sunt administrate de o companie de colectare creante.
"Prin campania de comunicare pe care o initiem zilele acestea ne propunem sa le aratam debitorilor ca au la indemana solutii pentru a-si esalona datoriile, singura conditie fiind comunicarea cu creditorii lor", a spus Isabela Iacob.
In perioada ianuarie - iulie 2012, persoanele cu datorii administrate de Kruk International au semnat un numar total de aproape 20.000 de angajamente de plata.
Citeste mai mult
Ascunde
18 Septembrie 2012
articol pe cugetliber.ro
Femeia este „contabilul“ casei la români
Jumătate dintre români ţin o evidenţă clară a veniturilor şi cheltuielilor casei, iar în majoritatea familiilor, femeia este „contabilul casei”, acestea sunt o parte dintre concluziile unei cercetări online, desfăşu-rate de KRUK International, cu susţinerea iVOX. La această cercetare, care a avut loc în perioada 6 - 12 septembrie, au participat 5.663 de persoane
Conform studiului iVOX „Cine se ocupă de finanţe în casa ta?”, realizat la cererea KRUK International, aproape jumătate dintre români (49%) obişnuiesc să ţină o evidenţă clară a cheltuielilor casei. De asemenea, 35% dintre respondenţi afirmă că încearcă să ţină o evidenţă cât mai atentă a cheltuielilor lunare, însă nu reuşesc să o facă în mod constant. Restul respondenţilor nu obişnuiesc să ţină evidenţa cheltuielilor casei.
„Contabilul casei” în familiile românilor este cel mai adesea femeia - 47% dintre cei chestionaţi declară că evidenţa bugetului este ţinută de partenerul feminin al familiei, 29% dintre respondenţi au menţionat că administrarea banilor cade în sarcina bărbatului, în timp ce 24% dintre aceştia sunt persoane care locuiesc singure şi îşi calculează bugetul individual.
De asemenea, majoritatea respondenţilor (44%) îşi evaluează bugetele personale cu o frecvenţă lunară, iar 23% dintre ei au menţionat că îşi calculează săptămânal sau zilnic veniturile şi cheltuielile. Restul respondenţilor nu îşi calculează niciodată bugetul.
Conform studiului iVox, printre metodele preferate de români pentru administrarea bugetelor familiei se află carneţelul sau listele scrise de mână - 44% dintre cei chestionaţi apelează la această metodă, în timp ce 38% îşi ţin socotelile casei în minte şi 14% folosesc calculatorul. Doar 4% dintre respondenţi apelează la aplicaţii pe internet sau pe telefonul mobil pentru a-şi administra bugetul personal sau al familiei.
Citeste mai mult
Ascunde
17 Septembrie 2012
articol pe incomemagazine.ro
Femeia, “contabilului casei” în familiile românilor
În majoritatea familiilor, “contabilul casei” este femeia, ea fiind cea care ţine evidenţa veniturilor şi cheltuielilor, arata rezultatele unei cercetări online, desfăşurate de compania KRUK International, cu susținerea iVOX. care s-a desfășurat în perioada 6-12 septembrie [i la care au participat 5.663 de persoane.
Conform studiului iVOX “Cine se ocupă de finanţe în casa ta?”, aproape jumătate dintre români (49%) obişnuiesc să ţină o evidenţă clară a cheltuielilor casei. De asemenea, 35% dintre respondenţi afirmă că încearcă să ţină o evidență cât mai atentă a cheltuielilor lunare, însă nu reușesc să o facă în mod constant. Restul respondenților nu obișnuiesc să țină evidența cheltuielilor casei.
“Contabilului casei” în familiile românilor este cel mai adesea femeia - 47% dintre cei chestionaţi declară că evidenţa bugetului este ţinută de partenerul feminin al familiei, 29% dintre respondenți au menționat că administrarea banilor cade în sarcina bărbatului, în timp ce 24% dintre aceștia sunt persoane care locuiesc singure și își calculează bugetul individual.
