11 Martie 2013
articol pe agrointel.ro
Războiul dintre carnea de cal şi cea de vită a fost câştigat de carnea de pui
În urma scandalului cărnii de cal etichetată ca fiind de vită, unul din doi români declară că are mai puţină încredere în originea cărnii cumpărate şi că şi-a schimbat alegerile legate de consumul de carne.
Informațiile apar în raportul “Criza cărnii de cal față în față cu consumatorul român”, realizat de Rogalski Grigoriu Public Relations
Peste jumătate dintre români şi-au schimbat obiceiurile privind consumul de carne în urma scandalului cărnii de cal, iar 14.26% declară că au cumpărat mai multă carne de pui ambalată provenită de la producători cunoscuţi. Subiectul cărnii de cal etichetate drept carne de vită este cunoscut de peste 96% dintre consumatori și a devenit o temă pe agenda lor: 9 din 10 consumatori au discutat despre subiect cu cineva din universul lor (familie, prieteni sau colegi), acest rezultat calificând recentul scandal ca unul dintre cele mai virale subiecte sociale din ultimele 12 luni.
Cercetarea pe care se bazează studiul realizat de Rogalski Grigoriu Public Relations a fost realizată în perioada 28 februarie – 4 martie a.c pe platforma iVOX.ro pe un eșantion de 4.659 de persoane. În ceea ce privește gestionarea crizei, 40.7% dintre respondenţi consideră că autorităţile din România au intervenit corect pentru restabilirea adevărului, Victor Ponta fiind personalitatea publică cu cea mai mare vizibilitate în această controversă (65%).
Scandalul cărnii de cal etichetată ca fiind carne de vită a izbucnit la mijlocul lui ianuarie 2013 şi încă nu s-a terminat. În presa tradiţională, subiectul a generat peste 25 de ore de emisie TV, 3 ore de emisie radio şi 82 de pagini de ziar tabloid, concentrându-se pe relatarea principalelor informații și declarații date publicității atât în România cât și în presa internațională; factorul amplificator a fost descoperirea a 500 de kilograme de carne de cal abandonate la marginea unui lac din județul Cluj.
În social media, ştirea a generat comentarii mai degrabă ironice, factorul amplificator fiind retragerea de la vânzare a unor chifteluțe suspectate de a fi conținut carne de cal. Expunerea totală a subiectului în social media a cumulat peste 15,000 apariţii, 500 de postări pe blogurile româneşti, 2000 de postări Facebook.com și 43 filme youtube.com.
Această imensă cantitate de conținut media a făcut ca nivelul de interes față de subiect, măsurat de motorul de căutare Google, să crească cu 400% în februarie 2013 faţă de septembrie 2011, când a apărut prima oară tema cărnii de cal comercializată în loc de carne de vită într-o piață din București, în urma unui control al autorităților.
Fiind intens mediatizat, chiar dacă lipsit de dovezi privind afectarea directă a siguranței consumatorilor, subiectul a creat suspiciuni legate de originea cărnii în general și a generat schimbări de comportament pentru mai bine de jumătate dintre respondenţi. Cei mai mulți dintre aceştia se îndreaptă spre carnea de pui ambalată provenită de la producători cunoscuţi (14.26%), în timp ce 7.75% au declarat că nu au mai cumpărat carne de vită deloc.
Când vine vorba de achiziţia cărnii în care au încredere, cele mai importante 3 criterii menţionate rămân marca de producător (63% dintre respondenți), tipul de carne din care e preparat produsul (55% dintre consumatorii chestionați) și informațiile care atestă originea și calitatea produsului (48% dintre respondenți).
Subiectul cărnii de cal a generat confuzie în România, mai ales în intervalul cuprins între lansarea știrii și infirmarea originii românești a etichetării greșite. Pe de altă parte însă, acest episod relevă, încă o dată, care sunt factorii care construiesc sau, dimpotrivă, distrug încrederea consumatorilor în produsele alimentare. Migrarea consumatorilor spre carnea de pui ambalată, provenită de la producători cunoscuți, arată că încrederea se construiește în timp și se reconfirmă mai ales în perioade de criză.
În România, carnea de pasăre (pui, curcan, struţ) este aproape singura categorie care a impus mărci de încredere, spre deosebire de alte categorii (carne de vită sau de porc) unde nu există nici măcar în fază incipientă o astfel de abordare. O simplă analiză la raft arată că, în continuare, carnea de vită sau porc nu are același avans ca în cazul cărnii de pui în ceea ce privește comunicarea originii și calității produsului.
Departe de a genera niște branduri recognoscibile, carnea de porc şi vită nu a generat sau construit nici măcar mărci de producător, comercializându-se mai degrabă ca niște private labels în marile magazine sau, și mai simplu, exclusiv vrac în marile piețe. Pe de altă parte, nici carnea de pui nu va fi ferită de suspiciuni, câtă vreme nu toți producătorii aplică aceleași standarde de calitate.
Chiar şi înainte de acest scandal, consumatorii aşteptau de la producători transparenţă în ceea ce priveşte modul de producţie şi comercializare a produselor. Această aşteptare devine mai puternică acum, iar consumatorilor le va fi din ce în ce mai greu să aibă încredere în diferite tipuri de carne, fără a cunoaşte provenienţa sau producătorul acestora.
Citeste mai mult
Ascunde
7 Martie 2013
articol pe isblogtime.com
Site-uri De Sondaje Online Din Romania
Sondajele online sunt foarte la moda in ultima perioada. Asta datorita numarului foarte mare de persoane care doresc sa faca cat mai multi bani pe internet din sondaje online. Am avut foarte multe cereri in care mi se solicita postarea unor site-uri de sondaje online din Romania.
Din pacate aceasta piata nu este exploatata asa cum ar trebui drept dovada sunt putinele site-uri de sondaje pe care le avem in Romania. Vreau sa va spun ca sunt inscris pe cateva insa pana in acest moment nu am scos nici un ban din ele. Site-urile de sondaje online pe care le voi scrie in acest post nu sunt testate, deci nu pot garanta nici un succes.
Vorba multa e saracia onmului, deci sa trecem la treaba. Mai jos aveti o lista cu site-uri de sondaje online sau chestionare online care actioneaza pe teritoriul Romaniei:
Sondaje.ro
Ivox.ro
DaedalusOnline.ro
Aceasta este o lista cu unele site-uri de sondaje online care activeaza pe teritoriul Romaniei. Insa cautarea nu a luat sfarsit. Imediat ce descopar alte site-uri de sondaje online din romania o sa actualizez acest articol. Pentru a ramane la curent cu noutatile care apar abonati-va la newsletter. Daca aveti sugestii sau doriti sa impartasiti din experienta acumulata folositi sectiunea comentarii. In cazul in care stiti si alte site-uri de sondaje online din Romania scrieti-le si eu voi completa lista.
Citeste mai mult
Ascunde
4 Martie 2013
articol pe geekreport.ro
Cât de mult iubesc românii rețelele sociale
Rețelele sociale au priză la români. Conform unui sondaj de opinie realizat de iVox.ro Facebook, Twitter și Hi5 sunt utilizate intens de cei din România într-o proporție destul de mare.
Cea mai utilizată rețea socială de pe piața românească este Facebook, având un procent de 95.1% din numărul consumatorilor de astfel de portaluri. Pe locul doi se clasează Twitter cu 88.7% din piață, iar ultima treaptă a podiumului este completată de Hi5(86.8%). Din numărul total al respondenților studiului 93.7% au conturi create pe una dintre cele trei rețele sociale enumerate mai sus și doar 6.4% sunt încadrați în categoria utilizatori pasivi.
Gradul de utilizabilitate al rețelelor sociale din România spune că 54.5% din cei înregistrați pe astfel de site-uri postează sau au activitate zilnică pe Facebook, Twitter ori Hi5.
Conform specialiștilor din domeniu, numărul celor care își vor face conturi în viitor pe rețele sociale va crește considerabil, datorită apariției ultimelor gadgeturi ce permit conectarea foarte rapidă la internet.
Voi ce rețea socială folosiți? Și noi avem cont de Facebook dar și de Twitter. Cu Hi5-ul ne mai gândim.
