10 Noiembrie 2014
articol pe jurnalul.ro
Nefericirea şi stresul ucid performanţa în muncă
Trei sferturi dintre români se declară stresaţi şi suprasolicitaţi din cauza locului de muncă, iar aproape 80% dintre aceştia acuză simptome cauzate de aceste stări, precum oboseală excesivă şi îndelungată, probleme cu somnul şi migrene.
Jumătate dintre manageri îşi petrec la birou până la 10 ore pe zi, zilnic, iar dintre aceştia, 90% spun că-şi iau de lucru şi acasă, cel puţin o dată pe săptămână. Specialiştii în resurse umane consideră că această stare de lucruri nu este benefică pe termen lung, pentru că oamenii care muncesc prea mult sunt mai nefericiţi şi implicit mai puţin performanţi.
Aceste concluzii se desprind din două studii date ieri publicităţii care analizează goana după succesul profesional, dorinţa de realizare şi atmosfera de stres creată de criza economică ce a lovit serios în locurile de muncă din companii.
Cele mai stresante profesii
Cele mai solicitante meserii, potrivit unui studiu realizat de Ivox pentru Secom, sunt: medic, pilot, pompier şi profesor. "Când se referă la propriile profesii, 75% dintre români se declară stresaţi şi suprasolicitaţi din cauza locului de muncă, în timp ce 10% indică un nivel intens al stărilor de stres şi suprasolicitare. Dintre aceştia, majoritatea au meserii precum profesor sau educator şi angajat în domeniul IT sau programator", se arată într-un comunicat de presă. Aproape 80% dintre persoanele suprasolicitate la locul de muncă prezintă simptome ale afecţiunilor cauzate de stres, majoritatea acuzând oboseală excesivă şi îndelungată (85% persoane), probleme cu somnul sau migrene (65%).
Totodată, 6 din 10 angajaţi consideră că stresul şi suprasolicitarea sunt consecinţe ale orelor de lucru din afara programului, inclusiv în weekend, ale lipsei de energie, ale proiectelor mari la care lucrează şi ale interacţiunii cu persoane dificile. Doar 2 din 10 români consideră că timpul disponibil pentru activităţile de la serviciu este suficient.
în acelaşi timp, peste 50% dintre angajaţii români declară că se simt obosiţi sau epuizaţi din cauza locului de muncă. Cele mai afectate sunt femeile - 54,5%.
Şefii muncesc peste program
Situaţia nu stă mai bine nici în cazul şefilor. Jumătate dintre manageri îşi petrec la birou până la 10 ore pe zi, zilnic, iar dintre aceştia, 90% spun că-şi iau de lucru şi acasă, cel puţin o dată pe săptămână, se arată într-un sondaj realizat de Dynamic HR, companie de training şi consultanţă în domeniul resurselor umane. “Când şapte din zece manageri spun că muncesc şi în weekend cel puţin o dată pe lună, când şase din zece spun că nu menţin sau nu ştiu dacă menţin un echilibru între viaţa profesională şi cea privată, probabil că putem spune că avem o situaţie demnă de atenţie. Pentru ei, conceptul de echilibru între cele două ipostaze, profesional şi privat, rămâne încă de descoperit sau de implementat”, consideră Simona Nicolaescu, business owner Dynamic HR.
Departamentele de resurse umane şi liderii de bussiness au realizat că un personal fericit este mai performant şi că uneori, este recomandat să te asiguri, ca lider de organizaţie, că munca nu prevalează asupra timpului liber.
“Românii s-au obişnuit cu un mediu de lucru hiperconcurenţial, dar această stare de lucruri nu este benefică pe termen lung. Nenumărate studii internaţionale au demonstrat că oamenii fericiţi sunt mai performanţi, iar fericirea la locul de muncă înseamnă şi relaxare, şi loc şi timp pentru viaţa personală”, spune Nicolaescu.
Oboseală cronică vs salarii mari
Sondajul a relevat că 30% dintre respondenţi dau “destul de des” prioritate muncii în detrimentul timpului petrecut cu familia sau prietenii. Alţi 40% fac aceasta “uneori”. “Aţi spune că merită, din moment ce sunt plătiţi cu salarii mult peste cel mediu, că beneficiază de pachete financiare etc, însă la un moment dat ‘se ard’ şi pur şi simplu nu mai dau randament sau pleacă şi-şi deschid afaceri antreprenoriale. Aceştia sunt cei mai valoroşi angajaţi pierduţi de companii doar din cauză că nu au reuşit să le impună un echilibru între muncă şi relaxare”, explică Simona Nicolaescu.
Suprasolicitarea şi stilul de viaţă stresant pot avea implicaţii asupra sănătăţii, una dintre cele mai grave consecinţe fiind sindromul de oboseală cronică, se arată în studiul Ivox. Afecţiunea este caracterizată prin oboseală intensă, dificultăţi de concentrare, tulburări de memorie, dureri musculare, articulare şi gastrointestinale, insomnie, migrene, depresie, alergii, tulburări hormonale, cadriovasculare, deficite imunitare, manifestări care persistă mai multe luni.
Citeste mai mult
Ascunde
16 Iulie 2013
articol pe dailybusiness.ro
Bacalaureat 2013, cel mai dezbatut subiect la inceput de vara in online-ul romanesc
Cel mai discutat subiect din mass-media online din Romania in perioada 1 iunie – 12 iulie 2013 a fost bacalaureatul, conform unei analize de monitorizare realizata de MediaIQ.
Despre bacalaureat 2013 – in cifre
Subiectul bacalaureatului de anul acesta a beneficiat de cea mai mare expunere in mass-media online in perioada 1 iunie – 12 iulie 2013. Ziua de varf in care subiectul a avut cel mai ridicat coverage media a fost 8 iulie 2013, data corespunzatoare afisarii primelor rezultate ale examenului. In aceasta zi, au fost publicate 1.850 de articole online avand ca subiect central bacalaureatul.
In topul publicatiilor online care au scris cele mai multe articole despre bacalaureat anul acesta, pe primul loc se afla realitatea.net. Evz.ro, romanialibera.ro, b1.ro, antena3.ro si gandul.info sunt celelalte site-uri care au dezbatut cel mai mult subiectul bacalaureatului in perioada mai sus mentionata.
Bacalaureatul de anul acesta a fost un hot-issue si pentru social media, inregistrand un numar de 803 mentionari pe paginile de Facebook, conturile de Twitter, bloguri, forumuri si in comentariile articolelor.
In ceea ce priveste sub-temele de discutie generate in jurul bacalaureatului de anul acesta, cele mai vizibile in mass-media online au fost: subiectele date la BAC (2.674 articole), scandalul de la Liceul Bolintineanu (3.208 articole), greselile gramaticale ale ministrului Remus Pricopie (219 articole) si rata de promovabilitate de la bacalaureat (1.718 articole).
Bacalaureat 2013 vs. Bacalaureat 2012
Comparand datele obtinute anul acesta cu datele corespunzatoare perioadei similare de anul trecut, in 2013 s-a discutat mai putin pe tema bacalaureatului – 12.260 de aparitii online fata de 13.569 de aparitii anul trecut.
Cele mai numeroase articole online pe tema bacalaureatului 2012 au aparut tot pe data de 8 iulie, insa numarul lor a fost mai mic in comparatie cu numarul aparitiilor din 8 iulie 2013: 1.750 (anul trecut) versus 1.850 (anul acesta).
In ceea ce priveste tonul articolelor analizate, atat in 2012, cat si in 2013, acesta este preponderent negativ. In 2013, insa, articolele negative le depasesc cu cateva procente pe cele similare din 2012.
Bacalaureat 2013 vs. alte subiecte ale perioadei
Examenul de bacalaureat de anul acesta s-a clasat pe primul loc in topul celor mai discutate subiecte in mass-media online romanesti, depasind ca expunere alte subiecte precum: condamnarea lui Cristian Cioaca (1.183 aparitii), moartea lui Radu Vasile (3.761 aparitii), protestele din Egipt (483 de aparitii) si ziua Statelor Unite ale Americii (1.687 aparitii).
Monitorizarea a fost realizata pe un esantion de 1.500 de surse cu acoperire nationala si locala (cotidiane nationale si locale, periodice nationale si locale, site-uri de televiziuni & radiouri); peste 50.000 de bloguri cu trafic foarte mare si comentariile scrise la fiecare articol; 10.000 de pagini de Facebook si comentariile scrise la fiecare intrare; 40.000 de conturi de Twitter si peste 50 de forumuri.
Dintre absolventii clasei a XII-a, in prima sesiune de bacalaureat au promovat examenul 99.056 (56,4%). Pentru filiera teoretica, procentul de promovare a fost de 83,62%, pentru filiera vocationala - 72,96%, iar pentru filiera tehnologica – 37,32%.
In prima sesiune a bacalaureatului s-au inscris 188.842 de candidati si s-au prezentat 175.513. Dintre acestia, 320 de participanti au fost eliminati pentru frauda sau tentativa de frauda.
Potrivit calendarului examenului de bacalaureat 2013, a doua sesiune va avea loc in perioada august-septembrie, inscrierile fiind programate din 15 pana in 19 iulie.
Citeste mai mult
Ascunde
15 Iulie 2013
articol pe moneystreet.ro
Tinerii de 18 ani cumpara mai putine branduri romanesti decat generatiile anterioare
Tinerii care au 18 ani cumpara branduri alimentare romanesti in proportie semnificativ mai mica decat cei din generatiile anterioare (31,8% fata de 56,2%), iar aproape jumatate dintre ei declara ca le este indiferent ce fel de branduri cumpara, conform unui studiu realizat de Rogalski Damaschin Public Relations pe platforma iVox.ro.