Majoritatea respondenților (44%) își evaluează bugetele personale cu o frecvență lunară, iar 23% dintre respondenți au menționat că îşi calculează săptămânal sau zilnic veniturile şi cheltuielile. Restul respondenților nu își calculează niciodată bugetul.
Priorităţile din punct de vedere financiar ale românilor rămân cheltuielile administrative în casă – chirie/rată, telefon, întreţinere, energie electrică (pentru 29% dintre respondenţi) şi aproape în egală măsură alimentele și îmbrăcămintea (28% dintre cei chestionaţi au indicat această categorie de cheltuieli ca fiind prioritară). Diferența o constituie cheltuielile cu medicamentele, cu cele necesare copiilor, cu transportul sau alte cheltuieli.
“Concluziile acestui studiu confirmă faptul că românii, chiar dacă înregistrează restanţe la bănci sau întârzieri la plata facturilor, sunt în căutarea unei soluţii. Cei mai mulţi vor să înveţe să-şi administreze bugetele personale şi să nu mai facă noi datorii. Numărul de angajamente de plată pe care debitorii din portofoliul nostru le-au semnat este în creştere faţă de anii anteriori, ceea ce demonstrează că românii cu datorii încearcă să rezolve această problemă pentru a-şi redobândi liniştea sufletească. Prin campania de comunicare pe care o iniţiem zilele acestea ne propunem să le arătăm debitorilor că au la îndemână soluţii pentru a-şi eşalona datoriile, singura condiţie fiind comunicarea cu creditorii lor. Unul dintre obiectivele campaniei este să le oferim debitorilor o soluție viabilă pentru pentru ţinerea datoriilor la distanţă, și anume, încheierea unui angajament de plată în rate convenabile, adaptate capacităților financiare ale fiecărui debitor”, a spus Isabela Iacob, Director General al KRUK International.
Această strategie inovatoare a fost implementată de companie încă din anul 2008 și a avut ca rezultat soluționarea problemelor financiare ale multor mii de persoane cu datorii. Fiecare dintre noi se poate afla la un moment dat într-o situație dificilă, care se poate rezolva, iar KRUK poate oferi un plan bun pentru depășirea momentelor grele. În perioada ianuarie – iulie 2012, persoanele cu datorii administrate de KRUK International au semnat un număr total de aproape 20.000 de angajamente de plată.
KRUK International a iniţiat o campanie de comunicare şi educare a debitorilor, în parteneriat cu CashControl.ro, site ce oferă soluţii de gestiune a finanţelor personale.
“Toate familiile au nevoie de o planificare riguroasă a veniturilor şi cheltuielilor, pentru o viaţă financiară sănătoasă. În România, aplicaţiile pe internet sau pe telefonul mobil pentru calcularea bugetelor personale sunt încă la început, dar prind teren deoarece tot mai mulţi români îşi dau seama de utilitatea lor”, a declarat Sandu Băbăşan, manager MindMagnet, companie care a dezvoltat aplicaţia CashControl. Cooperarea cu KRUK International va oferi oamenilor posibilitatea de a-și verifica cheltuielile și de a recalcula bugetul familial. Este încă un pas care confirmă abordarea unică a Grupului KRUK, care se axează pe educare și creșterea conștientizării posibilității de a intra în datorii.
Conform studiului iVox, printre metodele preferate de români pentru administrare a bugetelor familiei se află carnețelul sau listele scrise de mână – 44% dintre cei chestionaţi apelează la acestă metodă, în timp ce 38% îşi ţin socotelile casei în minte și 14% folosesc calculatorul. Doar 4% dintre respondenți apelează la aplicații pe internet sau pe telefonul mobil pentru a-și administra bugetul personal sau al familiei.
Compania KRUK International a fost înființată în anul 2007 de Grupul KRUK – liderul pieței de management al creanțelor comerciale din Polonia. Compania este specializată în managementul integrat al creanțelor, având clienți atât din sectorul financiar, cât și companii de servicii. KRUK International a dezvoltat activități de colectare a creanțelor bancare, a creanțelor companiilor de asigurări și leasing, ale operatorilor de telefonie fixă și mobilă, cât și ale companiilor de distribuție a bunurilor de larg consum. Compania este un jucător important pe piața achiziției de portofolii de creanțe, în special de la bănci.