Citeste mai mult
Ascunde
28 Decembrie 2012
articol pe 24h.md
Topul oraşelor cu cele mai multe femei singure! În ce oraşe din România se simt bărbaţii cel mai bine
Cele mai multe femei singure sunt în Râmnicu Vâlcea, Iaşi şi Sibiu, iar cele mai frumoase sunt în Bucureşti, potrivit unei cercetări, care a relevat şi faptul că Râmnicu Vâlcea, Cluj-Napoca şi Capitala sunt oraşele unde bărbaţii beneficiază de cele mai favorabile condiţii de viaţă.
Cercetarea, realizată în 11 oraşe din România (Bucureşti, Cluj-Napoca, Constanţa, Timişoara, Iaşi, Piteşti, Ploieşti, Sibiu, Braşov, Galaţi şi Râmnicu Vâlcea), a luat în calcul mai multe criterii, considerate esenţiale unui stil de viaţă bărbătesc: numărul de locuri amenajate pentru pescuit, numărul de spaţii verzi disponibile bărbaţilor, numărul de baze sportive accesibile acestora, dar şi numărul de femei singure dintr-un oraş.
Cercetarea realizată la cererea Organizaţiei Bărbaţilor din România - Bergenbier a relevat că Bucureşti, Cluj Napoca şi Râmnicu Vâlcea sunt oraşele unde bărbaţii beneficiază de cele mai favorabile condiţii de viaţă.
Astfel, în topul oraşelor cu cele mai multe locuri amenajate pentru pescuit se află Bucureştiul (cu peste 102 zone disponibile în zona Bucureşti-Ilfov), urmat fiind de Cluj Napoca (48) şi de Iaşi (43).
Din punct de vedere al spaţiului verde disponibil acestora, Cluj-Napoca se află pe primul loc (cu 127 metri pătraţi disponibili unui bărbat), Galaţiul şi Bucureştiul ocupând următoarele poziţii, cu 124 mp şi, respectiv, 99 mp de spaţiu verde disponibili pentru fiecare bărbat.
Topul oraşelor cu cele mai multe baze sportive
În topul oraşelor cu cele mai multe baze sportive accesibile bărbaţilor se află Cluj Napoca, oraş urmat de Braşov (locul doi) şi de Timişoara şi Constanţa (locul trei).
Conform datelor, bărbaţii din Ploieşti şi din Bucureşti beneficiază de cele mai puţine oportunităţi de a face mişcare.
Topul oraşelor cu cele mai multe femei singure
Cele mai multe femei singure se află, conform cercetării Daedalus Millward Brown, în Râmnicu Vâlcea (46%), în timp ce pe următoarele locuri se află Iaşi (45%) şi Sibiu (44%).
În paralel, cercetarea naţională cu privire la percepţia bărbaţilor despre oraşele cu cele mai frumoase femei a clasat Bucureştiul (17,51%) pe primul loc, urmat de Iaşi (13,47%) şi Cluj Napoca (9,19%). Oraşele cu cele mai frumoase femei au fost identificate prin intermediul unui chestionar online, realizat de iVox.ro, la care au raspuns 1.262 de bărbaţi cu vârsta peste 18 ani.
Citeste mai mult
Ascunde
16 Decembrie 2012
articol pe libertatea.ro
Femeia, "Contabilul casei" la romani
În majoritatea familiilor din România, "contabilul casei" este femeia, ea fiind cea care ţine evidenţa veniturilor şi cheltuielilor, conform rezultatelor studiului iVox "Cine se ocupă de finanţe în casa ta?", realizat la cererea KRUK International.
Acesta relevă şi faptul că jumătate dintre români ţin o evidenţă clară a veniturilor şi cheltuielilor familiei. Astfel, unul din patru români este atât de atent cu banii încât trece pe lista de cumpărături pe care şi-o face de acasă în detaliu marca şi costul estimativ al fiecărui produs pe care intenţionează să-l cumpere. Când sunt puși în situația unui buget limitat, cei mai mulți dintre români aleg să diminueze cheltuielile destinate timpului liber sau sumele alocate cadourilor și concediilor. Printre metodele preferate de administrare a bugetelor familiei se află carnețelul sau listele scrise de mână (43,76% ), în timp ce 37,65% îşi ţin socotelile casei în minte și 13,95% folosesc calculatorul.
Citeste mai mult
Ascunde
12 Decembrie 2012
articol pe adevarul.ro
Ce ii motiveaza pe romani la locul de munca?
Un studiu facut de o firma clujeana de recrutari in domeniul resurselor umane si de platforma online iVox arata ca aproape jumatate dintre persoanele angajate din tara ar parasi compania unde lucreaza in prezent.
,,44% dintre persoanele angajate ar parasi organizatia in care lucreaza in prezent. Cei mai multi romani ar prefera sa munceasca intr-o companie mica (66%), in mediul privat (74%), la sediul firmei (69%) si in Romania
(71%) arata studiul "Ce ii motiveaza pe romani la locul de munca" realizat de Integra HR, companie specializata in domeniul resurselor umane, pe platforma de cercetare online iVox.ro.
Sondajul a urmarit identificarea aspectelor care-i motiveaza si care ii demotiveaza pe romani la locul de munca si a principalelor caracteristici luate in calcul in selectarea jobului potrivit. Intrebati cat de multumiti de locul de munca actual, peste 40% dintre angajati au ales varianta de mijloc "Asa si asa".
O treime dintre angajati sunt mai degraba multumiti, iar foarte multumiti sunt 11.45% dintre ei. La polul opus, sunt doar 4.11% care se declara deloc multumiti, iar o zecime sunt mai degraba nemultumiti (10.9%)", se arata in respectivul studiu. Raspunsuri online din toata tara Oana Gaidos de la Integra HR spune ca studiul a fost facut, pe toata luna iunie, pe 6.004 de respondenti din marile orase ale tarii - peste 21% sunt din Bucuresti, peste 7% din Cluj si peste 6% din Iasi.
Chestionarul a fost completat online. 61% au deja un job, iar 39% sunt studenti sau nu au un loc de munca. ,,Majoritatea respondentilor au studii superioare - 41,17% si postuniversitare - masterat - 12,84%. 39% au
absolvit un liceu sau o scoala profesionala, iar 4,4% o scoala generala", afirma Oana Gaidos.
Ce nu ii motiveaza
Colectivul si atmosfera de lucru conteaza inproportie de circa 43%, orarul - circa 40%. Ce ii demotiveaza sunt lipsa posibilitatii de promovare (considera 38,77% dintre respondenti), nerecunoastere a muncii depuse
(36,08%), supraincarcarea cu sarcini si ambiguitatea lor (27,87%), dar si lipsa echitatii in distribuirea sarcinilor sau a recompenselor (27,79%).
Ce cauta viitorii angajati
Cand aleg un job, romanii tin cont cel mai mult de conteaza pachetul salarial atractiv (pentru 81,33%), mediul si atmosfera de lucru (50,52%), dar si siguranta locului de munca (39,24%). Alte criterii secundare sunt:
posibilitatile de promovare (21,23%), de invatare si dezvoltare personala (21,36%) si programul de lucru flexibil (20,33%). In topul beneficiilor extra-salariale sunt asigurarile medicale si de viata, preferate de peste jumatate
dintre respondenti (52,09%).
Aproape 16% dintre romani nu apeleaza la site-uri specializatre de joburi in cautarea unui loc de munca, potrivit studiului.
Citeste mai mult
Ascunde
27 Noiembrie 2012
articol pe frontnews.ro
Locuri de munca de unde nu te da nimeni afara
Siguranta, un salariu bun si implinire profesionala. Acestea sunt principalele asteptari ale romanilor de la un loc de munca, potrivit unui sondaj ivox.ro.
Nevoia de siguranta a locului de munca este intemeiata, daca ne uitam la statistica concedierilor: in 2011, circa 14.600 de posturi au fost desfiintate ca urmare a unor restructurari din mediul privat sau din administratia publica, potrivit Eurofound. Exista insa unele locuri de munca care in mod traditional sunt ferite de restructurari, mai ales in mediul privat, pentru simplul fapt ca exista putini specialisti pe domeniul respectiv.