In jur de 56% dintre cei care au absolvit liceul anul acesta nu si-ar face cumparaturile zilnice online si sunt mari amatori de promotii, 91,07% dintre ei declarand ca isi schimba decizia de cumparare in fata raftului datorita unei reduceri la un anumit produs.
Pe de alta parte, „Generatia BAC 2013" are un sentiment de mandrie privind apartenenta europeana intr-o masura mai mare decat generatiile anterioare (77% fata de 69,1%).
Citeste mai mult
Ascunde
13 Iulie 2013
articol pe wall-street.ro
Studiu: Tinerii de 18 ani cumpara mai putine branduri romanesti decat generatiile anterioare
Tinerii care au 18 ani cumpara branduri alimentare romanesti in proportie semnificativ mai mica decat cei din generatiile anterioare (31,8% fata de 56,2%), iar aproape jumatate dintre ei declara ca le este indiferent ce fel de branduri cumpara, conform unui studiu realizat de Rogalski Damaschin Public Relations pe platforma iVox.ro.
Conecteaza-te prin Facebook Afla ce e nou pe Wall-Street impreuna cu prietenii tai!
Vei putea intra in contul tau cu un singur click, iar tu vei putea afla mai multe despre ceea ce citesc prietenii tai pe Wall-Street.
Studiu: Tinerii de 18 ani cumpara mai putine branduri romanesti decat generatiile anterioare
13 Jul 2013 Recomanda
Studiu: Tinerii de 18 ani cumpara mai putine branduri romanesti decat generatiile anterioare Sursa foto: http://www.romautentic.ro/despre-rom/istoria-rom/
Tinerii care au 18 ani cumpara branduri alimentare romanesti in proportie semnificativ mai mica decat cei din generatiile anterioare (31,8% fata de 56,2%), iar aproape jumatate dintre ei declara ca le este indiferent ce fel de branduri cumpara, conform unui studiu realizat de Rogalski Damaschin Public Relations pe platforma iVox.ro.
pub Complex Rezidential de Top > Facilitati si Avantaje multiple! Incepand cu 29.900€
Pentru studiul Generatia BAC 2013 au raspuns peste 2.000 de tineri cu varsta de 18 ani.
In jur de 56% dintre cei care au absolvit liceul anul acesta nu si-ar face cumparaturile zilnice online si sunt mari amatori de promotii, 91,07% dintre ei declarand ca isi schimba decizia de cumparare in fata raftului datorita unei reduceri la un anumit produs.
Pe de alta parte, „Generatia BAC 2013” are un sentiment de mandrie privind apartenenta europeana intr-o masura mai mare decat generatiile anterioare (77% fata de 69,1%).
In acelasi timp, considera ca stilul lor de viata este mai bun decat al majoritatii oamenilor pe care ii cunosc (61,02%), cu o treime mai mult decat respondentii din generatiile anterioare (42,6%).
Tinerii care au 18 ani declara ca practica cel putin 30 de minute de miscare in fiecare zi, in proportie semnificativ mai mare decat generatiile anterioare (45,5% fata de 26%).
De asemenea, ei considera intr-o masura mai mare decat generatiile anterioare ca lumea showbizului ne influenteaza perceptia asupra frumusetii (58,8% fata de 41% in cazul respondentilor cu varsta mai mare decat ei).
Citeste mai mult
Ascunde
12 Iulie 2013
articol pe gandul.info
Rezultate contestaţii Bac 2013 Edu.ro. Rezultatele finale după contestaţii sunt afişate pe portalul Edu.ro. Situaţia pe judeţe
Rezultate contestaţii Bac 2013. Edu.ro a publicat rezultatele finale ale candidaţilor care au susţinut examenul de Bacalaureat 2013. Mediile au fost afişate vineri, după ora 17.30 pe Edu.ro.
Promovabilitatea la bacalaureat la nivel naţional a crescut cu un procent, la 56,4%, după rezultate contestaţii Bac 2013, 63,1 la sută dintre absolvenţii promoţiei 2012 - 2013 şi 31,7 la sută dintre absolvenţii promoţiilor anterioare promovând examenul, informează Ministerul Educaţiei.
Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN) a centralizat, vineri, 12 iulie, datele privind promovarea examenului naţional de bacalaureat, sesiunea iunie - iulie 2013, după soluţionarea contestaţiilor.
La nivel naţional, 99.056 (56,4 la sută) dintre absolvenţii clasei a XII-a au promovat examenul. Dintre aceştia, au obţinut medii de trecere 63,1 la sută respectiv 87.197 de candidaţi din promoţia 2012 - 2013, şi 31,7 la sută, respectiv 11.859, din promoţiile anterioare.
Pentru filiera teoretică, procentul de promovare este de 83,62 la sută, pentru filiera vocaţională - 72,96 la sută, iar pentru filiera tehnologică - 37,32 la sută.
În sesiunea iunie - iulie a bacalaureatului 2013 s-au înscris 188.842 de candidaţi şi s-au prezentat 175.513. Dintre aceştia, 320 de participanţi au fost eliminaţi pentru fraudă sau tentativă de fraudă.
Rezultate contestaţii bac 2013 Update Promovabilitatea la bacalaureat în judeţul Bistriţa-Năsăud a crescut cu 1,92 puncte procentuale în urma contestaţiilor, de la 58,31 la sută la 60,23 la sută, iar 48 de candidaţi care fuseseră declaraţi respinşi au promovat după ce lucrările le-au fost recorectate.
În judeţul Mureş, rata de promovare a crescut de la 54,69 la sută la 55,61 la sută, iar 45 de candidaţi care fuseseră declaraţi respinşi au promovat, după ce lucrările le-au fost recorectate. Totodată, promovabilitatea la examenul de bacalaureat a crescut cu peste un punct procentual, în judeţul Timiş, de la 54,41 la sută la 55,56 la sută, după rezolvarea contestaţiilor, iar 60 de candidaţi care fuseseră declaraţi respinşi au promovat.
Procentul de promovare poate varia în funcţie de rezultatele la contestaţii. Din datele centralizate de gândul, judeţ cu judeţ, reiese că în total au fost depuse 44.235 de cereri de recorectare la toate cele trei probe scrise de la Bac 2013. Totuşi, în 2013, numărul de contestaţii este mai mic decât cel din 2012, când au fost depuse 53.700 de cereri de recorectare.
Datele centralizate de inspectorate arată că cele mai multe cereri de recorectare au fost depuse în Bucureşti - 5.903, Constanţa - 2.159 şi Argeş -1.587. La polul opus se situează judeţele Sălaj -309, Tulcea -326 şi Caraş-Severin.
Rezultate contestaţii Bac 2013 Edu.ro Rezultatele de la Bac 2013 arată că un număr 175.498 de elevi prezenţi la Bac 2013 au obţinut medii peste 6 şi, deci, au promovat Bac-ul. Chiar dacă la examen s-au înscris 188.842 de elevi, 13.344 nu s-au prezentat.
Pe categorii de medii, rezultatele de la Bac 2013 arată că la filiera tehnologică 7.377 de elevi au obţinut intervalul 6-6.49, 5.962 de candidaţi au luat medii între 6.5 şi 6.99, 4.783 de elevi au luat medii între 7 şi 7.49, 3.733 au luat medii între 7,5 şi 7,99, 2.973 au medii între 8 şi 8.49, 2.111 de elevi au primit medii între 8.5 şi 8.99, 1.312 au primit medii între 9 şi 9.49 , iar 387 au primit medii între 9.5 şi 9.99, în timp ce 4 au luat 10 pe linie.
Rezultate contestaţii Bac 2013 Edu.ro La filiera vocaţională, 1.260 de candidaţi au medii cuprinse între 6 şi 6,49, 1.212 au luat între 6.5 şi 6.99, 1.133 au obţinut între 7 şi 7.49, 1.105 cu luat medii cuprinse între 7,5 şi 7,99, 1.020 de candidaţi au obţinut medii între 8 şi 8,49, 933 de absolvenţi au obţinut 8.5 şi 8.99, 780 de elvi au luat între 9 şi 9,49, iar 4 absolvenţi au obţinut media 10. În 56 de licee din ţară niciun elev nu a promovat Bac 2013.
Rezultate contestaţii Bac 2013 Edu.ro La filiera teoretică, 5.931 de candidaţi au luat medii intre 6 şi 6.49, 6.791 de absolvenţi au obţinut medii între 6.5 şi 6.99, 7.749 de elevi au luat între 7 şi 7,99, 8.558 au luat între 7.5 şi 7.99, 9.162 au luat între 8 şi 8.49, 9.403 au luat între 8.5 şi 8.99, 8.529 au obţinut între 9 şi 9.49, iar 4.498 au obţinut între 9.5 şi 9.99, în timp ce 114 elevi au luat media 10.
Datele furnizate de Ministerul Educaţiei pe Edu.ro arată că există 20 de licee unde rata de promovare este de 100%, dar există şi alte 56 de licee unde rata de promovare este zero.
Examenul de Bac 2013 a început pe 1 iulie cu un scandal la Liceul Dimitrie Bolintineanu din Capitală, unde elevii ar fi strâns bani pentru a primi rezolvarea subiectelor de la examen. Conform mediilor afişate pe EDU.RO., înainte de contestaţii, 45,06% dintre elevii de la ”Dimitrie Bolintineanu" din Capitală, liceul implicat în scandalul mitei de la Bacalaureat, au promovat examenul de Bac 2013. Aceeaşi sursă arată că dintr-un total de 233 de elevi prezenţi la examen, incluzându-i şi pe cei din promoţiile anterioare, numai 105 au obţinut medii de cel puţin 6 la Bac 2013. 25 de elevi nu s-au prezentat, iar 7 elevi au fost eliminaţi din examen.