Citeste mai mult
Ascunde
17 Septembrie 2012
articol pe manager.ro
STUDIU Kruk International: Femeia este "directorul financiar" al casei in Romania
Jumatate dintre romani (49%) tin o evidenta clara a veniturilor si cheltuielilor familiei, potrivit studiului "Cine se ocupa de finante in casa ta?", realizat de iVox si comandat de administratorul de creante KRUK International. In majoritatea familiilor, "directorul financiar" al casei este femeia, fapt indicat de 47% dintre respondentii la sondaj. Ea tine evidenta veniturilor si cheltuielilor. Doar intr-o familie din patru de finante se ocupa barbatul.
Potrivit cercetarii, un sfert dintre romani sunt atat de atenti cu banii incat trec pe lista de cumparaturi pe care si-o fac de acasa in detaliu marca si costul estimativ al fiecarui produs pe care intentioneaza sa-l cumpere. Un alt sfert merg la cumparaturi fara lista.
Totodata, 35% dintre respondenti afirma ca incearca sa tina o evidenta cat mai atenta a cheltuielilor lunare, insa nu reusesc sa o faca in mod constant. Si numarul celor care doresc sa-si rezolve problema restantelor la credite si utilitati este in crestere.
Majoritatea respondentilor (43,64%) isi evalueaza bugetele personale cu o frecventa lunara, in timp ce unu din sapte romani isi calculeaza saptamanal veniturile si cheltuielile.
Cand sunt pusi in situatia unui buget limitat, cei mai multi dintre respondenti (o treime) aleg sa diminueze bugetele destinate timpului liber sau sumele destinate cadourilor si concediilor (27,3%).
Pixul si carnetelul, de baza
Conform studiului iVox, printre metodele preferate de administrare a bugetelor familiei se afla carnetelul sau listele scrise de mana (43,76%). Totodata, 37,65% dintre cei chestionati tin socotelile casei in minte, iar 13,95% folosesc computerul. Doar 3,88% dintre respondenti apeleaza la aplicatii pe internet sau pe telefonul mobil.
Studiul iVox comandat de KRUK International a fost realizat pe un numar de 5.663 de respondenti din intreaga tara, in perioada 6 - 12 septembrie 2012.
Citeste mai mult
Ascunde
17 Septembrie 2012
articol pe bankingnews.ro
STUDIU: CHIAR DACA AU RESTANTE LA BANCI, CLIENTII CAUTA SOLUTII
Jumatate dintre romani tin o evidenta clara a veniturilor si cheltuielilor casei, iar in majoritatea familiilor, femeia este „contabilul casei”. In incercarea de a-si administra cat mai bine bugetul familial, cei mai multi dintre romani isi calculeaza lunar cheltuielile.
Un roman din patru utilizeaza liste de cumparaturi in care noteaza produsul pe care vrea sa-l cumpere si costul estimativ. Numarul celor care doresc sa-si rezolve problema restantelor la credite si utilitati este in crestere. Acestea sunt concluziile unei cercetari online, desfasurate de KRUK International, cu sustinerea iVOX. La aceasta cercetare, care s-a desfasurat in perioada 6-12 septembrie a.c., au participat 5.663 de persoane.
Conform studiului iVOX “Cine se ocupa de finante in casa ta?”, realizat la cererea KRUK International, aproape jumatate dintre romani (49%) obisnuiesc sa tina o evidenta clara a cheltuielilor casei. “Concluziile acestui studiu confirma faptul ca romanii, chiar daca inregistreaza restante la banci sau intarzieri la plata facturilor, sunt in cautarea unei solutii. Cei mai multi vor sa invete sa-si administreze bugetele personale si sa nu mai faca noi datorii. Numarul de angajamente de plata pe care debitorii din portofoliul nostru le-au semnat este in crestere fata de anii anteriori, ceea ce demonstreaza ca romanii cu datorii incearca sa rezolve aceasta problema pentru a-si redobandi linistea sufleteasca.Prin campania de comunicare pe care o initiem zilele acestea ne propunem sa le aratam debitorilor ca au la indemana solutii pentru a-si esalona datoriile, singura conditie fiind comunicarea cu creditorii lor. Unul dintre obiectivele campaniei este sa le oferim debitorilor o solutie viabila pentru pentru tinerea datoriilor la distanta, si anume, incheierea unui angajament de plata in rate convenabile, adaptate capacitatilor financiare ale fiecarui debitor”, a spus Isabela Iacob, Director General al KRUK International.