Citeste mai mult
Ascunde
27 Noiembrie 2012
articol pe medierenet.ro
Joburi sigure pentru superi specialisti
Siguranta, un salariu bun si împlinire profesionala. Acestea sunt principalele asteptari ale românilor de la un loc de munca, potrivit unui sondaj ivox.ro. Nevoia de siguranta a locului de munca este întemeiata, daca ne uitam la statistica concedierilor: în 2011, circa 14.600 de posturi au fost desfiintate ca urmare a unor restructurari din mediul privat sau din administratia publica, potrivit Eurofound. Exista însa unele locuri de munca care în mod traditional sunt ferite de restructurari, mai ales în mediul privat, pentru simplul fapt ca exista putini specialisti pe domeniul respectiv.
Aceste joburi sunt de regula foarte specializate, în domenii precum metalurgia, chimia industriala, industria farmaceutica, tehnologii din industria alimentara sau petrochimia, spun specialistii ejobs.ro.
În prezent, pe site-ul de recrutare exista anunturi active în aceste domenii pe posturi precum inginer în metalurgie, chimist analize apa, inginer proiectant confectii metalice, cercetator în industria farmaceutica, tehnolog în industria laptelui, inginer statie biogaz sau inginer chimie industriala anorganica.
O cerinta comuna a tuturor acestor posturi este cunoastere limbii engleze si a lucrului cu calculatorul, dar si studii de specialitate.
Daca la alte locuri de munca, media de aplicari este de circa 3.000 de candidati, la acestea aplica cel mult 80 de candidati.
“În ultima perioada pare sa existe o cerere accentuata pentru candidati cu pregatire si experienta tehnica. Candidatii cu pregatire si experienta în domenii prcum marketing, PR, comunicare par a avea dificultati mai mari în a gasi noi locuri de munca”, spune Irina Pânzaru, branch manager la compania de recrutare Manpower România.
Lipsa de specialisti este una reala si de durata, daca ne uitam la preferintele tinerilor absolventi de liceu de anul acesta: o medie de 10 candidati se bat pentru un loc la facultati umaniste: publicitate, jurnalism sau stiinte politice.
Ultimi ani ne-au demonstrat ca de la stat nu te da nimeni afara…pâna la restructurari. De la începutul crizei pâna acum, aproape 160.000 de angajati din sistemul bugetar au fost concediati, potrivit unei analize Econtext. Totusi, statul face angajari, iar asta se vede cel mai bine pe singurul site care aduna exclusiv ofertele de munca din administratia publica din toata tara, publicjobs.ro, realizat de tânarul antreprenor Cristian Botan.
Aici sunt active în jur de 300 de posturi permanente si în jur de 10 pe perioada determinata, pe posturi precum consilier superior, directori executivi, inspectori, consilier juridic, sef birou primarie, auditor.
Pentru a aplica la astfel de posturi din aparatul public este nevoie de multa rabdare: întâi se depune dosarul de candidat, apoi are loc o proba de testare a cunostintelor de limba engleza sau de lucru cu calculatorul, dupa care are loc o proba scrisa. Daca cel care aplica trece de toate acestea, va fi chemat la interviu.
Citeste mai mult
Ascunde
27 Noiembrie 2012
articol pe capital.ro
Locuri de munca de unde nu te da nimeni afara
Siguranţă, un salariu bun şi împlinire profesională. Acestea sunt principalele aşteptări ale românilor de la un loc de muncă, potrivit unui sondaj ivox.ro. Nevoia de siguranţă a locului de muncă este întemeiată, dacă ne uităm la statistica concedierilor: în 2011, circa 14.600 de posturi au fost desființate ca urmare a unor restructurări din mediul privat sau din administrația publică, potrivit Eurofound. Există însă unele locuri de muncă care în mod tradiţional sunt ferite de restructurări, mai ales în mediul privat, pentru simplul fapt că există puţini specialişti pe domeniul respectiv.
Aceste joburi sunt de regulă foarte specializate, în domenii precum metalurgia, chimia industrială, industria farmaceutică, tehnologii din industria alimentară sau
petrochimia, spun specialiştii ejobs.ro.
În prezent, pe site-ul de recrutare există anunţuri active în aceste domenii pe posturi precum inginer în metalurgie, chimist analize apă, inginer proiectant confecţii metalice, cercetător în industria farmaceutică, tehnolog în industria laptelui, inginer staţie biogaz sau inginer chimie industrială anorganică.
O cerinţă comună a tuturor acestor posturi este cunoaştere limbii engleze şi a lucrului cu calculatorul, dar şi studii de specialitate.
Dacă la alte locuri de muncă, media de aplicări este de circa 3.000 de candidaţi, la acestea aplică cel mult 80 de candidaţi.
"În ultima perioadă pare să existe o cerere accentuată pentru candidaţi cu pregătire şi experienţă tehnică. Candidaţii cu pregătire şi experienţă în domenii prcum marketing, PR, comunicare par a avea dificultati mai mari în a găsi noi locuri de muncă", spune Irina Pânzaru, branch manager la compania de recrutare Manpower România.
Lipsa de specialişti este una reală şi de durată, dacă ne uităm la preferinţele tinerilor absolvenţi de liceu de anul acesta: o medie de 10 candidaţi se bat pentru un loc la facultăţi umaniste: publicitate, jurnalism sau ştiinţe politice.
Ultimi ani ne-au demonstrat că de la stat nu te dă nimeni afară...până la restructurări. De la începutul crizei până acum, aproape 160.000 de angajati din sistemul bugetar au fost concediaţi, potrivit unei analize Econtext. Totuşi, statul face angajări, iar asta se vede cel mai bine pe singurul site care adună exclusiv ofertele de muncă din administraţia publică din toată ţara, publicjobs.ro, realizat de tânărul antreprenor Cristian Boţan.
Aici sunt active în jur de 300 de posturi permanente şi în jur de 10 pe perioadă determinată, pe posturi precum consilier superior, directori executivi, inspectori, consilier juridic, şef birou primărie, auditor.
Pentru a aplica la astfel de posturi din aparatul public este nevoie de multă răbdare: întâi se depune dosarul de candidat, apoi are loc o probă de testare a cunoştinţelor de limbă engleză sau de lucru cu calculatorul, după care are loc o probă scrisă. Dacă cel care aplică trece de toate acestea, va fi chemat la interviu.
Citeste mai mult
Ascunde
2 Noiembrie 2012
articol pe ziarulfaclia.ro
Românii aplelează tot mai frecvent la refinanţarea creditelor
Unul din cinci români care au accesat deja un credit de consum se gîndeşte la o refinanţare a acestuia în perioada următoare, 23% nu sînt hotărîţi în acest sens, iar 58% susţin că nu intenţionează să-şi refinanţeze creditul pe care îl au.
Aproximativ 42% dintre români plătesc în prezent rate la un credit de consum, iar dintre aceştia o treime şi-au refinanţat deja creditul iniţial. Şi dintre cei care nu au luat pînă acum această decizie mulţi iau în calcul soluţia refinanţării. Astfel, unul din din cinci români care au în prezent un credit de consum se gîndeşte la refinanţarea acestuia în perioada următoare, iar peste 30% spun că dacă ar avea nevoie urgent de o sumă suplimentară de bani ar apela la această variantă, arată un studiu iVox, comandat de Banca Românească.
Pentru 83% dintre ei ar fi mai avantajoasă o refinanţare fără garanţii ipotecare, chiar dacă acest lucru însemnă sume mai mici, iar 9% ar alege varianta cu garanţii.
Dintre cei care doresc să-şi refinanţeze creditul pe care îl deţin, mai bine de două treimi cred că vor apela la această variantă în următorul an: 27% se gîndesc să apeleze la o refinanţare în următoarele 6-12 luni, 21% în 3-6 luni şi 18,48% pînă în trei luni.
Principalele avantaje ale refinanţării unui împrumut bancar ar trebui să fie costurile mai mici şi accesul la dobînzi mai avantajoase decît în momentul în care a fost contractat creditul, cred aproximativ 45% din respondenţi, iar cel mai important criteriu care ar conta în cazul alegerii unui credit de refinanţare ar fi costul (peste 55%).
Cei mai mulţi respondenţi au declarat că în cazul unei refinanţări ar avea nevoie de o sumă cuprinsă între 1.000 şi 10.000 lei (42,67%) peste valoarea cumulată a creditelor refinanţate, 18,73% au indicat o sumă între 10.000 şi 20.000 de lei, 8,97% consideră că o sumă cuprinsă între 30.000 şi 40.000 lei ar fi cea potrivită, iar 7,45% declară că ar avea nevoie de o sumă mai mică de 1.000 de lei.