Cea mai mare medie obţinută la examen este de 9.13, iar cea mai mică este de 6.03. Comparativ cu anii trecuţi, rata de promovare a scăzut la aproape jumătate. Dacă înainte de instalarea camerelor procentul era de 95-96 % din totalul elevilor, după 2011 procentul elevilor care au promovat a scăzut la 50%. În 2012, 55,81% dintre elevi au fost admişi, iar în 2011 56,18% dintre candidaţi au trecut cu bine de examen.
Rezultate contestaţii Bac 2013 Edu.ro Tinerii care au susţinut examenul Bac 2013 sunt dependenţi de Facebook, ar evita competiţia pentru a accede în învăţământul universitar şi susţin că învaţă mai uşor prin platforme de e-learning, rezultă dintr-o analiză făcută în baza cercetărilor online de pe platforma iVox.ro.
Ei consideră că diploma de facultate este indispensabilă pentru găsirea unui loc de muncă suficient de bine plătit (64,7 la sută), iar procedurile cele mai apreciate pentru admiterea la facultate sunt, în opinia lor, înscrierea pe bază de dosar (33 la sută, aproape dublu faţă de cei care au susţinut examenul de maturitate înaintea lor, respectiv 17,5 la sută), proba scrisă (39,8 la sută, cu aproape o treime mai puţin decât generaţiile anterioare, respectiv 61,7 la sută) şi interviul (21,6 la sută).
Cele mai apreciate centre universitare sunt Bucureşti (39 la sută), urmat de Cluj-Napoca (32,5 la sută) şi Iaşi (18,2 la sută).
Rezultate contestaţii Bac 2013 Edu.ro - a doua încercare. Calendarul sesiunii august-septembrie din cadrul examenului de Bac 2013:
15 - 19 iulie 2013 - Înscrierea candidaţilor la a doua sesiune de examen
19 - 20 august 2013 - Evaluarea competenţelor lingvistice - limba romană
19 - 21 august 2013 - Evaluarea competenţelor lingvistice - limba maternă
20 - 21 august 2013 - Evaluarea competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională
22 - 23 august 2013 - Evaluarea competenţelor digitale
26 august 2013 - Limba şi literatura romană - proba scrisă
27 august 2013 - Limba şi literatura maternă - proba scrisă
28 august 2013 - Proba obligatorie a profilului - proba scrisă
30 august 2013 - Proba la alegere a profilului şi specializării - proba scrisă
2 septembrie 2013 - Afişare de Bac 2013 şi depunerea contestaţiilor
5 septembrie 2013 - Bac 2013 - rezultate finale, după soluţionarea contestaţiilor din cea de-a doua sesiune
Rezultate contestaţii Bac 2013 Edu.ro - ultimele informaţii, în timp real pe gândul.
Citeste mai mult
Ascunde
12 Iulie 2013
articol pe comunipedia.ro
„Generaţia BAC 2013”, dependentă de Facebook şi puţin ataşată de mărcile autohtone
Conform unei analize realizate de Rogalski Damaschin PR pe baza cercetărilor online desfăşurate pe platforma iVox.ro, tinerii care au susţinut examenul de Bacalaureat în 2013 sunt dependenţi de Facebook, ar evita competiţia pentru a accede în învăţământul universitar, învaţă mai uşor prin platforme de e-learning, sunt puţin ataşaţi de mărcile autohtone, dar sunt mai orientaţi către mişcare şi un stil de viaţă sănătos.
La studiul realizat în primele şase luni ale anului au participat peste 2.000 de tineri cu vârsta de 18 ani.
„Radiografia «Generaţia BAC 2013» arată diferenţe importante în atitudinile şi convingerile despre învăţare şi carieră faţă de respondenţii care au susţinut acest examen în anii anteriori, unele fiind explicabile prin prisma gradului mare de utilizare a tehnologiei, altele prin modelele sociale pe care aceşti tineri le au la dispoziţie pentru a se inspira şi a avea succes în viaţă. Am făcut această analiză pentru a vedea câte dintre miturile care circulă despre candidaţii de la examenul de maturitate sunt adevărate, dar şi pentru a afla motivatiile lor“, spune Eliza Rogalski, Founding Partner Rogalski Damaschin Public Relations.
„Generaţia BAC 2013” consideră că diploma de facultate este indispensabilă pentru găsirea unui loc de muncă suficient de bine plătit (64,7%). Procedurile cele mai apreciate pentru admiterea la facultate sunt, în opinia lor, înscrierea pe bază de dosar (33%, aproape dublu faţă de cei care au susţinut examenul de maturitate înaintea lor, respectiv 17,5%), proba scrisă (39,8%, cu aproape o treime mai puţin decât generaţiile anterioare, respectiv 61,7%) şi interviul (21,6%). Cele mai apreciate centre universitare sunt Bucureşti (39%), urmat de Cluj-Napoca (32,5%) şi Iaşi (18,2%).
Aceşti tineri apreciază cursurile online ca fiind o metodă foarte bună de a învăţa şi au urmat cel puţin o dată o astfel de formă de instruire (53,57%). Ei cred în mai mare măsură decât ceilalţi respondenţi că prezenţa în mediul online le poate influenţa cariera (68,2% dintre cei care au împlinit anul acesta 18 ani, faţă de 58,8% la generaţiile anterioare). Ei au încredere în managerii tineri (63,9%) şi consideră că e important să ai un brand personal, însă doar în anumite domenii de activitate (57,7%).
53,3% dintre respondenţi declară ca Facebook este platforma de socializare utilizată cel mai des, urmată de Yahoo Messenger (27,2%), Skype (7,6%), Twitter (6,5%) şi altele. Spre deosebire de ceilalţi, „Generaţia BAC 2013” are în proporţie mai mare două conturi active pe platformele de socializare (31,3% în cazul adolescenţilor care au împlinit anul acesta 18 ani faţă de 24,9% în cazul celorlalţi respondenţi). În același timp 96.5% dintre tineri consideră că oamenii acordă o importanță prea mare rețelelor sociale și peste jumătate recunosc că deseori simt că pierd controlul timpului petrecut pe Internet. Un procent cu 10% mai ridicat decât în cazul celorlalţi respondenţi au declarat că nu au un smartphone. Dintre cei care au un smartphone, 36.5% folosesc cel puţin o dată pe zi o aplicaţie.
Tinerii care au 18 ani cumpără branduri alimentare româneşti în proporţie semnificativ mai mică decât cei din generaţiile anterioare (31,8% faţă de 56,2%), iar aproape jumătate dintre ei declară că le este indiferent ce fel de branduri cumpără. „Generaţia BAC 2013” nu şi-ar face cumpărăturile zilnice online (56%), e mare amatoare de promoţii iar 91,07% declară că îşi schimbă decizia de cumpărare în faţa raftului datorită unei reduceri la un anumit produs.
„Generaţia BAC 2013” are un sentiment de mândrie privind apartenenţa europeană într-o măsura mai mare decât generaţiile anterioare (77% faţă de 69,1%). În acelaşi timp, consideră că stilul lor de viaţă este mai bun decât al majorităţii oamenilor pe care îi cunosc (61,02%), cu o treime mai mult decât respondenţii din generaţiile anterioare (42,6%). Tinerii care au 18 ani declară că practică cel puţin 30 de minute de mişcare în fiecare zi, în proporţie semnificativ mai mare decât generaţiile anterioare (45,5% faţă de 26%). De asemenea, ei consideră într-o masură mai mare decât generaţiile anterioare că lumea showbizului ne influenţează percepţia asupra frumuseţii (58,8% faţă de 41% în cazul respondenţilor cu vârsta mai mare decât ei).
Citeste mai mult
Ascunde
12 Iulie 2013
articol pe monitorulsv.ro
Absolvenţii de liceu din 2013 preferă cursurile online şi ar evita competiţia pentru universitar
Tinerii care au susţinut examenul de bacalaureat în 2013 sunt dependenţi de Facebook, ar evita competiţia pentru a accede în învăţământul universitar şi susţin că învaţă mai uşor prin platforme de e-learning, rezultă dintr-o analiză făcută în baza cercetărilor online de pe platforma iVox.ro.
Radiografia "Generaţia BAC 2013" arată diferenţe importante în atitudinile şi convingerile despre învăţare şi carieră, faţă de respondenţii care au susţinut acest examen în anii anteriori, iniţiatorii cercetării precizând că unele sunt explicabile prin prisma gradului mare de utilizare a tehnologiei, altele prin modelele sociale pe care aceşti tineri le au la dispoziţie pentru a se inspira şi a avea succes în viaţă.
Referitor la educaţie şi carieră, iniţiatorii analizei au constatat că tinerii din promoţia 2013 sunt mai puţin dispuşi să se confrunte în competiţii de admitere la studii superioare, dar sunt totuşi conştienţi de valoarea brandului personal pentru a reuşi în carieră.
Ei consideră că diploma de facultate este indispensabilă pentru găsirea unui loc de muncă suficient de bine plătit (64,7 la sută), iar procedurile cele mai apreciate pentru admiterea la facultate sunt, în opinia lor, înscrierea pe bază de dosar (33 la sută, aproape dublu faţă de cei care au susţinut examenul de maturitate înaintea lor, respectiv 17,5 la sută), proba scrisă (39,8 la sută, cu aproape o treime mai puţin decât generaţiile anterioare, respectiv 61,7 la sută) şi interviul (21,6 la sută).