De asemenea, 35% dintre respondenti afirma ca incearca sa tina o evidenta cat mai atenta a cheltuielilor lunare, insa nu reusesc sa o faca in mod constant. Restul respondentilor nu obisnuiesc sa tina evidenta cheltuielilor casei. “Contabilului casei” in familiile romanilor este cel mai adesea femeia – 47% dintre cei chestionati declara ca evidenta bugetului este tinuta de partenerul feminin al familiei, 29% dintre respondenti au mentionat ca administrarea banilor cade in sarcina barbatului, in timp ce 24% dintre acestia sunt persoane care locuiesc singure si isi calculeaza bugetul individual.
Majoritatea respondentilor (44%) isi evalueaza bugetele personale cu o frecventa lunara, iar 23% dintre respondenti au mentionat ca isi calculeaza saptamanal sau zilnic veniturile si cheltuielile. Restul respondentilor nu isi calculeaza niciodata bugetul.
Prioritatile din punct de vedere financiar ale romanilor raman cheltuielile administrative in casa – chirie/rata, telefon, intretinere, energie electrica (pentru 29% dintre respondenti) si aproape in egala masura alimentele si imbracamintea (28% dintre cei chestionati au indicat aceasta categorie de cheltuieli ca fiind prioritara). Diferenta o constituie cheltuielile cu medicamentele, cu cele necesare copiilor, cu transportul sau alte cheltuieli.
Conform studiului iVox, printre metodele preferate de romani pentru administrare a bugetelor familiei se afla carnetelul sau listele scrise de mana – 44% dintre cei chestionati apeleaza la acesta metoda, in timp ce 38% isi tin socotelile casei in minte si 14% folosesc calculatorul. Doar 4% dintre respondenti apeleaza la aplicatii pe internet sau pe telefonul mobil pentru a-si administra bugetul personal sau al familiei.
Citeste mai mult
Ascunde
17 Septembrie 2012
articol pe ziarero.antena3.ro
Femeia, “contabilului casei” în familiile românilor
În majoritatea familiilor, “contabilul casei” este femeia, ea fiind cea care ţine evidenţa veniturilor şi cheltuielilor, arata rezultatele unei cercetări online, desfăşurate de compania KRUK International, cu susținerea iVOX. care s-a desfășurat în perioada 6-12 septembrie [i la care au participat 5.663 de persoane.
Conform studiului iVOX “Cine se ocupă de finanţe în casa ta?”, aproape jumătate dintre români (49%) obişnuiesc să ţină o evidenţă clară a cheltuielilor casei. De asemenea, 35% dintre respondenţi afirmă că încearcă să ţină o evidență cât mai atentă a cheltuielilor lunare, însă nu reușesc să o facă în mod constant. Restul respondenților nu obișnuiesc să țină evidența cheltuielilor casei.
“Contabilului casei” în familiile românilor este cel mai adesea femeia - 47% dintre cei chestionaţi declară că evidenţa bugetului este ţinută de partenerul feminin al familiei, 29% dintre respondenți au menționat că administrarea banilor cade în sarcina bărbatului, în timp ce 24% dintre aceștia sunt persoane care locuiesc singure și își calculează bugetul individual.
Majoritatea respondenților (44%) își evaluează bugetele personale cu o frecvență lunară, iar 23% dintre respondenți au menționat că îşi calculează săptămânal sau zilnic veniturile şi cheltuielile. Restul respondenților nu își calculează niciodată bugetul.