Tot mai mulţi români vor să apeleze la credite
Din categoria persoanelor care nu au încă un credit de consum, mai bine de jumătate (53%) se gîndesc la posibilitatea de a apela la bancă pentru o finanţare. Aproape două treimi dintre ei (64,86%) iau în calcul accesarea unui credit de consum în urmatorul an. Peste jumătate dintre cei care nu au contractat un împrumut pînă acum (62%) consideră că în cazul unui credit de consum, ar fi mai avantajoasă varianta cu sume mai mici dar fără a oferi garanţii ipotecare.
Băncile – principala sursa de creditare
Dintre cei care au contractat un credit în ultimii ani, o treime l-au folosit pentru o investiţie în renovarea casei sau pentru achiziţia de mobilier (32,5%), în timp ce un sfert (24,98%) pentru a-şi cumpăra obiecte de valoare precum electronicele sau electrocasnicele. Aproximativ 18% dintre respondenţii care deţin un credit l-au contractat pentru a-şi acoperi cheltuielile curente. Majoritatea (93%) l-au luat de la o bancă şi doar 7% de la o instituţie financiară nebancară, iar principalele criterii luate în calcul în alegerea creditului de consum au fost costul (32,9%), rapiditatea de acordare (22,56%), suma maximă accesibilă (20,98%) şi banca sau instituţia finanţatoare (19,94%).
Pentru 80% dintre respondenţi, banca a fost principala sursă de informare atunci cînd au decis să acceseze un credit şi doar 9,6% s-au interesat de oferte de credit la cunoscuţi şi prieteni. Contextul economic i-a făcut pe foarte mulţi români (38,1%) să declare că ar evita orice nou împrumut dacă ar avea nevoie de o sumă suplimentară de bani, în timp ce 30,63% dintre cei care deţin un credit spun că şi-ar refinanţa actualul împrumut.
Citeste mai mult
Ascunde
1 Noiembrie 2012
articol pe evenimenteincluj.ro
Susținem campania “Din suflet, pentru copii”
Nu toți au norocul să se nască într-o familie care are posibilitatea să le asigure un trai decent și o copilărie fericită. Prin urmare campania „Din suflet pentru copii” își propune să readucă surâsul și speranța în viața copiilor defavorizați, înaintea sărbătorilor de iarnă, prin colectarea de jucării și cărți care le vor fi făcute cadou.
O jucărie sau o carte care ție nu îți mai este de folos poate fi un prilej bucurie pentru un copil fără posibilități. Te invităm și pe tine să oferi un zâmbet copiilor prin susținerea acestei campanii printr-o donație sau prin completarea sondajului desfășurat pe iVox.ro, în urma căruia premiul, constând în jucării și cărți va fi donat copiilor defavorizați din Satu-Mare.
Poți afla mai multe despre campanie accesând site-ul euajut.ro. Share-uiește pagina și râspândește vorba!
Cum pot realiza o donație?
Dacă ai o jucărie pe care copilul tău nu o mai folosește, acum ai ocazia să o faci cadou unui copil nevoiaș. Donațiile tale sunt stocate, ambalate şi oferite copiilor proveniţi din familiile defavorizate sau din orfelinatele din Satu Mare în data de 6 decembrie, de Moș Nicolae.
Împachetează jucăriile sau cărțile pe care dorești să le donezi și trimite-le prin curierat rapid sau poștă, până la data de 1 decembrie, la adresa: Str. Dâmbovița nr. 35, Satu Mare, 0755 068 403.
Citeste mai mult
Ascunde
1 Noiembrie 2012
articol pe privatebanker.ro
1 din 5 romani se gandeste sa-si refinanteze creditul de consum.
Nevoia urgentă de o sumă suplimentară de bani creşte numărul celor care iau în calcul această variantă: 1 din 3 români care au în prezent un credit de consum ar accesa o refinanţare a acestuia.
Aproximativ 42% dintre români plătesc în prezent rate la un credit de consum, iar dintre aceştia o treime şi-au refinanţat deja creditul iniţial. Şi dintre cei care nu au luat până acum această decizie mulţi iau în calcul soluţia refinanţării, potrivit unui comunicat al Bancii Romanesti.
1 din 5 români care au în prezent un credit de consum se gândeşte la refinanţarea acestuia în perioada următoare, iar peste 30% spun că dacă ar avea nevoie urgent de o sumă suplimentară de bani ar apela la această variantă, arată un studiu iVox, comandat de Banca Românească.
Principalele avantaje ale refinanţării unui împrumut bancar sunt costurile mai mici şi accesul la dobânzi mai avantajoase decât în momentul în care a fost contractat creditul, cred aproximativ 45% din respondenţi, iar cel mai important criteriu care ar conta în cazul alegerii unui credit de refinanţare ar fi costul (peste 55%).
„Refinanţarea unui credit de consum a devenit o soluţie pentru mulţi români care doresc să-şi reducă efortul de rambursare la creditele deja contractate şi care au nevoie şi de o sumă suplimentară de bani. Creditele de refinanţare fără garanţii ipotecare sunt principalele produse vizate, chiar dacă acest lucru se traduce prin sume mai mici obţinute. Studiul comandat de noi arată că, pentru majoritatea clienţilor, perioada convenabilă de returnare în cazul unei refinanţări este de 3-5 ani“, a declarat Dan Grigoriu, Director Retail Banca Românească.
Cei mai mulţi respondenţi au declarat că în cazul unei refinanţări ar avea nevoie de o sumă cuprinsă între 1.000 şi 10.000 lei (42,67%) peste valoarea cumulată a creditelor refinanţate, 18,73% au indicat o sumă între 10.000 şi 20.000 de lei, 8,97% consideră că o sumă cuprinsă între 30.000 şi 40.000 lei ar fi cea potrivită, iar 7,45% declară că ar avea nevoie de o sumă mai mică de 1.000 de lei.
La sondajul realizat online în perioada 1-30 septembrie au participat peste 8.600 de respondenţi.
Costul conteaza mai mult decat suma maxima
Dintre cei care au contractat un credit în ultimii ani, o treime l-au folosit pentru o investiţie în renovarea casei sau pentru achiziţia de mobilier (32,5%), în timp ce un sfert (24,98%) pentru a-şi cumpăra obiecte de valoare precum electronicele sau electrocasnicele. Aproximativ 18% dintre respondenţii care deţin un credit l-au contractat pentru a-şi acoperi cheltuielile curente. Majoritatea (93%) l-au luat de la o bancă şi doar 7% de la o instituţie financiară nebancară, iar principalele criterii luate în calcul în alegerea creditului de consum au fost costul (32,9%), rapiditatea de acordare (22,56%), suma maximă accesibilă (20,98%) şi banca sau instituţia finanţatoare (19,94%).
Pentru 80% dintre respondenţi, banca a fost principala sursă de informare atunci când au decis să acceseze un credit şi doar 9,6% s-au interesat de oferte de credit la cunoscuţi şi prieteni. Contextul economic i-a făcut pe foarte mulţi români (38,1%) să declare că ar evita orice nou împrumut dacă ar avea nevoie de o sumă suplimentară de bani, în timp ce 30,63% dintre cei care deţin un credit spun că şi-ar refinanţa actualul împrumut.
Refinanţare fără garanţii
Unul din cinci români care au accesat deja un credit de consum se gândeşte la o refinanţare a acestuia în perioada următoare. 23% dintre respondenţi nu sunt hotărâţi în acest sens, iar 58% susţin că nu intenţionează să-şi refinanţeze creditul pe care îl au. Pentru 83% dintre ei ar fi mai avantajoasă o refinanţare fără garanţii ipotecare, chiar dacă acest lucru însemnă sume mai mici, iar 9% ar alege varianta cu garanţii.
Dintre cei care doresc să-şi refinanţeze creditul pe care îl deţin, mai bine de două treimi cred că vor apela la această variantă în următorul an: 27% se gândesc să apeleze la o refinanţare în următoarele 6-12 luni, 21% în 3-6 luni şi 18,48% până în trei luni.
Principalele avantaje percepute în ceea ce priveşte refinanţarea unui credit de consum sunt costurile mai mici şi accesul la dobânzi mai avantajoase decât în momentul în care a fost contractat creditul(45%), obţinerea unei sume suplimentare de bani (28%) şi o singură rată, plătită la un singur ghişeu (28%).