Tinerii cred că prezenţa în mediul online le poate influenţa cariera
Cele mai apreciate centre universitare sunt Bucureşti (39 la sută), urmat de Cluj-Napoca (32,5 la sută) şi Iaşi (18,2 la sută).
"Aceşti tineri apreciază cursurile online ca fiind o metodă foarte bună de a învăţa şi au urmat cel puţin o dată o astfel de formă de instruire (53,57 la sută). Ei cred în mai mare măsură decât ceilalţi respondenţi că prezenţa în mediul online le poate influenţa cariera (68,2 la sută dintre cei care au împlinit anul acesta 18 ani, faţă de 58,8 la sută la generaţiile anterioare). Ei au încredere în managerii tineri (63,9 la sută) şi consideră că e important să ai un brand personal, însă doar în anumite domenii de activitate (57,7 la sută)", se arată într-un comunicat remis joi agenţiei MEDIAFAX.
Aceeaşi analiză arată că generaţia 2013 este mai degrabă dependentă de social media decât de smartphone, 53,3 la sută declarând că Facebook este platforma de socializare utilizată cel mai des, urmată de Yahoo Messenger (27,2 la sută), Skype (7,6 la sută) şi Twitter (6,5 la sută).
"Spre deosebire de ceilalţi, «Generaţia BAC 2013» are în proporţie mai mare două conturi active pe platformele de socializare (31,3 la sută în cazul adolescenţilor care au împlinit anul acesta 18 ani faţă de 24,9 la sută în cazul celorlalţi respondenţi). În acelaşi timp, 96,5 la sută dintre tineri consideră că oamenii acordă o importanţă prea mare reţelelor sociale şi peste jumătate simt deseori că pierd controlul timpului petrecut pe internet. Un procent cu 10 la sută mai ridicat decât în cazul celorlalţi respondenţi au declarat că nu au un smartphone. Dintre cei care au un smartphone, 36,5 la sută folosesc cel puţin o dată pe zi o aplicaţie", se mai arată în comunicat.
Iniţiatorii analizei au mai stabilit că tinerii care au 18 ani cumpără branduri alimentare româneşti în proporţie semnificativ mai mică decât cei din generaţiile anterioare (31,8 la sută, faţă de 56,2 la sută), iar aproape jumătate dintre ei declară că le este indiferent ce fel de branduri cumpără.
De asemenea, ei susţin că nu şi-ar face cumpărăturile zilnice online (56 la sută), că sunt mari amatori de promoţii (91,07 la sută) şi recunosc că îşi schimbă decizia de cumpărare în faţa raftului datorită unei reduceri la un anumit produs.
"«Generaţia BAC 2013» are un sentiment de mândrie privind apartenenţa europeană într-o măsura mai mare decât generaţiile anterioare (77 la sută faţă de 69,1 la sută). În acelaşi timp, consideră că stilul lor de viaţă este mai bun decât al majorităţii oamenilor pe care îi cunosc (61,02 la sută), cu o treime mai mult decât respondenţii din generaţiile anterioare (42,6 la sută)", mai rezultă din analiza citată.
Tinerii care au 18 ani au afirmat că practică cel puţin 30 de minute de mişcare în fiecare zi, în proporţie semnificativ mai mare decât generaţiile anterioare, şi consideră într-o măsură mai mare că lumea showbiz-ului influenţează percepţia asupra frumuseţii (58,8 la sută faţă de 41 la sută în cazul respondenţilor cu vârsta mai mare decât ei).
Cercetarea a fost realizată de Rogalski Damaschin Public Relations, în rândul a peste 2.000 de tineri cu vârsta de 18 ani, colectarea răspunsurilor fiind realizată în primele şase luni ale anului.
Citeste mai mult
Ascunde
12 Iulie 2013
articol pe wall-street.ro
Generatia „BAC 2013”: dependenti de Facebook, evita competitia si putin atasati de marci autohtone
Tinerii care au sustinut examenul de Bacalaureat in 2013 sunt dependenti de Facebook, ar evita competitia pentru a accede in invatamantul universitar, invata mai usor prin platforme de e-learning, sunt putin atasati de marcile autohtone, dar sunt mai orientati catre miscare si un stil de viata sanatos, conform unei analize realizate de Rogalski Damaschin Public Relations pe baza cercetarilor online desfasurate pe platforma iVox.ro.
„Radiografia «Generatia BAC 2013» arata diferente importante in atitudinile si convingerile despre invatare si cariera, fata de respondentii care au sustinut acest examen in anii anteriori, unele fiind explicabile prin prisma gradului mare de utilizare a tehnologiei, altele prin modelele sociale pe care acesti tineri le au la dispozitie pentru a se inspira si a avea succes in viata. Am facut aceasta analiza pentru a vedea cate dintre miturile care circula despre candidatii de la examenul de maturitate sunt adevarate, dar si pentru a afla motivatiile lor“, a afirmat Eliza Rogalski, Founding Partner Rogalski Damaschin Public Relations.
Educatie si cariera: mai putin dispusi sa se confrunte in competitii de admitere la studii superioare, totusi constienti de valoarea brandului personal pentru a reusi in cariera
„Generatia BAC 2013” considera ca diploma de facultate este indispensabila pentru gasirea unui loc de munca suficient de bine platit (64,7%). Procedurile cele mai apreciate pentru admiterea la facultate sunt, in opinia lor, inscrierea pe baza de dosar (33%, aproape dublu fata de cei care au sustinut examenul de maturitate inaintea lor, respectiv 17,5%), proba scrisa (39,8%, cu aproape o treime mai putin decat generatiile anterioare, respectiv 61,7%) si interviul (21,6%). Cele mai apreciate centre universitare sunt Bucuresti (39%), urmat de Cluj-Napoca (32,5%) si Iasi (18,2%).
Acesti tineri apreciaza cursurile online ca fiind o metoda foarte buna de a invata si au urmat cel putin o data o astfel de forma de instruire (53,57%). Ei cred in mai mare masura decat ceilalti respondenti ca prezenta in mediul online le poate influenta cariera (68,2% dintre cei care au implinit anul acesta 18 ani, fata de 58,8% la generatiile anterioare). Ei au incredere in managerii tineri (63,9%) si considera ca e important sa ai un brand personal, insa doar in anumite domenii de activitate (57,7%).
Tehnologie: o generatie mai degraba dependenta de social media decat de smartphone
53,3% declara ca Facebook este platforma de socializare utilizata cel mai des, urmata de Yahoo Messenger (27,2%), Skype (7,6%), Twitter (6,5%) si altele. Spre deosebire de ceilalti, „Generatia BAC
2013” are in proportie mai mare doua conturi active pe platformele de socializare (31,3% in cazul adolescentilor care au implinit anul acesta 18 ani fata de 24,9% in cazul celorlalti respondenti). In acelasi timp, 96,5% dintre tineri considera ca oamenii acorda o importanta prea mare retelelor sociale si peste jumatate simt deseori ca pierd controlul timpului petrecut pe internet.
Citeste mai mult
Ascunde
11 Iulie 2013
articol pe ro.stiri.yahoo.com
Generaţia BAC 2013: digitalizaţi şi necompetitivi, dar sportivi şi preocupaţi de „viaţa sănătoasă”
Tinerii care au susţinut examenul de Bacalaureat în 2013 sunt dependenţi de Facebook, ar evita competiţia pentru a accede în învăţământul universitar, învaţă mai uşor prin platforme de e-learning, sunt puţin ataşaţi de mărcile autohtone, dar sunt mai orientaţi către mişcare şi un stil de viaţă sănătos, conform unei analize realizate de Rogalski Damaschin Public Relations pe baza cercetărilor online desfăşurate pe platforma iVox.ro.
„Radiografia «Generaţia BAC 2013» arată diferenţe importante în atitudinile şi convingerile despre învăţare şi carieră, faţă de respondenţii care au susţinut acest examen în anii anteriori, unele fiind explicabile prin prisma gradului mare de utilizare a tehnologiei, altele prin modelele sociale pe care aceşti tineri le au la dispoziţie pentru a se inspira şi a avea succes în viaţă. Am făcut această analiză pentru a vedea câte dintre miturile care circulă despre candidaţii de la examenul de maturitate sunt adevărate, dar şi pentru a afla motivaţiile lor“, a afirmat Eliza Rogalski, Founding Partner Rogalski Damaschin Public Relations.
„Generaţia BAC 2013” consideră că diploma de facultate este indispensabilă pentru găsirea unui loc de muncă suficient de bine plătit (64,7%). Procedurile cele mai apreciate pentru admiterea la facultate sunt, în opinia lor, înscrierea pe bază de dosar (33%, aproape dublu faţă de cei care au susţinut examenul de maturitate înaintea lor, respectiv 17,5%), proba scrisă (39,8%, cu aproape o treime mai puţin decât generaţiile anterioare, respectiv 61,7%) şi interviul (21,6%). Cele mai apreciate centre universitare sunt Bucureşti (39%), urmat de Cluj-Napoca (32,5%) şi Iaşi (18,2%).
Apreciază cursurile online ca fiind o metodă foarte bună de a învăţa şi au urmat cel puţin o dată o astfel de formă de instruire (53,57%). Ei cred în mai mare măsură decât ceilalţi respondenţi că prezenţa în mediul online le poate influenţa cariera (68,2% dintre cei care au împlinit anul acesta 18 ani, faţă de 58,8% la generaţiile anterioare). Ei au încredere în managerii tineri (63,9%) şi consideră că e important să ai un brand personal, însă doar în anumite domenii de activitate (57,7%).