Citeste mai mult
Ascunde
15 August 2012
articol pe ziarulfaclia.ro
Românii preferă munca în companii private mici
Cei mai mulți români ar prefera să muncească într-o companie mică (66%), în mediul privat (74%), la sediul firmei (69%) și în România (71%).
Studiul “Ce îi motivează pe români la locul de muncă”, realizat de compania clujeană Integra HR pe platforma de cercetare online iVox.ro, arată că numai 4% dintre persoanele angajate ar părăsi organizația în care lucrează în prezent.
Întrebați cît de mulțumiți de locul de muncă actual, peste 40% dintre angajați au ales varianta de mijloc “așa și așa”. O treime dintre angajați sînt mai degrabă mulțumiți, iar foarte mulțumiți sunt 11,45% dintre ei. Doar 4,11% dintre repondenţi se declară deloc mulțumiți, iar o zecime sunt mai degrabă nemulțumiți (10,9%). Cea mai ridicată satisfacție în cazul jobului o crează natura muncii prestate (45,54%), colectivul și atmosfera de lucru (42,96%) şi orarul de muncă (40,13%). Aspectul demotivant principal este lipsa posibilității de promovare (38,77%), urmat de lipsa de recunoaștere a muncii depuse (36,08%). Peste un sfert dintre angajați au indicat ca aspecte demotivante supraîncărcarea cu sarcini și ambiguitatea lor (27,87%), precum și lipsa echității în distribuirea sarcinilor sau a recompenselor (27,79%).
Slujbele se caută prin internet şi prieteni
Canalul prin care cele mai multe persoane neangajate își caută un loc de muncă este reprezentat de site-urile specializate de job-uri. Acesta este urmat de prieteni și familie, la care apelează în măsură mare și foarte mare peste jumătate (55,09%) dintre indivizi. În alegerea unui loc de muncă cel mai mult contează pachetul salarial atractiv (pentru 81,33%), mediul și atmosfera de lucru (50,52%) și siguranța locului de muncă (39,24%). Importante sînt și oportunitățile de promovare (21,23%), de învățare și dezvoltare personală (21,36%) și programul de lucru flexibil (20,33%). Cele mai apreciate beneficii extra- salariale sunt asigurările medicale și de viață, preferate de peste jumătate dintre respondenți (52,09%).
Sondajul a urmărit identificarea aspectelor care-i motivează și care îi demotivează pe români la locul de muncă și a principalelor caracteristici luate în calcul în selectarea jobului potrivit.
Citeste mai mult
Ascunde
15 August 2012
articol pe comunic.ro
Studiu Integra HR - Ce îi motivează pe români la locul de muncă
44% dintre persoanele angajate ar părăsi organizația în care lucrează în prezent. Cei mai mulți români ar prefera să muncească într-o companie mică (66%), în mediul privat (74%), la sediul firmei (69%) și în România (71%) arată studiul "Ce îi motivează pe români la locul de muncă" realizat de Integra HR, companie specializată în domeniul resurselor umane, pe platforma de cercetare online iVox.ro.
Sondajul a urmărit identificarea aspectelor care-i motivează și care îi demotivează pe români la locul de muncă și a principalelor caracteristici luate în calcul în selectarea jobului potrivit. Întrebați cât de mulțumiți de locul de muncă actual, peste 40% dintre angajați au ales
varianta de mijloc "Așa și așa". O treime dintre angajați sunt mai degrabă mulțumiți, iar foarte mulțumiți sunt 11.45% dintre ei. La polul opus, sunt doar 4.11% care se declară deloc mulțumiți, iar o zecime sunt mai degrabă nemulțumiți (10.9%).
Cea mai ridicată satisfacție în cazul jobului o crează: natura muncii prestate (45.54%) au indicat această variantă),colectivul și atmosfera de lucru (indicată de 42.96%) sau orarul de muncă (indicat de 40,13%).
Aspectul demotivant principal este lipsa posibilității de promovare (ales de 38,77%).
Cu un procent similar a fost lipsa de recunoaștere a muncii depuse (36.08%). De peste un sfert dintre angajați au fost indicate ca fiind aspecte demotivante supraîncărcarea cu sarcini și ambiguitatea lor (27.87%) și lipsa echității în distribuirea sarcinilor sau a recompenselor
(27.79%).