În decizia de refinanţare a creditului cel mai mult cântăreşte criteriul costurilor mici (55.19%), urmat de suma suplimentară primită (13,44%). 12,14 % din respondenţi ar rămâne oricum fideli aceleiaşi bănci de la care au şi creditul, iar pentru unu din zece respondenţi cele mai importante beneficiile ataşate refinanţării ar fi bonusurile, conturile curente cu costuri 0 etc.. Rapiditatea de acordare a refinanţării şi documente puţine de completat au fost considerate principal criteriu doar de 6,18%.
Două treimi dintre cei care nu au un împrumut vor un credit de consum în urmatorul an
Din categoria persoanelor care nu au încă un credit de consum, mai bine de jumătate (53%) se gândesc la posibilitatea de a apela la bancă pentru o finanţare. Aproape două treimi dintre ei (64,86%) iau în calcul accesarea unui credit de consum în urmatorul an. Peste jumătate dintre respondenţii care nu au contractat un împrumut până acum (62%) consideră că în cazul unui credit de consum, ar fi mai avantajoasă varianta cu sume mai mici dar fără a oferi garanţii ipotecare.
Principalele criterii ce ar conta în decizia de contractare a unui credit sunt reprezentate de costurile cele mai mici (54,25%), beneficiile ataşate creditului – bonusuri, conturi curente cu costuri 0 etc. (17,19%), lipsa garanţiilor cerute de bancă (13,31%), suma acordată (8,22%), rapiditatea de acordare (4,44%) şi documentele puţine de completat (2,58%)
Citeste mai mult
Ascunde
31 Octombrie 2012
articol pe ziuadecj.realitatea.net
O treime dintre romanii cu credite le-ar schimba cu un imprumut mai ieftin
42% dintre români plătesc rate la un credit de consum, iar dintre aceştia o treime şi-au refinanţat deja creditul iniţial. 1 din 5 români care au un credit de consum se gândeşte la refinanţarea acestuia în perioada următoare, iar 30% spun că dacă ar avea nevoie urgent de o sumă suplimentară de bani ar apela la această variantă, arată un studiu iVox, comandat de Banca Românească.
Principalele avantaje ale refinanţării unui împrumut bancar sunt costurile mai mici şi accesul la dobânzi mai avantajoase decât în momentul în care a fost contractat creditul, cred 45% din respondenţi, iar cel mai important criteriu care ar conta în cazul alegerii unui credit de refinanţare ar fi costul (peste 55%). „Refinanţarea unui credit de consum a devenit o soluţie pentru mulţi români care doresc să-şi reducă efortul de rambursare la creditele deja contractate şi care au nevoie şi de o sumă suplimentară de bani. Creditele de refinanţare fără garanţii ipotecare sunt principalele produse vizate, chiar dacă acest lucru se traduce prin sume mai mici obţinute. Studiul comandat de noi arată că pentru majoritatea clienţilor perioada convenabilă de returnare în cazul unei refinanţări este de 3-5 ani", a declarat Dan Grigoriu, director retail la Banca Românească.
Cei mai mulţi respondenţi au declarat că în cazul unei refinanţări ar avea nevoie de o sumă cuprinsă între 1.000 şi 10.000 lei (42,67%) peste valoarea cumulată a creditelor refinanţate, 18,73% au indicat 10.000-20.000 de lei, 8,97% consideră că o sumă cuprinsă între 30.000 şi 40.000 lei ar fi cea potrivită, iar 7,45% declară că ar avea nevoie sub 1.000 de lei. La sondajul realizat online în perioada 1-30 septembrie au participat 8.600 de respondenţi. Dintre cei care au contractat un credit în ultimii ani, o treime l-au folosit pentru o investiţie în renovarea casei sau pentru achiziţia de mobilier (32,5%), în timp ce un sfert pentru a-şi cumpăra obiecte de valoare precum electronicele sau electrocasnicele. 18% dintre respondenţii care deţin un credit l-au contractat pentru a-şi acoperi cheltuielile curente. Majoritatea (93%) l-au luat de la o bancă şi doar 7% de la o instituţie financiară nebancară, iar principalele criterii luate în calcul în alegerea creditului de consum au fost costul (32,9%), rapiditatea de acordare (22,56%), suma maximă accesibilă (20,98%) şi banca sau instituţia finanţatoare (19,94%). În decizia de refinanţare a creditului cel mai mult cântăreşte criteriul costurilor mici (55,19%), urmat de suma suplimentară primită (13,44%). 12,14 % din respondenţi ar rămâne fideli aceleiaşi bănci de la care au şi creditul, iar pentru unu din 10 respondenţi cele mai importante beneficiile ataşate refinanţării ar fi bonusurile, conturile curente cu costuri zero. Rapiditatea de acordare a refinanţării şi documente puţine de completat au fost considerate principal criteriu doar de 6,18%.
Citeste mai mult
Ascunde
31 Octombrie 2012
articol pe moneycenter.ro
Romanii se gandesc sa isi refinanteze creditele de nevoi personale
Potrivit unui studiu iVox, comandat de Banca Romaneasca, 42% dintre romani platesc in prezent rate la un credit de nevoi personale, iar o treime din acestia si-au refinantat deja creditul initial.
Dintre cei care nu au apelat inca la refinantare, 20% iau in considerare aceasta varianta in perioada urmatoare, procent care creste la 30% din numarul romanilor care au in derulare un credit de consum, daca ar avea nevoie urgenta de o suma suplimentara de bani.
Cei care ar apela la refinantare considera ca principalele avantaje ale acestuia il reprezinta costurile mai mici, dobanzile mai avantajoase fata de momentul acordarii imprumutului, cel mai important criteriu in alegerea unui credit de refinantare ramane insa costul acestuia.
In cazul refinantarii, peste 42% au declarat ca ar avea nevoie de o suma suplimentara cuprinsa intre 1.000 lei si 10.000 lei, 18.73% ar avea de o suma de pana la 20.000 lei, 8.97% de o suma cuprinsa intre 30.000 si 40.000 lei, in timp ce 7.45% se multumesc cu o suma suplimentara mai mica de 1000 lei.
Cei care au luat un credit in ultimii ani l-au folosit pentru o investitie in renovarea casei sau achizitia de mobilier (32.5%), achizitie de electronice si electrocasnice (24.98%), iar 18% pentru acoperirea cheltuielilor curente.
Dintre romanii care nu au in derulare un credit de consum, 53% se gandesc sa apeleze la banca pentru accesarea unui credit in perioada urmatoare. Dintre acestia, 64.86% iau in calcul accesarea unui credit de consum in urmatorul an. Majoritatea celor care nu au credite ar prefera sa acceseze un imprumut fara garantii, chiar daca presupune o suma mai mica, in defavoarea unui credit ipotecar de consum.
Sondajul a reliefat ca peste 50% dintre romani decid sa se imprumute in functie de costurile imprumutului, preferand creditul care are costurile cele mai mici, doar 17% se uita si la avantajele atasate imprumutului.
Citeste mai mult
Ascunde
31 Octombrie 2012
articol pe bankingnews.ro
CATI ROMANI SE GANDESC LA REFINANTAREA CREDITELOR DE CONSUM
Aproximativ 42% dintre romani platesc in prezent rate la un credit de consum, iar dintre acestia o treime si-au refinantat deja creditul initial. si dintre cei care nu au luat pana acum aceasta decizie multi iau in calcul solutia refinantarii. 1 din 5 romani care au in prezent un credit de consum se gandeste la refinantarea acestuia in perioada urmatoare, iar peste 30% spun ca daca ar avea nevoie urgent de o suma suplimentara de bani ar apela la aceasta varianta, arata un studiu iVox, comandat de Banca Romaneasca.
Principalele avantaje ale refinantarii unui imprumut bancar sunt costurile mai mici si accesul la dobanzi mai avantajoase decat in momentul in care a fost contractat creditul, cred aproximativ 45% din respondenti, iar cel mai important criteriu care ar conta in cazul alegerii unui credit de refinantare ar fi costul (peste 55%).