Paradoxal, rezultatele indică o generaţie mai degrabă dependentă de social media decât de smartphone. Un procent de 53,3% declară ca Facebook este platforma de socializare utilizată cel mai des, urmată de Yahoo Messenger (27,2%), Skype (7,6%), Twitter (6,5%) şi altele. Spre deosebire de ceilalţi, „Generaţia BAC 2013” are în proporţie mai mare două conturi active pe platformele de socializare (31,3% în cazul adolescenţilor care au împlinit anul acesta 18 ani faţă de 24,9% în cazul celorlalţi respondenţi). În acelaşi timp, 96,5% dintre tineri consideră că oamenii acordă o importanţă prea mare reţelelor sociale şi peste jumătate simt deseori că pierd controlul timpului petrecut pe internet.
Un procent cu 10% mai ridicat decât în cazul celorlalţi respondenţi au declarat că nu au un smartphone. Dintre cei care au un smartphone, 36,5% folosesc cel puţin o dată pe zi o aplicaţie.
Preferinţe pentru mărci: brandurile alimentare româneşti au un mare potenţial de a deveni preferatele tinerilor care fac parte din „Generaţia BAC 2013”
Tinerii care au 18 ani cumpără branduri alimentare româneşti în proporţie semnificativ mai mică decât cei din generaţiile anterioare (31,8% faţă de 56,2%), iar aproape jumătate dintre ei declară că le este indiferent ce fel de branduri cumpără.
Tinerii nu şi-ar face cumpărăturile zilnice online (56%), e mare amatoare de promoţii – 91,07% declară că îşi schimbă decizia de cumpărare în faţa raftului datorită unei reduceri la un anumit produs.
Relaţii, convingeri şi influenţe sociale: mândri de apartenenţa europeană şi mai degrabă europeni ca stil de viaţă
„Generaţia BAC 2013” are un sentiment de mândrie privind apartenenţa europeană într-o măsura mai mare decât generaţiile anterioare (77% faţă de 69,1%). În acelaşi timp, consideră că stilul lor de viaţă este mai bun decât al majorităţii oamenilor pe care îi cunosc (61,02%), cu o treime mai mult decât respondenţii din generaţiile anterioare (42,6%). Tinerii care au 18 ani declară că practică cel puţin 30 de minute de mişcare în fiecare zi, în proporţie semnificativ mai mare decât generaţiile anterioare (45,5% faţă de 26%). De asemenea, ei consideră într-o masură mai mare decât generaţiile anterioare că lumea showbizului ne influenţează percepţia asupra frumuseţii (58,8% faţă de 41% în cazul respondenţilor cu vârsta mai mare decât ei).
Colectarea răspunsurilor a fost realizată în primele 6 luni ale anului 2013, iar la cercetare peste 2.000 tineri cu vârsta de 18 ani.
Citeste mai mult
Ascunde
11 Iulie 2013
articol pe someseanul.ro
Tinerii din „Generaţia BAC 2013” – Iubesc cursurile online și rețelele de socializare
Tinerii care au susţinut examenul de Bacalaureat în 2013 sunt dependenţi de Facebook, ar evita competiţia pentru a accede în învăţământul universitar, învaţă mai uşor prin platforme de e-learning, sunt puţin ataşaţi de mărcile autohtone, dar sunt mai orientaţi către mişcare şi un stil de viaţă sănătos, conform unei analize realizate de Rogalski Damaschin Public Relations pe baza cercetărilor online desfăşurate pe platforma iVox.ro.
„Generaţia BAC 2013” consideră că diploma de facultate este indispensabilă pentru găsirea unui loc de muncă suficient de bine plătit (64,7%). Procedurile cele mai apreciate pentru admiterea la facultate sunt, în opinia lor, înscrierea pe bază de dosar (33%, aproape dublu faţă de cei care au susţinut examenul de maturitate înaintea lor, respectiv 17,5%), proba scrisă (39,8%, cu aproape o treime mai puţin decât generaţiile anterioare, respectiv 61,7%) şi interviul (21,6%). Cele mai apreciate centre universitare sunt Bucureşti (39%), urmat de Cluj-Napoca (32,5%) şi Iaşi (18,2%).
Aceşti tineri apreciază cursurile online ca fiind o metodă foarte bună de a învăţa şi au urmat cel puţin o dată o astfel de formă de instruire (53,57%). Ei cred în mai mare măsură decât ceilalţi respondenţi că prezenţa în mediul online le poate influenţa cariera (68,2% dintre cei care au împlinit anul acesta 18 ani, faţă de 58,8% la generaţiile anterioare). Ei au încredere în managerii tineri (63,9%) şi consideră că e important să ai un brand personal, însă doar în anumite domenii de activitate (57,7%).
Tehnologie: o generaţie mai degrabă dependentă de social media decât de smartphone
53,3% declară ca Facebook este platforma de socializare utilizată cel mai des, urmată de Yahoo Messenger (27,2%), Skype (7,6%), Twitter (6,5%) şi altele. Spre deosebire de ceilalţi, „Generaţia BAC 2013” are în proporţie mai mare două conturi active pe platformele de socializare (31,3% în cazul adolescenţilor care au împlinit anul acesta 18 ani faţă de 24,9% în cazul celorlalţi respondenţi). În același timp 96.5% dintre tineri consideră că oamenii acordă o importanță prea mare rețelelor sociale și peste jumătate recunosc că deseori simt că pierd controlul timpului petrecut pe Internet. Un procent cu 10% mai ridicat decât în cazul celorlalţi respondenţi au declarat că nu au un smartphone. Dintre cei care au un smartphone, 36.5% folosesc cel puţin o dată pe zi o aplicaţie.
Preferinţe pentru mărci: brandurile alimentare româneşti au un mare potenţial de a deveni preferatele tinerilor care fac parte din „Generaţia BAC 2013”
Tinerii care au 18 ani cumpără branduri alimentare româneşti în proporţie semnificativ mai mică decât cei din generaţiile anterioare (31,8% faţă de 56,2%), iar aproape jumătate dintre ei declară că le este indiferent ce fel de branduri cumpără.
„Generaţia BAC 2013” nu şi-ar face cumpărăturile zilnice online (56%), e mare amatoare de promoţii – 91,07% declară că îşi schimbă decizia de cumpărare în faţa raftului datorită unei reduceri la un anumit produs.
Relaţii, convingeri şi influenţe sociale: mândri de apartenenţa europeană şi mai degrabă europeni ca stil de viaţă
„Generaţia BAC 2013” are un sentiment de mândrie privind apartenenţa europeană într-o măsura mai mare decât generaţiile anterioare (77% faţă de 69,1%). În acelaşi timp, consideră că stilul lor de viaţă este mai bun decât al majorităţii oamenilor pe care îi cunosc (61,02%), cu o treime mai mult decât respondenţii din generaţiile anterioare (42,6%). Tinerii care au 18 ani declară că practică cel puţin 30 de minute de mişcare în fiecare zi, în proporţie semnificativ mai mare decât generaţiile anterioare (45,5% faţă de 26%). De asemenea, ei consideră într-o masură mai mare decât generaţiile anterioare că lumea showbizului ne influenţează percepţia asupra frumuseţii (58,8% faţă de 41% în cazul respondenţilor cu vârsta mai mare decât ei).
Colectarea răspunsurilor a fost realizată pe iVox.ro în primele 6 luni ale anului 2013, iar la cercetare au participat peste 2,000 tineri cu vârsta de 18 ani.
Citeste mai mult
Ascunde
11 Iulie 2013
articol pe adevarul.ro
„Generaţia BAC 2013“ e dependentă de Facebook şi învaţă mai uşor de pe internet Citeste mai mult: adev.ro/mprsty
Tinerii care au susţinut examenul de Bacalaureat în 2013 sunt dependenţi de Facebook şi învaţă mai uşor prin platforme de e-learning, conform unei analize realizate de Rogalski Damaschin Public Relations pe baza cercetărilor online desfăşurate pe platforma Ivox.ro.
Elevii care au dat examenul de bacalaureat în 2013 se consideră mai degrabă dependenţi de reţelele sociale, nu de smartphone.
53,3% declară ca Facebook este platforma de socializare utilizată cel mai des, urmată de Yahoo Messenger (27,2%), Skype (7,6%), Twitter (6,5%) şi altele. Spre deosebire de ceilalţi, „Generaţia BAC 2013” are în proporţie mai mare două conturi active pe platformele de socializare (31,3% în cazul adolescenţilor care au împlinit anul acesta 18 ani faţă de 24,9% în cazul celorlalţi respondenţi). Mai mult, aceşti tineri apreciază cursurile online ca fiind o metodă foarte bună de a învăţa şi au urmat cel puţin o dată o astfel de formă de instruire (53,57%). Ei cred în mai mare măsură decât ceilalţi respondenţi că prezenţa în mediul online le poate influenţa cariera (68,2% dintre cei care au împlinit anul acesta 18 ani, faţă de 58,8% la generaţiile anterioare). Ei au încredere în managerii tineri (63,9%) şi consideră că e important să ai un brand personal, însă doar în anumite domenii de activitate (57,7%).
Citeste mai mult
Ascunde
11 Iulie 2013
articol pe mediafax.ro
"Generaţia BAC 2013": Absolvenţii de liceu sunt dependenţi de Facebook, preferă cursurile online şi ar evita competiţia pentru învăţământul universitar
Tinerii care au susţinut examenul de bacalaureat în 2013 sunt dependenţi de Facebook, ar evita competiţia pentru a accede în învăţământul universitar şi susţin că învaţă mai uşor prin platforme de e-learning, rezultă dintr-o analiză făcută în baza cercetărilor online de pe platforma iVox.ro.