Privind relația cu superiorii, planurile de dezvoltare pentru angajați rezultă a fi cea mai puțin motivantă dintre opțiunile incluse, urmată de recunoașterea și aprecierea din partea șefului. Relațiile cu colectivul de lucru sunt considerate mai motivante de către angajați, la momentul actual, decât relațiile cu superiorul.
Căutarea unui loc de muncă – ce urmăresc viitorii angajați
Canalul prin care cele mai multe persoane neangajate își caută un loc de muncă este reprezentat de site-urile specializate de job-uri, la care doar 15.88% nu apelează deloc. Acesta este urmat de prieteni și familie, la care apelează în măsură mare și foarte mare peste jumătate (55,09%) dintre indivizi. În alegerea unui loc de muncă cel mai mult contează pachetul salarial atractiv (pentru 81.33%), mediul și atmosfera de lucru (50,52%) și siguranța locului de muncă (39,24%). Importante sunt și oportunitățile de promovare (21,23%), de învățare și dezvoltare personală (21,36%) și programul de lucru flexibil (20,33%). Cele mai apreciate beneficii extrasalariale sunt asigurările medicale și de viață, preferate de peste jumătate dintre respondenți (52,09%).
Cercetarea s-a desfășurat în perioada 1-30 iunie 2012, la nivel național, pe un eșantion de 6004 respondenți, iar rezultatele acestui sondaj pot fi extrapolate, cu o minimă marjă de eroare, populaţiei utilizatorilor de Internet din România.
Integra HR este o companie din Cluj-Napoca, formată din specialiști cu peste 6 ani experiență în domeniu, dedicată dezvoltării companiilor partenerilor săi prin oferirea de servicii de resurse umane care să sprijine managementul și angajații în atingerea obiectivelor și performanțelor dorite. Integra HR oferă servicii de diagnoză organizațională, analiza
muncii, recrutare și selecție, evaluare de personal, evaluarea posturilor, training și teambuilding.
Citeste mai mult
Ascunde
14 August 2012
articol pe adevarul.ro
Ce îi motivează pe români la locul de muncă
Un studiu făcut de o firmă clujeană de recrutări în domeniul resurselor umane şi de platforma online iVox arată că aproape jumătate dintre persoanele angajate din ţară ar părăsi compania unde lucrează în prezent.
„44% dintre persoanele angajate ar părăsi organizația în care lucrează în prezent. Cei mai mulți români ar prefera să muncească într-o companie mică (66%), în mediul privat (74%), la sediul firmei (69%) și în România (71%) arată studiul "Ce îi motivează pe români la locul de muncă" realizat de Integra HR, companie specializată în domeniul resurselor umane, pe platforma de cercetare online iVox.ro. Sondajul a urmărit identificarea aspectelor care-i motivează și care îi demotivează pe români la locul de muncă și a principalelor caracteristici luate în calcul în selectarea jobului potrivit. Întrebați cât de mulțumiți de locul de muncă actual, peste 40% dintre angajați au ales varianta de mijloc "Așa și așa". O treime dintre angajați sunt mai degrabă mulțumiți, iar foarte mulțumiți sunt 11.45% dintre ei. La polul opus, sunt doar 4.11% care se declară deloc mulțumiți, iar o zecime sunt mai degrabă nemulțumiți (10.9%)", se arată în respectivul studiu. Răspunsuri online din toată ţara Oana Gaidos de la Integra HR spune că studiul a fost făcut, pe toată luna iunie, pe 6.004 de respondenţi din marile oraşe ale ţării - peste 21% sunt din Bucureşti, peste 7% din Cluj şi peste 6% din Iaşi. Chestionarul a fost completat online. 61% au deja un job, iar 39% sunt studenţi sau nu au un loc de muncă. „Majoritatea respondenţilor au studii superioare - 41,17% şi postuniversitare - masterat - 12,84%. 39% au absolvit un liceu sau o şcoală profesională, iar 4,4% o şcoală generală", afirmă Oana Gaidos. Ce nu îi motivează Colectivul şi atmosfera de lucru contează înproporţie de circa 43%, orarul - circa 40%. Ce îi demotivează sunt lipsa posibilității de promovare (consideră 38,77% dintre respondenţi), nerecunoaștere a muncii depuse (36,08%), supraîncărcarea cu sarcini și ambiguitatea lor (27,87%), dar şi lipsa echității în distribuirea sarcinilor sau a recompenselor (27,79%). Ce caută viitorii angajați Când aleg un job, românii ţin cont cel mai mult de contează pachetul salarial atractiv (pentru 81,33%), mediul și atmosfera de lucru (50,52%), dar şi siguranța locului de muncă (39,24%). Alte criterii secundare sunt: posibilităţile de promovare (21,23%), de învățare și dezvoltare personală (21,36%) și programul de lucru flexibil (20,33%). În topul beneficiilor extra-salariale sunt asigurările medicale și de viață, preferate de peste jumătate dintre respondenți (52,09%). Aproape 16% dintre români nu apelează la site-uri specializatre de joburi în căutarea unui loc de muncă, potrivit studiului.