„Refinantarea unui credit de consum a devenit o solutie pentru multi romani care doresc sa-si reduca efortul de rambursare la creditele deja contractate si care au nevoie si de o suma suplimentara de bani. Creditele de refinantare fara garantii ipotecare sunt principalele produse vizate, chiar daca acest lucru se traduce prin sume mai mici obtinute. Studiul comandat de noi arata ca, pentru majoritatea clientilor, perioada convenabila de returnare in cazul unei refinantari este de 3-5 ani“, a declarat Dan Grigoriu, Director Retail Banca Romaneasca.
Cei mai multi respondenti au declarat ca in cazul unei refinantari ar avea nevoie de o suma cuprinsa intre 1.000 si 10.000 lei (42,67%) peste valoarea cumulata a creditelor refinantate, 18,73% au indicat o suma intre 10.000 si 20.000 de lei, 8,97% considera ca o suma cuprinsa intre 30.000 si 40.000 lei ar fi cea potrivita, iar 7,45% declara ca ar avea nevoie de o suma mai mica de 1.000 de lei. La sondajul realizat online in perioada 1-30 septembrie au participat peste 8.600 de respondenti.
Se intereseaza de oferte la banca
Dintre cei care au contractat un credit in ultimii ani, o treime l-au folosit pentru o investitie in renovarea casei sau pentru achizitia de mobilier (32,5%), in timp ce un sfert (24,98%) pentru a-si cumpara obiecte de valoare precum electronicele sau electrocasnicele. Aproximativ 18% dintre respondentii care detin un credit l-au contractat pentru a-si acoperi cheltuielile curente. Majoritatea (93%) l-au luat de la o banca si doar 7%
de la o institutie financiara nebancara, iar principalele criterii luate in calcul in alegerea creditului de consum au fost costul (32,9%), rapiditatea de acordare (22,56%), suma maxima accesibila (20,98%) si banca sau institutia finantatoare (19,94%).
Pentru 80% dintre respondenti, banca a fost principala sursa de informare atunci cand au decis sa acceseze un credit si doar 9,6% s-au interesat de oferte de credit la cunoscuti si prieteni. Contextul economic i-a facut pe foarte multi romani (38,1%) sa declare ca ar evita orice nou imprumut daca ar avea nevoie de o suma suplimentara de bani, in timp ce 30,63% dintre cei care detin un credit spun ca si-ar refinanta actualul imprumut.
Refinantare fara garantii
Unul din cinci romani care au accesat deja un credit de consum se gandeste la o refinantare a acestuia in perioada urmatoare. 23% dintre respondenti nu sunt hotarati in acest sens, iar 58% sustin ca nu intentioneaza sa-si refinanteze creditul pe care il au. Pentru 83% dintre ei ar fi mai avantajoasa o refinantare fara garantii ipotecare, chiar daca acest lucru insemna sume mai mici, iar 9% ar alege varianta cu garantii.
Dintre cei care doresc sa-si refinanteze creditul pe care il detin, mai bine de doua treimi cred ca vor apela la aceasta varianta in urmatorul an: 27% se gandesc sa apeleze la o refinantare in urmatoarele 6-12 luni, 21% in 3-6 luni si 18,48% pana in trei luni.
Principalele avantaje percepute in ceea ce priveste refinantarea unui credit de consum sunt costurile mai mici si accesul la dobanzi mai avantajoase decat in momentul in care a fost contractat creditul (45%), obtinerea unei sume suplimentare de bani (28%) si o singura rata, platita la un singur ghiseu (28%).
In decizia de refinantare a creditului cel mai mult cantareste criteriul costurilor mici (55.19%), urmat de suma suplimentara primita (13,44%). 12,14 % din respondenti ar ramane oricum fideli aceleiasi banci de la care au si creditul, iar pentru unu din zece respondenti cele mai importante beneficiile atasate refinantarii ar fi bonusurile, conturile curente cu costuri 0 etc.. Rapiditatea de acordare a refinantarii si documente putine de completat au fost considerate principal criteriu doar de 6,18%.
Doua treimi dintre cei care nu au un imprumut vor un credit de consum in urmatorul an
Din categoria persoanelor care nu au inca un credit de consum, mai bine de jumatate (53%) se gandesc la posibilitatea de a apela la banca pentru o finantare. Aproape doua treimi dintre ei (64,86%) iau in calcul accesarea unui credit de consum in urmatorul an. Peste jumatate dintre respondentii care nu au contractat un imprumut pana acum (62%) considera ca in cazul unui credit de consum, ar fi mai avantajoasa varianta cu sume mai mici dar fara a oferi garantii ipotecare.
Principalele criterii ce ar conta in decizia de contractare a unui credit sunt reprezentate de costurile cele mai mici (54,25%), beneficiile atasate creditului – bonusuri, conturi curente cu costuri 0 etc. (17,19%), lipsa garantiilor cerute de banca (13,31%), suma acordata (8,22%), rapiditatea de acordare (4,44%) si documentele putine de completat (2,58%).
Citeste mai mult
Ascunde
31 Octombrie 2012
articol pe romanialibera.ro
Dobânzile la credite în euro au ajuns la minim istoric
Unul din cinci români care au deja un credit de consum se gândeşte la refinanţarea acestuia în perioada următoare, iar peste 30% afirmă că, dacă ar avea nevoie urgent de o sumă suplimentară de bani, ar apela la această variantă, rezultă dintr-un sondaj iVox, comandat de Banca Românească.
Contextul economic i-a făcut pe foarte mulţi români (38,1%) să declare că ar evita orice nou împrumut dacă ar avea nevoie de o sumă suplimentară de bani, în timp ce 30,63% dintre cei care deţin un credit spun că şi-ar refinanţa actualul împrumut. De altfel, refinanţarea este o idee bună dacă luăm în considerare că, în acest moment, costurile împrumuturilor în euro se află un minim istoric. Cei mai mulţi respondenţi (42,67%) susţin că, în cazul unei refinanţări, ar avea nevoie de o sumă cuprinsă între 1.000 şi 10.000 lei peste valoarea cumulată a creditelor refinanţate, iar 18,73% au indicat o sumă între 10.000 şi 20.000 de lei. Principalele avantaje ale refinanţării unui împrumut bancar sunt „costurile mai mici şi accesul la dobânzi mai avantajoase decât în momentul în care a fost contractat creditul', consideră aproximativ 45% din respondenţi, iar cel mai important criteriu la alegerea unui credit de refinanţare este costul (peste 55%). Rapiditatea refinanţării şi documente puţine de completat au fost considerate principalul criteriu doar de 6,18% dintre respondenţi.
Credite fără garanţii
Peste jumătate din respondenţii care nu au contractat un împrumut până acum, respectiv 62%, consideră că mai avantajoasă este varianta cu sume mai mici, dar fără a oferi garanţii ipotecare. Aproximativ 42% din români plătesc în prezent rate la un credit de consum, iar din aceştia o treime şi-au refinanţat deja creditul iniţial.Dintre cei care au contractat un credit în ultimii ani, 32,5% l-au folosit pentru o investiţie în renovarea casei sau pentru achiziţia de mobilier, în timp ce un sfert (24,98%) şi-au cumpărat cu banii respectivi electronice sau electrocasnice. Aproximativ 18% din respondenţii care deţin un credit l-au contractat pentru a-şi acoperi cheltuielile curente. Cei mai mulţi (93%) au apelat la o bancă şi doar 7% la o instituţie financiară nebancară.
Sondajul iVox a fost realizat online în perioada 1-30 septembrie. Au participat peste 8.600 de respondenţi.
Dobânzi mici
Potrivit unui index realizat de analiştii Finzoom, dobânzile la credite de consum în euro se află în acest moment la un minim istoric. Astfel, Dobânda Anuală Efectivă la aceste produse a fost, la nivelul lunii septembrie, cu peste 2,4 puncte mai mică decât în 2010, şi cu 1,43 puncte sub cea din 2011. Costurile au scăzut şi faţă de luna august cu 0,19% ajungând la un minim istoric. Şi creditele în lei sunt mai ieftine faţă de 2010 şi 2011 însă dobânzile nu se află la cea mai mică valoare din ultimii ani. Pe medie, DAE pentru un credit de consum în euro este undeva la 15,20%, în timp ce valoarea minimă a dobânzii efective scade până la 12,62%. În cazul împrumuturilor în lei, cea mai mică dobândă este de 12,74%, în timp ce media pe sistem urcă până la 15,12%.