Radiografia "Generaţia BAC 2013" arată diferenţe importante în atitudinile şi convingerile despre învăţare şi carieră, faţă de respondenţii care au susţinut acest examen în anii anteriori, iniţiatorii cercetării precizând că unele sunt explicabile prin prisma gradului mare de utilizare a tehnologiei, altele prin modelele sociale pe care aceşti tineri le au la dispoziţie pentru a se inspira şi a avea succes în viaţă.
Referitor la educaţie şi carieră, iniţiatorii analizei au constatat că tinerii din promoţia 2013 sunt mai puţin dispuşi să se confrunte în competiţii de admitere la studii superioare, dar sunt totuşi conştienţi de valoarea brandului personal pentru a reuşi în carieră.
Ei consideră că diploma de facultate este indispensabilă pentru găsirea unui loc de muncă suficient de bine plătit (64,7 la sută), iar procedurile cele mai apreciate pentru admiterea la facultate sunt, în opinia lor, înscrierea pe bază de dosar (33 la sută, aproape dublu faţă de cei care au susţinut examenul de maturitate înaintea lor, respectiv 17,5 la sută), proba scrisă (39,8 la sută, cu aproape o treime mai puţin decât generaţiile anterioare, respectiv 61,7 la sută) şi interviul (21,6 la sută).
Cele mai apreciate centre universitare sunt Bucureşti (39 la sută), urmat de Cluj-Napoca (32,5 la sută) şi Iaşi (18,2 la sută).
"Aceşti tineri apreciază cursurile online ca fiind o metodă foarte bună de a învăţa şi au urmat cel puţin o dată o astfel de formă de instruire (53,57 la sută). Ei cred în mai mare măsură decât ceilalţi respondenţi că prezenţa în mediul online le poate influenţa cariera (68,2 la sută dintre cei care au împlinit anul acesta 18 ani, faţă de 58,8 la sută la generaţiile anterioare). Ei au încredere în managerii tineri (63,9 la sută) şi consideră că e important să ai un brand personal, însă doar în anumite domenii de activitate (57,7 la sută)", se arată într-un comunicat remis joi agenţiei MEDIAFAX.
Aceeaşi analiză arată că generaţia 2013 este mai degrabă dependentă de social media decât de smartphone, 53,3 la sută declarând că Facebook este platforma de socializare utilizată cel mai des, urmată de Yahoo Messenger (27,2 la sută), Skype (7,6 la sută) şi Twitter (6,5 la sută).
"Spre deosebire de ceilalţi, «Generaţia BAC 2013» are în proporţie mai mare două conturi active pe platformele de socializare (31,3 la sută în cazul adolescenţilor care au împlinit anul acesta 18 ani faţă de 24,9 la sută în cazul celorlalţi respondenţi). În acelaşi timp, 96,5 la sută dintre tineri consideră că oamenii acordă o importanţă prea mare reţelelor sociale şi peste jumătate simt deseori că pierd controlul timpului petrecut pe internet. Un procent cu 10 la sută mai ridicat decât în cazul celorlalţi respondenţi au declarat că nu au un smartphone. Dintre cei care au un smartphone, 36,5 la sută folosesc cel puţin o dată pe zi o aplicaţie", se mai arată în comunicat.
Iniţiatorii analizei au mai stabilit că tinerii care au 18 ani cumpără branduri alimentare româneşti în proporţie semnificativ mai mică decât cei din generaţiile anterioare (31,8 la sută, faţă de 56,2 la sută), iar aproape jumătate dintre ei declară că le este indiferent ce fel de branduri cumpără.
De asemenea, ei susţin că nu şi-ar face cumpărăturile zilnice online (56 la sută), că sunt mari amatori de promoţii (91,07 la sută) şi recunosc că îşi schimbă decizia de cumpărare în faţa raftului datorită unei reduceri la un anumit produs.
"«Generaţia BAC 2013» are un sentiment de mândrie privind apartenenţa europeană într-o măsura mai mare decât generaţiile anterioare (77 la sută faţă de 69,1 la sută). În acelaşi timp, consideră că stilul lor de viaţă este mai bun decât al majorităţii oamenilor pe care îi cunosc (61,02 la sută), cu o treime mai mult decât respondenţii din generaţiile anterioare (42,6 la sută)", mai rezultă din analiza citată.
Tinerii care au 18 ani au afirmat că practică cel puţin 30 de minute de mişcare în fiecare zi, în proporţie semnificativ mai mare decât generaţiile anterioare, şi consideră într-o măsură mai mare că lumea showbiz-ului influenţează percepţia asupra frumuseţii (58,8 la sută faţă de 41 la sută în cazul respondenţilor cu vârsta mai mare decât ei).
Cercetarea a fost realizată de Rogalski Damaschin Public Relations, în rândul a peste 2.000 de tineri cu vârsta de 18 ani, colectarea răspunsurilor fiind realizată în primele şase luni ale anului.
Citeste mai mult
Ascunde
11 Iulie 2013
articol pe stiri-presa-online.ro
"Generaţia BAC 2013": Absolvenţii de liceu sunt dependenţi de Facebook, preferă cursurile online şi ar evita competiţia pentru învăţământul universitar
Tinerii care au susţinut examenul de bacalaureat în 2013 sunt dependenţi de Facebook, ar evita competiţia pentru a accede în învăţământul universitar şi susţin că învaţă mai uşor prin platforme de e-learning, rezultă dintr-o analiză făcută în baza cercetărilor online de pe platforma iVox.ro.
Citeste toata stirea "Generaţia BAC 2013": Absolvenţii de liceu sunt dependenţi de Facebook, preferă cursurile online şi ar evita competiţia pentru învăţământul universitar la mediafax.ro.
Nu rata ultimile stiri sociale. Vezi titlurile cele mai importante in sectiunea de mai jos.
Citeste mai mult
Ascunde
11 Iulie 2013
articol pe iaa.ro
Rogalski Damaschin Public Relation: Ideea de competiţie îi lasă indiferenţi pe tinerii din „Generaţia BAC 2013”
Conform unei analize realizate de Rogalski Damaschin Public Relations pe baza cercetărilor online desfăşurate pe platforma Ivox.ro, tinerii care au susţinut examenul de Bacalaureat în 2013 sunt dependenţi de Facebook, ar evita competiţia pentru a accede în învăţământul universitar, învaţă mai uşor prin platforme de e-learning, sunt puţin ataşaţi de mărcile autohtone, dar sunt mai orientaţi către mişcare şi un stil de viaţă sănătos.
Radiografia «Generaţia BAC 2013» arată diferenţe importante în atitudinile şi convingerile despre învăţare şi carieră, faţă de respondenţii care au susţinut acest examen în anii anteriori, unele fiind explicabile prin prisma gradului mare de utilizare a Eliza Rogalski tehnologiei, altele prin modelele sociale pe care aceşti tineri le au la dispoziţie pentru a se inspira şi a avea succes în viaţă. Am făcut această analiză pentru a vedea câte dintre miturile care circulă despre candidaţii de la examenul de maturitate sunt adevărate, dar şi pentru a afla motivaţiile lor“, a afirmat Eliza Rogalski, Founding Partner Rogalski Damaschin Public Relations.
Educaţie şi carieră: mai puţin dispuşi să se confrunte în competiţii de admitere la studii superioare, totuşi conştienţi de valoarea brandului personal pentru a reuşi în carieră
„Generaţia BAC 2013” consideră că diploma de facultate este indispensabilă pentru găsirea unui loc de muncă suficient de bine plătit (64,7%). Procedurile cele mai apreciate pentru admiterea la facultate sunt, în opinia lor, înscrierea pe bază de dosar (33%, aproape dublu faţă de cei care au susţinut examenul de maturitate înaintea lor, respectiv 17,5%), proba scrisă (39,8%, cu aproape o treime mai puţin decât generaţiile anterioare, respectiv 61,7%) şi interviul (21,6%). Cele mai apreciate centre universitare sunt Bucureşti (39%), urmat de Cluj-Napoca (32,5%) şi Iaşi (18,2%).
Aceşti tineri apreciază cursurile online ca fiind o metodă foarte bună de a învăţa şi au urmat cel puţin o dată o astfel de formă de instruire (53,57%). Ei cred în mai mare măsură decât ceilalţi respondenţi că prezenţa în mediul online le poate influenţa cariera (68,2% dintre cei care au împlinit anul acesta 18 ani, faţă de 58,8% la generaţiile anterioare). Ei au încredere în managerii tineri (63,9%) şi consideră că e important să ai un brand personal, însă doar în anumite domenii de activitate (57,7%).
Tehnologie: o generaţie mai degrabă dependentă de social media decât de smartphone
53,3% declară ca Facebook este platforma de socializare utilizată cel mai des, urmată de Yahoo Messenger (27,2%), Skype (7,6%), Twitter (6,5%) şi altele. Spre deosebire de ceilalţi, „Generaţia BAC2013” are în proporţie mai mare două conturi active pe platformele de socializare (31,3% în cazul adolescenţilor care au împlinit anul acesta 18 ani faţă de 24,9% în cazul celorlalţi respondenţi). În același timp, 96,5% dintre tineri consideră că oamenii acordă o importanță prea mare rețelelor sociale și peste jumătate simt deseori că pierd controlul timpului petrecut pe internet.
Un procent cu 10% mai ridicat decât în cazul celorlalţi respondenţi au declarat că nu au un smartphone. Dintre cei care au un smartphone, 36,5% folosesc cel puţin o dată pe zi o aplicaţie.
Preferinţe pentru mărci: brandurile alimentare româneşti au un mare potenţial de a deveni preferatele tinerilor care fac parte din „Generaţia BAC 2013”
Tinerii care au 18 ani cumpără branduri alimentare româneşti în proporţie semnificativ mai mică decât cei din generaţiile anterioare (31,8% faţă de 56,2%), iar aproape jumătate dintre ei declară că le este indiferent ce fel de branduri cumpără.