Citeste mai mult
Ascunde
13 August 2012
articol pe ftr.ro
Ce îi motivează pe români la locul de muncă
44% dintre persoanele angajate ar părăsi organizația în care lucrează în prezent. Cei mai mulți români ar prefera să muncească într-o companie mică (66%), în mediul privat (74%), la sediul firmei (69%) și în România (71%) arată studiul “Ce îi motivează pe români la locul de muncă” realizat de Integra HR, companie specializată în domeniul resurselor umane, pe platforma de cercetare online iVox.ro.
Sondajul a urmărit identificarea aspectelor care-i motivează și care îi demotivează pe români la locul de muncă și a principalelor caracteristici luate în calcul în selectarea jobului potrivit.
Întrebați cât de mulțumiți de locul de muncă actual, peste 40% dintre angajați au ales varianta de mijloc “Așa și așa”. O treime dintre angajați sunt mai degrabă mulțumiți, iar foarte mulțumiți sunt 11.45% dintre ei. La polul opus, sunt doar 4.11% care se declară deloc mulțumiți, iar o zecime sunt mai degrabă nemulțumiți (10.9%).
Cea mai ridicată satisfacție în cazul jobului o crează: natura muncii prestate (45.54% au indicat această variantă), colectivul și atmosfera de lucru (indicată de 42.96%) sau orarul de muncă (indicat de 40,13%).
Aspectul demotivant principal este lipsa posibilității de promovare (ales de 38,77%). Cu un procent similar a fost lipsa de recunoaștere a muncii depuse (36.08%). De peste un sfert dintre angajați au fost indicate ca fiind aspecte demotivante supraîncărcarea cu sarcini și ambiguitatea lor (27.87%) și lipsa echității în distribuirea sarcinilor sau a recompenselor (27.79%).
Privind relația cu superiorii, planurile de dezvoltare pentru angajați rezultă a fi cea mai puțin motivantă dintre opțiunile incluse, urmată de recunoașterea și aprecierea din partea șefului. Relațiile cu colectivul de lucru sunt considerate mai motivante de către angajați, la momentul actual, decât relațiile cu superiorul.
Căutarea unui loc de muncă – ce urmăresc viitorii angajați
Canalul prin care cele mai multe persoane neangajate își caută un loc de muncă este reprezentat de site-urile specializate de job-uri, la care doar 15.88% nu apelează deloc. Acesta este urmat de prieteni și familie, la care apelează în măsură mare și foarte mare peste jumătate (55,09%) dintre indivizi.
În alegerea unui loc de muncă cel mai mult contează pachetul salarial atractiv (pentru 81.33%), mediul și atmosfera de lucru (50,52%) și siguranța locului de muncă (39,24%). Importante sunt și oportunitățile de promovare (21,23%), de învățare și dezvoltare personală (21,36%) și programul de lucru flexibil (20,33%). Cele mai apreciate beneficii extra-salariale sunt asigurările medicale și de viață, preferate de peste jumătate dintre respondenți (52,09%).