Citeste mai mult
Ascunde
30 Octombrie 2012
articol pe money.ro
Circa 2/3 dintre românii fără credite vor un împrumut de consum în 2013
Aproape doua treimi dintre persoanele care nu au inca un credit de consum (64,86%) iau in calcul accesarea unuia in urmatorul an, arata un studiu iVox, comandat de Banca Romaneasca.
Peste 50% din respondentii care nu au facut un imprumut pana acum (62%) cred ca in cazul unui credit de consum, ar fi mai avantajoasa varianta cu sume mai mici, dar fara garantii ipotecare.
Principalele criterii in decizia de contractare a unui credit sunt costurile minime (54,25%), beneficiile - bonusuri, conturi curente cu costuri 0 (17,19%), lipsa garantiilor cerute de banca (13,31%), suma acordata (8,22%), rapiditatea de acordare (4,44%) si numarul mic de documente de completat (2,58%).
Citeste mai mult
Ascunde
30 Octombrie 2012
articol pe ehunedoara.ro
Cati romani se vor sa-si refinanteze creditul de consum
Aproximativ 42% dintre romani platesc in prezent rate la un credit de consum, iar dintre acestia o treime si-au refinantat deja creditul initial. Iar dintre cei care nu au luat pana acum aceasta decizie multi iau in calcul solutia refinantarii.
1 din 5 romani care au in prezent un credit de consum se gandeste la refinantarea acestuia in perioada urmatoare, iar peste 30% spun ca daca ar avea nevoie urgent de o suma suplimentara de bani ar apela la aceasta varianta, arata un studiu iVox, comandat de Banca Romaneasca.
Principalele avantaje ale refinantarii unui imprumut bancar sunt costurile mai mici si accesul la dobanzi mai avantajoase decat in momentul in care a fost contractat creditul, cred aproximativ 45% din respondenti, iar cel mai important criteriu care ar conta in cazul alegerii unui credit de refinantare ar fi costul (peste 55%).
„Refinantarea unui credit de consum a devenit o solutie pentru multi romani care doresc sa-si reduca efortul de rambursare la creditele deja contractate si care au nevoie si de o suma suplimentara de bani. Creditele de refinantare fara garantii ipotecare sunt principalele produse vizate, chiar daca acest lucru se traduce prin sume mai mici obtinute. Studiul comandat de noi arata ca, pentru majoritatea clientilor, perioada convenabila de returnare in cazul unei refinantari este de 3-5 ani“, a declarat Dan Grigoriu, director retail Banca Romaneasca.
Cei mai multi respondenti au declarat ca in cazul unei refinantari ar avea nevoie de o suma cuprinsa intre 1.000 si 10.000 lei (42,67%) peste valoarea cumulata a creditelor refinantate, 18,73% au indicat o suma intre 10.000 si
20.000 de lei, 8,97% considera ca o suma cuprinsa intre 30.000 si 40.000 lei ar fi cea potrivita, iar 7,45% declara ca ar avea nevoie de o suma mai mica de 1.000 de lei.
La sondajul realizat online in perioada 1-30 septembrie au participat peste 8.600 de respondenti.
Dintre cei care au contractat un credit in ultimii ani, o treime l-au folosit pentru o investitie in renovarea casei sau pentru achizitia de mobilier (32,5%), in timp ce un sfert (24,98%) pentru a-si cumpara obiecte de valoare precum electronicele sau electrocasnicele. Aproximativ 18% dintre respondentii care detin un credit l-au contractat pentru a-si acoperi cheltuielile curente.
Majoritatea (93%) l-au luat de la o banca si doar 7% de la o institutie financiara nebancara, iar principalele criterii luate in calcul in alegerea creditului de consum au fost costul (32,9%), rapiditatea de acordare (22,56%), suma maxima accesibila (20,98%) si banca sau institutia finantatoare (19,94%).
Pentru 80% dintre respondenti, banca a fost principala sursa de informare atunci cand au decis sa acceseze un credit si doar 9,6% s-au interesat de oferte de credit la cunoscuti si prieteni. Contextul economic i-a facut pe foarte multi romani (38,1%) sa declare ca ar evita orice nou imprumut daca ar avea nevoie de o suma suplimentara de bani, in timp ce 30,63% dintre cei care detin un credit spun ca si-ar refinanta actualul imprumut.
Unul din cinci romani care au accesat deja un credit de consum se gandeste la o refinantare a acestuia in perioada urmatoare. 23% dintre respondenti nu sunt hotarati in acest sens, iar 58% sustin ca nu intentioneaza sa-si refinanteze creditul pe care il au. Pentru 83% dintre ei ar fi mai avantajoasa o refinantare fara garantii ipotecare, chiar daca acest lucru insemna sume mai mici, iar 9% ar alege varianta cu garantii.
Dintre cei care doresc sa-si refinanteze creditul pe care il detin, mai bine de doua treimi cred ca vor apela la aceasta varianta in urmatorul an: 27% se gandesc sa apeleze la o refinantare in urmatoarele 6-12 luni, 21% in 3-6 luni si 18,48% pana in trei luni.
Principalele avantaje percepute in ceea ce priveste refinantarea unui credit de consum sunt costurile mai mici si accesul la dobanzi mai avantajoase decat in momentul in care a fost contractat creditul(45%), obtinerea unei sume suplimentare de bani (28%) si o singura rata, platita la un singur ghiseu (28%).
In decizia de refinantare a creditului cel mai mult cantareste criteriul costurilor mici (55.19%), urmat de suma suplimentara primita (13,44%). 12,14 % din respondenti ar ramane oricum fideli aceleiasi banci de la care au si creditul, iar pentru unu din zece respondenti cele mai importante beneficiile atasate refinantarii ar fi bonusurile, conturile curente cu costuri 0 etc.. Rapiditatea de acordare a refinantarii si documente putine de completat au fost considerate principal criteriu doar de 6,18%.
Doua treimi dintre cei care nu au un imprumut vor un credit de consum in urmatorul an.Din categoria persoanelor care nu au inca un credit de consum, mai bine de jumatate (53%) se gandesc la posibilitatea de a apela la banca pentru o finantare. Aproape doua treimi dintre ei (64,86%) iau in calcul accesarea unui credit de consum in urmatorul an. Peste jumatate dintre respondentii care nu au contractat un imprumut pana acum (62%) considera ca in cazul unui credit de consum, ar fi mai avantajoasa varianta cu sume mai mici dar fara a oferi garantii ipotecare.
Principalele criterii ce ar conta in decizia de contractare a unui credit sunt reprezentate de costurile cele mai mici (54,25%), beneficiile atasate creditului - bonusuri, conturi curente cu costuri 0 etc. (17,19%), lipsa garantiilor cerute de banca (13,31%), suma acordata (8,22%), rapiditatea de acordare (4,44%) si documentele putine de completat (2,58%).
Cu un capital social de peste 700 milioane lei si o retea nationala de sucursale in majoritatea oraselor importante ale tarii, Banca Romaneasca are 20 ani de activitate pe piata bancara din Romania.
In octombrie 2003, cel mai mare grup financiar din sud-estul Europei, National Bank of Greece (NBG), a cumparat pachetul majoritar de la Banca Romaneasca, detinand in prezent 99,279% din capitalul social al acesteia
Citeste mai mult
Ascunde
30 Octombrie 2012
articol pe wall-street.ro
Goana dupa consum: romanii fara credite vor un imprumut
Aproape doua treimi dintre persoanele care nu au inca un credit de consum (64,86%) iau in calcul accesarea unuia in urmatorul an, arata un studiu iVox, comandat de Banca Romaneasca.
[More]
Peste jumatate dintre respondentii care nu au contractat un imprumut pana acum (62%) considera ca in cazul unui credit de consum, ar fi mai avantajoasa varianta cu sume mai mici dar fara a oferi garantii ipotecare.
Principalele criterii ce ar conta in decizia de contractare a unui credit sunt reprezentate de costurile cele mai mici (54,25%), beneficiile atasate creditului - bonusuri, conturi curente cu costuri 0 etc. (17,19%), lipsa garantiilor cerute de banca (13,31%), suma acordata (8,22%), rapiditatea de acordare (4,44%) si documentele putine de completat (2,58%).