„Generaţia BAC 2013” nu şi-ar face cumpărăturile zilnice online (56%), e mare amatoare de promoţii - 91,07% declară că îşi schimbă decizia de cumpărare în faţa raftului datorită unei reduceri la un anumit produs.
Relaţii, convingeri şi influenţe sociale: mândri de apartenenţa europeană şi mai degrabă europeni ca stil de viaţă
„Generaţia BAC 2013” are un sentiment de mândrie privind apartenenţa europeană într-o măsura mai mare decât generaţiile anterioare (77% faţă de 69,1%). În acelaşi timp, consideră că stilul lor de viaţă este mai bun decât al majorităţii oamenilor pe care îi cunosc (61,02%), cu o treime mai mult decât respondenţii din generaţiile anterioare (42,6%). Tinerii care au 18 ani declară că practică cel puţin 30 de minute de mişcare în fiecare zi, în proporţie semnificativ mai mare decât generaţiile anterioare (45,5% faţă de 26%). De asemenea, ei consideră într-o masură mai mare decât generaţiile anterioare că lumea showbizului ne influenţează percepţia asupra frumuseţii (58,8% faţă de 41% în cazul respondenţilor cu vârsta mai mare decât ei).
Citeste mai mult
Ascunde
11 Iulie 2013
articol pe finantistii.ro
Generatia Facebook se teme de competitie si nu vrea concurs de admitere la facultate
Tinerii care si-au dat in acest an examenul de maturitate se tem de competitie, de aici si dorinta lor de a nu reintroduce consursul de admitere la facultate. O analiza realizeata de platforma iVox.ro arata ca absolventii de liceu din 2013 sunt dependenti de Facebook.
Cercetarea scoate la iveala diferente importante intre atitudinile si convingerile despre invatare si cariera ale “Generatiei Bac 2013”, fata de cele ale respondentilor care au sustinut acest examen in anii anteriori.
Initiatorii studiului sunt de parere ca unele sunt explicabile prin prisma gradului mare de utilizare a tehnologiei, altele prin modelele sociale pe care acesti tineri le au la dispozitie pentru a se inspira si a avea succes in viata.
Destul de ingrijorator este ca tinerii din promotia 2013 sunt mai putin dispusi sa se confrunte in competitii de admitere la studii superioare. E bine totusi ca sunt constienti de valoarea brandului personal pentru a reusi in cariera. Pentru ei diploma universitara este indispensabila pentru gasirea unui loc de munca suficient de bine platit (64,7 la suta), iar procedurile cele mai apreciate pentru admiterea la facultate sunt inscrierea pe baza de dosar (33 la suta, aproape dublu fata de cei care au sustinut examenul de maturitate inaintea lor, respectiv 17,5 la suta), proba scrisa (39,8 la suta, cu aproape o treime mai putin decat generatiile anterioare, respectiv 61,7 la suta) si interviul (21,6 la suta).
Legat de cele mai apreciate centre universitare, generatia 2013 prefera institutiile de invatamant din Bucuresti (39 la suta), urmate de Cluj-Napoca (32,5 la suta) si din Iasi (18,2 la suta).
“Acesti tineri apreciaza cursurile online ca fiind o metoda foarte buna de a invata si au urmat cel putin o data o astfel de forma de instruire (53,57 la suta). Ei cred in mai mare masura decat ceilalti respondenti ca prezenta in mediul online le poate influenta cariera (68,2 la suta dintre cei care au implinit anul acesta 18 ani, fata de 58,8 la suta la generatiile anterioare). Ei au incredere in managerii tineri (63,9 la suta) si considera ca e important sa ai un brand personal, insa doar in anumite domenii de activitate (57,7 la suta)", se comenteaza intr-un comunicat de presa.
Initiatorii studiului sunt de parere ca unele sunt explicabile prin prisma gradului mare de utilizare a tehnologiei, altele prin modelele sociale pe care acesti tineri le au la dispozitie pentru a se inspira si a avea succes in viata.
Destul de ingrijorator este ca tinerii din promotia 2013 sunt mai putin dispusi sa se confrunte in competitii de admitere la studii superioare. E bine totusi ca sunt constienti de valoarea brandului personal pentru a reusi in cariera. Pentru ei diploma universitara este indispensabila pentru gasirea unui loc de munca suficient de bine platit (64,7 la suta), iar procedurile cele mai apreciate pentru admiterea la facultate sunt inscrierea pe baza de dosar (33 la suta, aproape dublu fata de cei care au sustinut examenul de maturitate inaintea lor, respectiv 17,5 la suta), proba scrisa (39,8 la suta, cu aproape o treime mai putin decat generatiile anterioare, respectiv 61,7 la suta) si interviul (21,6 la suta).
Legat de cele mai apreciate centre universitare, generatia 2013 prefera institutiile de invatamant din Bucuresti (39 la suta), urmate de Cluj-Napoca (32,5 la suta) si din Iasi (18,2 la suta).
“Acesti tineri apreciaza cursurile online ca fiind o metoda foarte buna de a invata si au urmat cel putin o data o astfel de forma de instruire (53,57 la suta). Ei cred in mai mare masura decat ceilalti respondenti ca prezenta in mediul online le poate influenta cariera (68,2 la suta dintre cei care au implinit anul acesta 18 ani, fata de 58,8 la suta la generatiile anterioare). Ei au incredere in managerii tineri (63,9 la suta) si considera ca e important sa ai un brand personal, insa doar in anumite domenii de activitate (57,7 la suta)", se comenteaza intr-un comunicat de presa.
Citeste mai mult
Ascunde
17 Iunie 2013
articol pe dej.biz
De ce nu se colectează selectiv gunoiul?
Peste 55 la sută dintre români nu colectează selectiv pentru că nu au containere speciale aproape de casă, în timp ce 38 la sută se declară convinşi că deşeurile puse separat ajung tot la groapa de gunoi, relevă un studiu realizat de Rogalski-Grigoriu, la iniţiativa reciclatorului Green Group.
Studiul "Obişnuieşti să reciclezi?", remis presei, prezintă atitudini ale românilor faţă de colectarea selectivă a deşeurilor şi reciclare.
Procentul mic al celor care reciclează este datorat în primul rând lipsei de centre de colectare prin preajma gospodăriei, 55.89 la sută spunând că aceasta i-ar împiedica să colecteze selectiv, se arată în studiu. Un procent destul de mare al respondenţilor - 38,03 la sută - nu au încredere în autorităţile răspunzătoare, fiind convinşi că deşeurile colectate ajung tot la groapa de gunoi, în timp ce peste un sfert - 26,22 la sută spun că nu ştiu unde se găsesc containerele pentru colectarea separată.
În proporţie de 18,41 la sută, respondenţii spun că nu au timp să se ocupe de colectarea selectivă, iar 3,67 la sută au spus că nu cunosc niciun beneficiu al practicării acesteia.
Aproape jumătate - 43,28 la sută dintre români nu aşteaptă să fie recompensaţi pentru acţiunile de colectare a deşeurilor reciclabile, mai relevă studiul.
Pe de altă parte, 92,09 la sută dintre respondenţi au declarat că sunt interesaţi de reciclarea deşeurilor din gospodărie, iar 84,9 la sută au răspuns că motivul pregnant pentru acest interes este responsabilitatea pe care o au faţă de mediu, în timp ce 13.6 la sută urmăresc în primul rând valoarea pe care o pot recupera în urma reciclării. Însă numai 7,6 la sută dintre participanţii la studiu ştiu să existe în oraşul lor containere inteligente care eliberează bonuri valorice contra deşeurilor depuse.
Doar puţin peste două treimi dintre români (66,86 la sută) cunosc faptul că atât sticlele cât şi PET-urile, cutiile de aluminiu, echipamentele electrice şi electrocasnicele şi hârtia pot fi reciclate în centrele specializate. Echipamentele electrice şi electrocasnice au obţinut cel mai mic procent de recunoaştere ca fiind produse reciclabile din partea respondenţilor, de doar 43,53 la sută.
Studiul a fost realizat online, în perioada 27 mai - 3 iunie 2013, pe un eşantion de 7.492 de respondenţi, cu vârsta de peste 18 ani, utilizatori ai platformei iVox.ro. Rezultatele acestui sondaj pot fi extrapolate, cu o minimă marjă de eroare, populaţiei utilizatorilor de internet din România, cu vârsta peste 18 ani, din mediul urban, arată realizatorul studiului.
Citeste mai mult
Ascunde
10 Iunie 2013
articol pe telegrafonline.ro
Prea puţini români colectează selectiv
Mai puţin de jumătate dintre români colectează selectiv deşeurile menajere. Astfel, aproape 56% din populaţia ţării spune că nu reciclează deşeurile pentru că nu există containere speciale în apropierea locuinţelor.
Un procent semnificativ al respondenţilor la sondajul realizat la iniţiativa reciclatorului Green Group - 38,03% - spun nu au încredere în autorităţile însărcinate cu activitate de reciclare, fiind convinşi că deşeurile colectate ajung tot la groapa de gunoi, în timp ce peste un sfert dintre intervievaţi spun că nu ştiu unde se găsesc containerele pentru colectarea separată, deşi mai bine de 93% dintre români se declară interesaţi de reciclarea deşeurilor din gospodărie.