Cercetarea s-a desfășurat în perioada 1-30 iunie 2012, la nivel național, pe un eșantion de 6004 respondenți, iar rezultatele acestui sondaj pot fi extrapolate, cu o minimă marjă de eroare, populaţiei utilizatorilor de Internet din România.
Citeste mai mult
Ascunde
9 August 2012
articol pe ziuadecj.realitatea.net
Cea mai apreciată pagină clujeană de Facebook anul trecut, depăşită de două firme
Două pagini de pe cunoscuta reţea de socializare Facebook au reuşit performanţa să detroneze "I Love Cluj", pagina cu cele mai multe "like-uri" anul trecut. Este vorba despre iVox şi IntegraHR - o firmă de sondaje online şi o alta de resurse umane.
Pe prima poziţie în clasamentul celor mai accesate pagini online se află în acest moment iVox.ro, o platformă de sondaje de opinie. Cei care participă la sondajele de pe această pagină au şansa să câştige diferite premii, puncte şi vouchere de discount. Până în acest moment iVox a adunat 107.729 de fani.
Pagina iVox a apărut în 5 noiembrie 2010. "Fanii noştri de pe Facebook sunt în principal oameni care apreciază serviciile pe care le oferim", spune Andrei Temneanu, reprezentantul firmei, pentru ziuadecj.ro. "Orice serviciu ar trebui să atragă clienţi într-un mod cât mai natural. Avem un produs atractiv pe care utilizatorii îl accesează destul de des. În cursul anului trecut am avut aplicaţii care ne-au adus mulţi fani. Oferim utilizatorilor care participă la sondaje diferite premii, lucru care ne ajută să atragem mai mulţi fani pe pagina noastră". Ivox.ro are în prezent peste 25 de angajaţi.
A doua poziţie în clasamentul celor mai apreciate pagini clujene de Facebook este ocupată de IntegraHR, o companie clujeană de resurse umane, la o diferenţă de mai bine de 300 de fani.
Pagina de facebook a Integra HR, firmă cu 15 angajaţi, a fost creată în 11 noiembrie 2010. "Am reuşit să obţinem atâtea like-uri prin informaţiile pe care le oferim. Nu promovăm servicii ci oferim lucruri utile, informaţii despre carieră şi dezvoltare profesională. În iarnă am lansat aplicaţia "Jobul potrivit", care a atras foarte mulţi fani", spune Oana Gaidoş, responsabilul de marketing al Integra HR.
Pagina clujeană "I Love Cluj", dedicată clujenilor care cunosc şi iubesc acest oraş, se situează acum doar pe al treilea loc, cu un număr de peste 105.000 de fani. În luna februarie "I Love Cluj" conducea detaşat în topul paginilor clujene de Facebook. Citeşte mai multe detalii despre vechiul clasament.
Potrivit unui site de specialitate, facebrands.ro, anul trecut, fiecare al şaptele clujean avea cont pe Facebook.
Citeste mai mult
Ascunde
13 Iulie 2012
articol pe dailybusiness.ro
Peste 80% dintre romani au planuri de vacanta
Peste 80 % dintre romani au planuri de vacanta pentru vara aceasta, fie pe litoralul romanesc, fie intr-o zona montana din interiorul tarii, conform unei cercetari online desfasurate in aprilie la cererea Heidi.
In topul destinatiilor de vacanta in care romanii isi petrec, de cele mai multe ori, concediul de vara se afla litoralul romanesc (30%), statiuni montane (24.3%), dar si tari din Europa Latina precum Spania, Portugalia sau Italia (12,4%).
Desi isi petrec majoritatea vacantelor in Romania, visele de calatorie ale romanilor se indreapta catre insule exotice precum Caraibe sau Tahiti (45,4%), tari din Orientul Indepartat si Mijlociu (21,25%) sau din Asia de Sud Est precum Malaezia, Thailanda sau Indonezia (8,7%), arata datele cercetarii.
Citeste mai mult
Ascunde