Totodata, 1 din 5 romani care au in prezent un credit de consum se gandeste la refinantarea acestuia in perioada urmatoare, iar peste 30% spun ca daca ar avea nevoie urgent de o suma suplimentara de bani ar apela la aceasta varianta.
Principalele avantaje ale refinantarii unui imprumut bancar sunt costurile mai mici si accesul la dobanzi mai avantajoase decat in momentul in care a fost contractat creditul, cred aproximativ 45% din respondenti, iar cel mai important criteriu care ar conta in cazul alegerii unui credit de refinantare ar fi costul (peste 55%).
e doua treimi dintre persoanele care nu au inca un credit de consum (64,86%) iau in calcul accesarea unuia in urmatorul an, arata un studiu iVox, comandat de Banca Romaneasca.
[More]
Peste jumatate dintre respondentii care nu au contractat un imprumut pana acum (62%) considera ca in cazul unui credit de consum, ar fi mai avantajoasa varianta cu sume mai mici dar fara a oferi garantii ipotecare.
Principalele criterii ce ar conta in decizia de contractare a unui credit sunt reprezentate de costurile cele mai mici (54,25%), beneficiile atasate creditului - bonusuri, conturi curente cu costuri 0 etc. (17,19%), lipsa garantiilor cerute de banca (13,31%), suma acordata (8,22%), rapiditatea de acordare (4,44%) si documentele putine de completat (2,58%).
Totodata, 1 din 5 romani care au in prezent un credit de consum se gandeste la refinantarea acestuia in perioada urmatoare, iar peste 30% spun ca daca ar avea nevoie urgent de o suma suplimentara de bani ar apela la aceasta varianta.
Principalele avantaje ale refinantarii unui imprumut bancar sunt costurile mai mici si accesul la dobanzi mai avantajoase decat in momentul in care a fost contractat creditul, cred aproximativ 45% din respondenti, iar cel mai important criteriu care ar conta in cazul alegerii unui credit de refinantare ar fi costul (peste 55%).
Citeste mai mult
Ascunde
30 Octombrie 2012
articol pe dailybusiness.ro
Cati romani vor sa-si refinanteze creditul de consum
Aproximativ 42% dintre romani platesc in prezent rate la un credit de consum, iar dintre acestia o treime si-au refinantat deja creditul initial. Iar dintre cei care nu au luat pana acum aceasta decizie multi iau in calcul solutia refinantarii.
1 din 5 romani care au in prezent un credit de consum se gandeste la refinantarea acestuia in perioada urmatoare, iar peste 30% spun ca daca ar avea nevoie urgent de o suma suplimentara de bani ar apela la aceasta varianta, arata un studiu iVox, comandat de Banca Romaneasca.
Principalele avantaje ale refinantarii unui imprumut bancar sunt costurile mai mici si accesul la dobanzi mai avantajoase decat in momentul in care a fost contractat creditul, cred aproximativ 45% din respondenti, iar cel mai important criteriu care ar conta in cazul alegerii unui credit de refinantare ar fi costul (peste 55%).
„Refinantarea unui credit de consum a devenit o solutie pentru multi romani care doresc sa-si reduca efortul de rambursare la creditele deja contractate si care au nevoie si de o suma suplimentara de bani. Creditele de refinantare fara garantii ipotecare sunt principalele produse vizate, chiar daca acest lucru se traduce prin sume mai mici obtinute. Studiul comandat de noi arata ca, pentru majoritatea clientilor, perioada convenabila de returnare in cazul unei refinantari este de 3-5 ani“, a declarat Dan Grigoriu, director retail Banca Romaneasca.
Cei mai multi respondenti au declarat ca in cazul unei refinantari ar avea nevoie de o suma cuprinsa intre 1.000 si 10.000 lei (42,67%) peste valoarea cumulata a creditelor refinantate, 18,73% au indicat o suma intre 10.000 si 20.000 de lei, 8,97% considera ca o suma cuprinsa intre 30.000 si 40.000 lei ar fi cea potrivita, iar 7,45% declara ca ar avea nevoie de o suma mai mica de 1.000 de lei.
La sondajul realizat online in perioada 1-30 septembrie au participat peste 8.600 de respondenti.
Dintre cei care au contractat un credit in ultimii ani, o treime l-au folosit pentru o investitie in renovarea casei sau pentru achizitia de mobilier (32,5%), in timp ce un sfert (24,98%) pentru a-si cumpara obiecte de valoare precum electronicele sau electrocasnicele. Aproximativ 18% dintre respondentii care detin un credit l-au contractat pentru a-si acoperi cheltuielile curente.
Majoritatea (93%) l-au luat de la o banca si doar 7% de la o institutie financiara nebancara, iar principalele criterii luate in calcul in alegerea creditului de consum au fost costul (32,9%), rapiditatea de acordare (22,56%), suma maxima accesibila (20,98%) si banca sau institutia finantatoare (19,94%).
Pentru 80% dintre respondenti, banca a fost principala sursa de informare atunci cand au decis sa acceseze un credit si doar 9,6% s-au interesat de oferte de credit la cunoscuti si prieteni. Contextul economic i-a facut pe foarte multi romani (38,1%) sa declare ca ar evita orice nou imprumut daca ar avea nevoie de o suma suplimentara de bani, in timp ce 30,63% dintre cei care detin un credit spun ca si-ar refinanta actualul imprumut.
Unul din cinci romani care au accesat deja un credit de consum se gandeste la o refinantare a acestuia in perioada urmatoare. 23% dintre respondenti nu sunt hotarati in acest sens, iar 58% sustin ca nu intentioneaza sa-si refinanteze creditul pe care il au. Pentru 83% dintre ei ar fi mai avantajoasa o refinantare fara garantii ipotecare, chiar daca acest lucru insemna sume mai mici, iar 9% ar alege varianta cu garantii.
Dintre cei care doresc sa-si refinanteze creditul pe care il detin, mai bine de doua treimi cred ca vor apela la aceasta varianta in urmatorul an: 27% se gandesc sa apeleze la o refinantare in urmatoarele 6-12 luni, 21% in 3-6 luni si 18,48% pana in trei luni.
Principalele avantaje percepute in ceea ce priveste refinantarea unui credit de consum sunt costurile mai mici si accesul la dobanzi mai avantajoase decat in momentul in care a fost contractat creditul(45%), obtinerea unei sume suplimentare de bani (28%) si o singura rata, platita la un singur ghiseu (28%).
In decizia de refinantare a creditului cel mai mult cantareste criteriul costurilor mici (55.19%), urmat de suma suplimentara primita (13,44%). 12,14 % din respondenti ar ramane oricum fideli aceleiasi banci de la care au si creditul, iar pentru unu din zece respondenti cele mai importante beneficiile atasate refinantarii ar fi bonusurile, conturile curente cu costuri 0 etc.. Rapiditatea de acordare a refinantarii si documente putine de completat au fost considerate principal criteriu doar de 6,18%.
Doua treimi dintre cei care nu au un imprumut vor un credit de consum in urmatorul an
Din categoria persoanelor care nu au inca un credit de consum, mai bine de jumatate (53%) se gandesc la posibilitatea de a apela la banca pentru o finantare. Aproape doua treimi dintre ei (64,86%) iau in calcul accesarea unui credit de consum in urmatorul an.
Peste jumatate dintre respondentii care nu au contractat un imprumut pana acum (62%) considera ca in cazul unui credit de consum, ar fi mai avantajoasa varianta cu sume mai mici dar fara a oferi garantii ipotecare.
Principalele criterii ce ar conta in decizia de contractare a unui credit sunt reprezentate de costurile cele mai mici (54,25%), beneficiile atasate creditului - bonusuri, conturi curente cu costuri 0 etc. (17,19%), lipsa garantiilor cerute de banca (13,31%), suma acordata (8,22%), rapiditatea de acordare (4,44%) si documentele putine de completat (2,58%).
Cu un capital social de peste 700 milioane lei si o retea nationala de sucursale in majoritatea oraselor importante ale tarii, Banca Romaneasca are 20 ani de activitate pe piata bancara din Romania.
In octombrie 2003, cel mai mare grup financiar din sud-estul Europei, National Bank of Greece (NBG), a cumparat pachetul majoritar de la Banca Romaneasca, detinand in prezent 99,279% din capitalul social al acesteia.
Citeste mai mult
Ascunde