Numărul celor care susţin că nu cunosc niciun beneficiu al procedurii de colectare selectivă este mai mic de 4%, însă procentul respondenţilor care admit că nu au timp pentru această activitate este de circa 18%. Aproape 85% dintre participanţii la sondaj au răspuns că motivul pregnant pentru care arată interes faţă de problema reciclării este responsabilitatea pe care o au faţă de mediu, iar mai puţin de 8% dintre ei au cunoştinţă despre existenţa în oraşele lor ale containerelor inteligente, care eliberează bonuri valorice contra deşeurilor depuse. Mai puţin de 44% dintre românii implicaţi în sondaj cunosc faptul că echipamentele electrice şi electrocasnicele sunt produse reciclabile. Studiul, realizat online, în perioada 27 mai - 3 iunie 2013, a fost aplicat pe un eşantion de aproape 7.500 de respondenţi, cu vârsta de peste 18 ani din mediul urban, utilizatori ai platformei iVox.ro.
Citeste mai mult
Ascunde
9 Iunie 2013
articol pe mediafax.ro
STUDIU: Motivele pentru care românii nu colectează selectiv deşeurile
Pste 55 la sută dintre români nu colectează selectiv pentru că nu au containere speciale aproape de casă, în timp ce 38 la sută se declară convinşi că deşeurile puse separat ajung tot la groapa de gunoi, relevă un studiu realizat de Rogalski-Grigoriu, la iniţiativa reciclatorului Green Group.
Studiul "Obişnuieşti să reciclezi?", remis MEDIAFAX, prezintă atitudini ale românilor faţă de colectarea selectivă a deşeurilor şi reciclare.
Procentul mic al celor care reciclează este datorat în primul rând lipsei de centre de colectare prin preajma gospodăriei, 55.89 la sută spunând că aceasta i-ar împiedica să colecteze selectiv, se arată în studiu. Un procent destul de mare al respondenţilor - 38,03 la sută - nu au încredere în autorităţile răspunzătoare, fiind convinşi că deşeurile colectate ajung tot la groapa de gunoi, în timp ce peste un sfert - 26,22 la sută spun că nu ştiu unde se găsesc containerele pentru colectarea separată.
În proporţie de 18,41 la sută, respondenţii spun că nu au timp să se ocupe de colectarea selectivă, iar 3,67 la sută au spus că nu cunosc niciun beneficiu al practicării acesteia.
Aproape jumătate - 43,28 la sută dintre români nu aşteaptă să fie recompensaţi pentru acţiunile de colectare a deşeurilor reciclabile, mai relevă studiul.
Pe de altă parte, 92,09 la sută dintre respondenţi au declarat că sunt interesaţi de reciclarea deşeurilor din gospodărie, iar 84,9 la sută au răspuns că motivul pregnant pentru acest interes este responsabilitatea pe care o au faţă de mediu, în timp ce 13.6 la sută urmăresc în primul rând valoarea pe care o pot recupera în urma reciclării. Însă numai 7,6 la sută dintre participanţii la studiu ştiu să existe în oraşul lor containere inteligente care eliberează bonuri valorice contra deşeurilor depuse.
Doar puţin peste două treimi dintre români (66,86 la sută) cunosc faptul că atât sticlele cât şi PET-urile, cutiile de aluminiu, echipamentele electrice şi electrocasnicele şi hârtia pot fi reciclate în centrele specializate. Echipamentele electrice şi electrocasnice au obţinut cel mai mic procent de recunoaştere ca fiind produse reciclabile din partea respondenţilor, de doar 43,53 la sută.
Studiul a fost realizat online, în perioada 27 mai - 3 iunie 2013, pe un eşantion de 7.492 de respondenţi, cu vârsta de peste 18 ani, utilizatori ai platformei iVox.ro. Rezultatele acestui sondaj pot fi extrapolate, cu o minimă marjă de eroare, populaţiei utilizatorilor de internet din România, cu vârsta peste 18 ani, din mediul urban, arată realizatorul studiului.
Citeste mai mult
Ascunde
7 Iunie 2013
articol pe descopera.ro
De ce nu colectează selectiv românii
Peste 55 la sută dintre români nu colectează selectiv pentru că nu au containere speciale aproape de casă, în timp ce 38 la sută se declară convinşi că deşeurile puse separat ajung tot la groapa de gunoi, relevă un studiu realizat de Rogalski-Grigoriu, la iniţiativa reciclatorului Green Group.
Studiul "Obişnuieşti să reciclezi?", remis Mediafax, prezintă atitudini ale românilor faţă de colectarea selectivă a deşeurilor şi reciclare.
Procentul mic al celor care reciclează este datorat în primul rând lipsei de centre de colectare prin preajma gospodăriei, 55.89 la sută spunând că aceasta i-ar împiedica să colecteze selectiv, se arată în studiu. Un procent destul de mare al respondenţilor - 38,03 la sută - nu au încredere în autorităţile răspunzătoare, fiind convinşi că deşeurile colectate ajung tot la groapa de gunoi, în timp ce peste un sfert - 26,22 la sută spun că nu ştiu unde se găsesc containerele pentru colectarea separată.
În proporţie de 18,41 la sută, respondenţii spun că nu au timp să se ocupe de colectarea selectivă, iar 3,67 la sută au spus că nu cunosc niciun beneficiu al practicării acesteia.
Aproape jumătate - 43,28 la sută dintre români nu aşteaptă să fie recompensaţi pentru acţiunile de colectare a deşeurilor reciclabile, mai relevă studiul.
Pe de altă parte, 92,09 la sută dintre respondenţi au declarat că sunt interesaţi de reciclarea deşeurilor din gospodărie, iar 84,9 la sută au răspuns că motivul pregnant pentru acest interes este responsabilitatea pe care o au faţă de mediu, în timp ce 13.6 la sută urmăresc în primul rând valoarea pe care o pot recupera în urma reciclării. Însă numai 7,6 la sută dintre participanţii la studiu ştiu să existe în oraşul lor containere inteligente care eliberează bonuri valorice contra deşeurilor depuse.
Doar puţin peste două treimi dintre români (66,86 la sută) cunosc faptul că atât sticlele cât şi PET-urile, cutiile de aluminiu, echipamentele electrice şi electrocasnicele şi hârtia pot fi reciclate în centrele specializate. Echipamentele electrice şi electrocasnice au obţinut cel mai mic procent de recunoaştere ca fiind produse reciclabile din partea respondenţilor, de doar 43,53 la sută.
Studiul a fost realizat online, în perioada 27 mai - 3 iunie 2013, pe un eşantion de 7.492 de respondenţi, cu vârsta de peste 18 ani, utilizatori ai platformei iVox.ro. Rezultatele acestui sondaj pot fi extrapolate, cu o minimă marjă de eroare, populaţiei utilizatorilor de internet din România, cu vârsta peste 18 ani, din mediul urban, arată realizatorul studiului.
Citeste mai mult
Ascunde
7 Iunie 2013
articol pe ecomagazin.ro
Peste 55% din romani nu colecteaza selectiv ca nu au containere speciale aproape de casa – studiu
Peste 55 la suta dintre romani nu colecteaza selectiv pentru ca nu au containere speciale aproape de casa, in timp ce 38 la suta se declara convinsi ca deseurile puse separat ajung tot la groapa de gunoi, releva un studiu realizat de Rogalski-Grigoriu, la initiativa reciclatorului Green Group.
Studiul “Obisnuiesti sa reciclezi?”, prezinta atitudini ale romanilor fata de colectarea selectiva a deseurilor si reciclare.
Procentul mic al celor care recicleaza este datorat in primul rand lipsei de centre de colectare prin preajma gospodariei, 55.89 la suta spunand ca aceasta i-ar impiedica sa colecteze selectiv, se arata in studiu. Un procent destul de mare al respondentilor – 38,03 la suta – nu au incredere in autoritatile raspunzatoare, fiind convinsi ca deseurile colectate ajung tot la groapa de gunoi, in timp ce peste un sfert – 26,22 la suta spun ca nu stiu unde se gasesc containerele pentru colectarea separata.
In proportie de 18,41 la suta, respondentii spun ca nu au timp sa se ocupe de colectarea selectiva, iar 3,67 la suta au spus ca nu cunosc niciun beneficiu al practicarii acesteia.
Aproape jumatate – 43,28 la suta dintre romani nu asteapta sa fie recompensati pentru actiunile de colectare a deseurilor reciclabile, mai releva studiul.
Pe de alta parte, 92,09 la suta dintre respondenti au declarat ca sunt interesati de reciclarea deseurilor din gospodarie, iar 84,9 la suta au raspuns ca motivul pregnant pentru acest interes este responsabilitatea pe care o au fata de mediu, in timp ce 13.6 la suta urmaresc in primul rand valoarea pe care o pot recupera in urma reciclarii. Insa numai 7,6 la suta dintre participantii la studiu stiu sa existe in orasul lor containere inteligente care elibereaza bonuri valorice contra deseurilor depuse.
Doar putin peste doua treimi dintre romani (66,86 la suta) cunosc faptul ca atat sticlele cat si PET-urile, cutiile de aluminiu, echipamentele electrice si electrocasnicele si hartia pot fi reciclate in centrele specializate. Echipamentele electrice si electrocasnice au obtinut cel mai mic procent de recunoastere ca fiind produse reciclabile din partea respondentilor, de doar 43,53 la suta.
Studiul a fost realizat online, in perioada 27 mai – 3 iunie 2013, pe un esantion de 7.492 de respondenti, cu varsta de peste 18 ani, utilizatori ai platformei iVox.ro. Rezultatele acestui sondaj pot fi extrapolate, cu o minima marja de eroare, populatiei utilizatorilor de internet din Romania, cu varsta peste 18 ani, din mediul urban, arata realizatorul studiului.
Citeste mai mult
Ascunde